Last news in Fakti

19 Октомври, 2002 00:00 1 494 0

Рио де Корея

  • kia-
  • kia rio-
  • rio

Предисторията на модела Rio започва от японската компания Mazda. Всички сме виждали симпатичната Mazda 121, но малцина знаят, че именно на нейната база е построен предшественикът на Rio, наречен Avella Delta. Корейците залагат доста на експорта на Avella, но ниското качество на изработка води до провал в продажбите и скоро след това моделът е спрян от производство. През 1999 година автомобилът е радикално обновен, при това без помощта на японците. Новото четириколесно излиза на пазара под името Rio. През 2000 година градската кола е показана в Чикаго и Женева. След прекратяване на сътрудничеството между Mazda и KIA, корейската компания преминава в ръцете на Hyundai и излиза от финансовата криза. KIA Rio се произвежда в два варианта - хечбек и седан. За тема на материала избрахме версията седан - градски автомобил с индивидуален дизайн, по-големи габарити и прилично качество на изработка.

Екстериор

Трябва да се признае, че въпреки заимстването на някои елементи от хитови европейски модели, KIA Rio не е лишена от индивидуалност. Заоблената задна част идеално завършва стилната линия, започваща от предния капак. Задните светлини напомнят на тези при Mondeo, но като цяло колата е доста различна. Фаровете са абсолютно гладки, като ефективното разпределение на светлината става благодарение на профилираните отражатели.

Пластмасовите брони са изработени от качествени материали и са боядисани изцяло в цвета на купето. Те са на достатъчна височина от асфалта, като по този начин обезпечават автомобила с по-добра проходимост. Тук не става въпрос за пресечена местност, а качване и слизане от високи бордюри, както и за безпроблемно преминаване през доста големи ями - “радости”, които често се срещат в нашата страна. Проблем по отношение на екстериора се явяват водоотточните отвори между предния капак и уплътнението на ветроупорното стъкло. Там често се задържа кал, създаваща идеални условия за образуването на ръжда. Иначе, като цяло външният вид е стилен - капковидни фарове, малка радиаторна решетка, модерни задни светлини и предна броня, придаваща екстравагантност на корейския автомобил.

Интериор

Ако трябва салонът да се опише с една дума, то тя ще е аскетизъм. Седалките са тапицирани със стандартна текстилна облицовка, не са големи, но са удобни. Мястото на водача е оборудвано с подлакътник, подобряващ комфорта при по-дълги пътувания. В продължението на средната конзола се намират две отделения за чаши и с това “глезотиите” се изчерпват. Арматурното табло е информативно, като не блести с екстравагантност. Предните седалки са снабдени с нужните регулировки, а тази на водача се регулира и по височина. Базовото оборудване на салона е много добро. В цената са включени климатик, четири еърбега, електрическо задвижване на страничните стъкла и перфектна аудио система с четири високоговорителя - атрибути, които липсват в повечето алтернативи. Комфортът на водача и пасажера до него е добър, но това е за сметка на пътниците отзад. Там мястото за краката е малко, а седалката не е оборудвана с стандартните високи подглавници. Видимостта напред и назад е отлична, като единственият проблем е скосената “муцуна”, която може да доведе до трудности при маневриране на малки пространства.

Динамика и ходови характериситки

1.5-литровият агрегат е снабден с по четири клапана на цилиндър, икономичен е, а най-голямото му предимство му е изключително безшумната работа. Агрегатът е разработен по изцяло нова концепция, наречена с гръмкото име Mi-Tech (Millennium Innovation Technology). Въпреки това еластичността на мотора не е на необходимото ниво. Впечатление правят системите за безопасност. Споменах за въздушните възглавници, но освен тях автомобилът е оборудван с ABS и EBD, което до голяма степен определя и стабилността в завои и при мокър асфалт. Окачването е здраво и максимално опростено. Отпред то е от типа MacPherson, а отзад - стандартни носачи и пружини. Хубавото е, че е лесно за сервизиране, но това едва ли ще ви се наложи скоро. Като цяло окачването е яко и идеално пригодено за нашите пътища.

Цена

Паричките са малко повече от необходимите ви за повечето алтернативи, но пък за сметка на това в базовото оборудване са включени доста повече екстри. Качеството на изработка е добро и ако си падате по корейски автомобили, то KIA Rio ще Ви хареса.

Радослав Славчев
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА