12 Октомври, 2009 13:56 2 743 0

Преглед на европейския пазар на кариерни самосвали

  • кариерни самосвали-
  • пазар-
  • пласмент
Според оценка на компанията “Off-Highway Research”, ежегодните продажби през текущото десетилетие на кариерни самосвали (с шарнир с чупка или съчленена рама) в Европа съставляват около 2 500 бр. Като за 2001 г. са били 3 100 бр. ( максималното ниво за този период), а през 2006 г. – 2 500 бр. През изминалата 2007г. продажбите се оценяват на нива около 2600 бр.
Според “Off-Highway Research”, поради необходимостта от подмяната на придобитите в края на 90-те и началото на 2000-та г. машини, високото търсене на посочената техника ще се запази и през тази и следващата година.

По оценката на експертите, основен европейски пазар за пласмент на кариерни самосвали в близка перспектива ще остане Германия, като следствие на благоприятната конюнктура в националната строителна индустрия, а също и на необходимостта от обновяване на парка с тази техника за немските компании, арендодатели на този вид техника. Във Великобритания през текущото десетилетие се наблюдава прекалено високо ниво на продажби на кариерни самосвали. Преди всичко това е следствие реализацията на големите строителни програми за лятната Олимпиада през 2012 г.

В средата на 2007 г. компанията “Bell Equipment”, един от водещите европейски производители на кариерни самосвали, започна производството на най-популярния си “B50D” с товароподемност 45,5 в предприятията разположени на територията на Германия. Според “Bell Equipment”, сглобяването му в Германия ще позволи съкращаване сроковете на доставка за европейските клиенти. Продажбите на “B50D” в Европа се осъществяват от 2004 г., като към сегашно време, продажбите на този модел на територията на Европа достига 90 бр. годишно. Ориентирайки се по запитванията на клиентите, фирмите-производители на кариерни самосвали осъществяват разработка на нови машини. Така “Bell Equipment” неотдавна започна производството на модификацията “B30D” с гъсенично придвижване. Този самосвал може да работи на много мека почва и е прдназначен за холандската компания “Fuhler”, която го използва при разработването на торфови находища. По преценка на “Bell Equipment” потенциалното им ежегодно търсене в европейските страни ще представлява 15 – 20 бр.

Компанията “Caterpillar” е разработила новия кариерен самосвал “730Ejector” с шарнир с чупеща рама и мощност 237 кВт, който съответсва на екологичните норми “Stage III A”. Той е снабден със специална система, позволяваща товаренето му да се извършва по време на движение. Тази система осигурява по-равномерно разпределение на товара в каросерията, способства за понижаването разхода на гориво и относителния разход за обработка на 1 т. товар, енергийното натоварване в процеса на експлоатация, а също така на количеството помощни транспортни средства за изравняване на товара.

През текущото десетилетие важна задача за фирмите-производители на кариерни самосвали се явява опростяването и поевтиняването на пороцеса на техническото им обслужване. Затова моделът “730” е с увеличен интервал между смяната на маслото и хидравличната течност, а също така се зарежда с охладителна течност с по-продължителен срок на действие. В модела са използвани  не изискващи регулировка колесни лагери.

Важен стимул за разработката на нови кариерни самосвали се явяват новите екологични норми “Stage III A” за двигателите с мощност 130 – 560 кВт, които са в сила в страните от ЕС от началото на 2006 г. Обаче, новите модели кариерни самосвали, съответстващи на горепосочените норми, се появиха на европейския пазар едва в края на 2006 г.Това се дължи на първо място на уговорката със собствениците на такива машини, предоставяща им възможност за разпродажба на остарялото оборудване при определени условия. На второ място, през 2006 г. на пазара се усещаше сериозен недостиг на гуми за тази техника, във връзка с което компаниите “Bridgestone”, “Michelin” и “Continental” обявиха, че разширяват тяхното производство.
В края на 2006 г. “Caterpillar” пусна на пазара два нови кариерни самосвала със съчленена рама, съответстващи на екологичните норми  “Stage III A”. Товароподемността на тези два модела (“770” и “772”) е 36,3 и 45,4 т., а мощността – съответно 355 и 399 кВт.. Управлението на двигателите на всички самосвали се осъществява с помощта на електронна система; машините имат накланяща се кабина, унифицирани капаци на двигателите,хидравлични и спирачни системи, а също и автоматиката “Can-Bus”, която осъществява бърза диагностика на двигателя и трансмисията.

Конструкцията на новите кариерни самосвали “Caterpillar” се характеризира с редица особености, което осигурява намаляване на експлоатационните разходи. Кабината на шофьора на тези машини е разположена в цетъра (а не странично), което в съчетание с новата конструкция значително намалява нивото на вибрациите и увеличава продължителността на работната смяна на оператора без да се нарушава трудовото законодателство на ЕС по въпроса за вибрациите.

Компанията “Komatsu” разработи новия самосвал “HD785-7” със съчленена  рама, който според “Construction Europe”, представлява особен интерес за кариерните разработки и минната промишленост. Машината съответства на екологичните норми ‘Stage III A”, нейната товароподемност е 91 т., мощността – 879 кВт, максималната скорост – 65 км/ч. Оптимизацията на експлоатационните параметри и разхода на гориво в двигателя “SAA12V14OE-3” се осигурява от специална система, предоставяща възможност на оператора да избира един от четирите режима на работа на двигателя (по ниво на мощността) и осигуряваща понижаване разхода на гориво.

Норвежката компания “Moxy” разработи съответстващия на екологичните норми “Stage III A” модел “МТ51”, който се смята за най-големия в света шарнирно-съчленен самосвал; мощността му е 375 кВт, с товароподемност 46,3 т,а масата -31,3 т, т.е. по този показател новата машина превъзхожда своите конкуренти от категорията до 45 т.

Според източника “Construction Europe”, в бъдеще може да се очаква повишаване търсенето на кариерни самосвали на европейския пазар, обусловено от необходимостта от модернизиране на транспортната инфраструктура в новите страни  членки на ЕС.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА