Last news in Fakti

27 Декември, 2013 10:43 28 901 31

Тествахме Rolls-Royce Wraith

  • rolls-royce-
  • wraith-
  • тест
Тествахме Rolls-Royce Wraith - 1

 

Според Rolls-Royce Motor Cars "waftability" е в основата на всеки Rolls-Royce. Какво означава думата "waftability"? Прегледах речника. Няма я там. Порових се и открих глагола 'to waft'. Означава "да се носиш нежно по въздуха". Когато Rolls-Royce използва този термин, има предвид "способността да се движи без видимо усилие". Е, толкова за смисъла на Rolls-Royce - не става дума за мощност. Всичко е във возията. Rolls-Royce трябва да създава илюзия за "возене в легло от въздух". Водачът и пътниците не бива да се затормозяват с факта, че някъде има двигател, който работи за тях. В резултат марката не създава спортни коли. Добре, но как новият Wraith, най-мощният Rolls-Royce създаван някога, се вписва тук? Честно, не знаех. Реших да открия за вас като го покарам.
Уговорката ми за тест драйв беше на пистата на Формула 1 "Яс Марина" в Абу Даби. Докато се наслаждавах на освежително питие зад старта, хвърлих поглед върху техническите характеристики на автомобила. Интересуваше ме специално въртящият момент. За повечето техничари измежду вас е ясно, че за да има колата "waftability", се нуждае от голям въртящ момент при ниски обороти, който да запази и при високите обороти. Това прави Wraith. Кривата на въртящия момент е доминиращо хоризонтална за изумителните 800 Nm при 1500 оборота в минута. Тази обещаваща за "waftability" способност е дело на 6.6-литров турбодвигател V12. Мощността му е 632 конски сили, с което го прави най-могъщият Rolls-Royce, произвеждан някога.
Въртящият момент се предава чрез 8-степена автоматична скоростна кутия ZF 'Satellite Aided Transmission". Тя е свързана с навигационна система. Интерпретирайки данните от GPS-а, Wraith "разпознава" маршрута и сменя предавките според особеностите на пътя. Така например, колата няма да мине на по-висока скорост, ако наближава завой.
Инструкторът ме кани да се кача в колата. Wraith ме чака на пит стопа. Със скосено тяло, по-малко междуосие, но по-широка задница от тази на Ghost, ми заприличва на атлет в предстартова позиция.
Отваряйки типичната за Rolls-Royce врата, откривам нищо друго освен най-фина кожа, прецизно полирано скъпо дърво и луксозни вълнени килимчета в краката. Седнах на шофьорското място и огледах инструментите. Много са, но не прекалено. Предният панел и централната конзола са с интелигентен дизайн и дават възможност основните функции да се достигат веднага. Километражът отчита точно 115 км. Над главата ми 1 340 фиброоптични лампи създават илюзията, че се намирам под ясно нощно небе с ярки, блещукащи звезди. 
Време е за шофиране. След кратък инструктаж натискам старт-бутона, нагласявам трансмисията в режим "каране" и Wraith нежно напуска пита и плавно навлиза в пистата.
Бързо свиквам с колата. Автомобилът следва точно всяка команда. Каране "в легло от въздух" не е същото като да си в "параход", както наричаме американските возила. Wraith се справя със завоите на "Яс Марина" с прецизност и минимално накланяне. Цялото преживяване е шофиране без никакво усилие. Не ме разбирайте погрешно. Няма нищо общо с усещането за досада и загуба на интерес, които провокират водача да пусне круиз контрола и да се занимава с нещо друго. Продължавам да контролирам и управлявам возилото. Чувството е сякаш гигантска невидима ръка държи автомобила и го принуждава да следва моите заповеди. Rolls кара водача да се чувства като лорд.
Когато обаче наближава дълга отсечка, решавам да не действам подобаващо. Искам да чуя рева на този мотор. Много неджентълменски настъпвам педала на газта при излизане от завой и се насочвам по правата. Усещам как Wraith веднага откликва на страничната сила, напускайки завоя. След това сякаш огромен катапулт отблъсква напред автомобила. Колата с тегло над два тона ускорява до 100 км/ч само за 4.6 секунди! А моторът само нежно бръмчи.
Нищо не е завинаги. След няколко обиколки трябва да напусна пистата. Докато навлизам обратно в пита се запитвам колко ли струва този чудесен шедьовър на автомобилното изкуство. Тогава осъзнавам, че всъщност не искам да знам. Нали казват, че ако трябва да питаш за цената на Rolls-Royce, означава, че не можеш да си го позволиш? В края на краищата, самият Сър Фредерик Хенри Ройс някога си го казва: "качеството остава дълго след като цената отдавна е забравена".
Излизайки от автомобила, се почувствах удовлетворен, че най-накрая разбрах смисъла на Wraith. Както всеки друг Rolls-Royce, колата осигурява возия като върху летящ килим. Е, за разлика от Phantom и Ghost, Wraith предпочита да постави акцента върху "летящ" вместо върху "килим".

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Симеон Тасев

    4 3 Отговор
  • 2 Atanas Radev F

    8 4 Отговор
    Вярвам на всяка написана дума и даже си мисля, че авторът едва ли е успял да предаде всичко, което е усетил. Това не е автомобил, а произведение на изкуството. И аз няма да питам за цената, но си е ясно, че и в следващите 3-4 живота няма да мога да си я позволя.
  • 3 Stone Kold

    4 10 Отговор
    тва е недоразумение нито е красиво нито изпипано нито материялите са на ниво нито има технология в тва

    Коментиран от #4, #5, #6, #7

  • 4 LEXUS

    2 6 Отговор

    До коментар #3 от "Stone Kold":

    Верно е едно малко недоразумение. Ролса не е кола за каране, Ролса е кола за возене, задължително управлявана от професионален шофьор перфекционист. Целевата група на този модел явно са араби и рапъри.
  • 5 Никой

    2 1 Отговор

    До коментар #3 от "Stone Kold":

    Нито си се качвал, нито си карал такова, че да го съдиш особено като си си сложил такъв боклук на аватара.Автора много добре е обяснил, че това е страхотен автомобил и точно обратното на това, което казваш.Трябва да си сляп, предубеден комплексар, че напишеш такъв тъп коментар.
  • 6 EMSKI

    3 2 Отговор

    До коментар #3 от "Stone Kold":

    Нито си грамотен,нито слагаш запетайки,нито разбираш от коли, като гледам !!! Продавай си зарзавата,бърши си сопола с ръкав и "веселината" на макс!!!!
  • 7 EMSKI

    4 1 Отговор

    До коментар #3 от "Stone Kold":

    Нито си грамотен,нито слагаш запетайки,нито разбираш от коли, като гледам!!! Продавай си зарзавата,бърши си сопола с ръкав и "веселината" на макс!!!!
  • 8 Кольо Фильов

    2 3 Отговор
    нищо особено
  • 9 Монго

    1 3 Отговор
    Ролса си е "класика в жанра", но мен лично не ми се нрави визуално задната му част...
  • 10 Росен Димитров

    1 1 Отговор
    Колата на царете или царят на колите.
  • 11 г-н Дошо

    0 3 Отговор
    karal sam fantom i s chista savest kazvam che e strashno darvo.inache ima mnogo dobro uskorenie blagodarenie na turboto no voziata i interiora sa ujasni za tozi klas avtomobil tvardo zad S klasata.bentli spored men e mnogo dobar avtomobil.imah udovolstvieto da pokaram 3.0 benzin 4x4 i ostanah ocharovan.mnogo haresvan ot men model.

    Коментиран от #12, #14, #27

  • 12 Спасские ворота

    0 1 Отговор

    До коментар #11 от "г-н Дошо":

    da az se vozih i opredeleno voziata e v pati po dobra ot maibah i niama dosadnoto viene na deferenciali kakto e pri maibah.zashto drankate bez da znaete
  • 13 Shmeker

    1 1 Отговор
    БМВ, от по-хубавите
  • 14 Никой

    0 1 Отговор

    До коментар #11 от "г-н Дошо":

    Айде моля те не се излагай.Фантом е с атмосферен двигател.Малко се образовай преди да лъжеш.
  • 15 Zari

    4 3 Отговор
    А бе Ролса си е боклук,бе хора.Друго си е така да седнеш в Е36 и да псуваш тъпите британски к....та,колко не моат да прават коли и колко им е гадно в Ролса. Некакси по-спокоен заспиваш вечер,като знаеш ,че британците са по-тъпи от теб. А?

    Коментиран от #16

  • 16 Никой

    1 1 Отговор

    До коментар #15 от "Zari":

    Ролс-ройс е на бмв и от доста отдавна не е британски вече.
  • 17 Ано Нимен

    4 1 Отговор
    Оплюването явно е традиционна българска дисциплина, човека ви описва "Автомобила" на автомобилите, иконата на луксозните возила, вие тука ми хвалите двадесетгодишни бмв-та. Не че имам против баварците, ама са на светлинни години от ролса. А това че бил недоразумение, че бил боклук няма да коментирам. Едва ли някой от тук дори е помирисвал подобна кола, че да се правите на много компетентни. За край ще кажа че за мен ролс ройс винаги ще е върха на гъзарията, дай боже всекиму един такъв.

    Коментиран от #18

  • 18 Никой

    1 1 Отговор

    До коментар #17 от "Ано Нимен":

    Напълно съм съгласен с теб.Българите не произвеждат нищо, а все плюят.Но за това, че бмв са на светлинни години от Ролс не е вярно, защото иманно бмв има разработват двигателите, шаситата и т.н.

    Коментиран от #20

  • 19 Mercedes-Benz

    2 1 Отговор
    Еми айде честито, пожелавам повече такива ревюта и тестове през новата година! Стига само обикновени коли!
  • 20 Ано Нимен

    0 1 Отговор

    До коментар #18 от "Никой":

    Имах предвид хвалените от тукашните коментатори Е36-тици .. предполагам читави машини, но да ги сравняваш с това си е нелепо.
  • 21 Нема Бира

    0 1 Отговор
    НТК!... Нема Такава Кола!
  • 22 Stone Kold

    0 1 Отговор
    защо всеки който не харесва тва недоразумение непременно трябва да има е 36?или голф? за оня по долу дет ми дрънка глупости мога да кажа 4е като бях на 14 години направих първата си моторизирана с руски двигател коли4ка с собствена рама и изцяло завършена от мен отне ми няколко годин и на 14 години като бях тя беше готова...в същото време събирах материяли и за делта планер....имах 4ертежи схеми и вси4ко ми беше ясно кое как да стане...от позицията си 4овек с дарба мога да кажа 4е този ролс не предлага нищо което да обосновава цената му както и останалите ултра скъпи автомобили....наблъскали 700кони произвели 20 коли и цената е 3 млнн евра...лудост
  • 23 Stone Kold

    0 1 Отговор
    разбирам да е с електромагнитна предавателна кутия с електромагнитни спира4ки с електромагнитни клапани, липса на разпределителни валове липса на верига купе изцяло от композитни материяли и липса на стомана в купето (може титан)стилен елегантен волан не този от 4авдар, лазерни светлини, покрив от фото клетки, диодни мига4и и стопове и куп още нововъведения.....а те кво 3 тона кола ламарина от всякъде голем мотор дет се слага на другите бараки 600 кони и аидеее 1 млн и ко кат ускорява за 5 сек?наплескали светодиоди да си мислиш 4е са звезди и ве4е си кралска особа

    Коментиран от #25

  • 24 Коко Мартинов

    5 1 Отговор
    ако видите на живо как 600 коня се движат супер тихо ще припаднете бе ... Видите ли Ролс Ройс в огледалото за задно виждане ще се хвърлите от пътя,че да му направите място да мине такъв респект всява. Далече сте много от истината момчета...

    Коментиран от #26

  • 25 Никой

    2 1 Отговор

    До коментар #23 от "Stone Kold":

    ИЗвинявай г-н Инженер, но само за да се направи такъв двигател са нужни невероятни технологии, от които си нямаш и представа как работят.ТАкава кола пълна с технологии и системи, само окачването е по-сложно от баничарката ти.Ти какво очакваш?Това, че колата не прилича на космически кораб, не левитира и не свети като коледна елха, не означава, че е първобитна.Ама то разбира се...твоето мнение е много по-важно от на автора на статията, който е карал 10 пъти повече и по-скъпи коли от теб.Истината е че ти си един хейтър, които без дори да се е качвал в такава кола и намира кусурите.Разликата между ролсът и Combo-то ти е като разликата между първобитен планктон и акула:)
  • 26 Peter P

    1 0 Отговор

    До коментар #24 от "Коко Мартинов":

    "Видите ли Ролс Ройс в огледалото за задно виждане ще се хвърлите от пътя,че да му направите място да мине такъв респект всява"


    bate ti si gouemec
  • 27 Carter

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "г-н Дошо":

    Кое е това Бентли с 3.0 двигател?

    Коментиран от #29, #30

  • 28 Ото Скорцени

    2 0 Отговор
    Ролс Ройс не е автомобил, а произведение на изкуството и автомобилна икона. Коментарите по долу въобще няма да си правя труд да ги коментирам. За съжаление високата му цена е най-малкият проблем. Експлоатационните му разходи са просто убийствени. Николай Гигов имаше Ролс Ройс но общо взето бързо се отърва от него. Николай Банев мисля, че също имаше Ролс по едно време. Той и самолет имаше но нямаше кинти да плаща на пилотите и те го напуснаха. Сигурно не е имал кинти да плаща и на шофьора на Ролса и той се е чупил.
  • 29 Ото Скорцени

    0 0 Отговор

    До коментар #27 от "Carter":

    По всяка вероятност е объркал магарешката каручка на дядо си с Бентли.
  • 30 БМВ БЪЛГАРИЯ

    1 0 Отговор

    До коментар #27 от "Carter":

    Audi a8 3.0 quattro как кое не си ли го виждал това бентли
  • 31 Alexander Alexandrov

    0 0 Отговор
    Жестоко изглежда! Впечетляващо е как кола с една врата е толкова широка. Впечатляващо е как кола с една врата е толкова широка.