11 Март, 2024 15:41 3 246 4

Запознайте се с Taycan Turbo GT – най-мощното Porsche правено някога

  • porsche-
  • taycan-
  • gt-
  • turbo

Наточената версия разполага с 1100 конски сили

Запознайте се с Taycan Turbo GT – най-мощното Porsche правено някога - 1

В началото на февруари Porsche представи фейслифта на Taycan с подобрено зареждане и по-висока мощност. Сега германците проведоха специално онлайн събитие, където на бял свят се появиха Taycan Turbo GT и Taycan Turbo GT с Weissach пакет. На практика, това е Porsche-то, което постави рекорд на Нюрбургринг през януари и същото, което бе използвано преди две седмици за рекорд на пистата Лагуна Сека в Калифорния.

Turbo GT е най-мощният Taycan, произвеждан някога от компанията , а също така и най-мощното Porsche, произвеждано някога. Със стандартната си мощност от 777 конски сили или зашеметяващите 1020 конски сили при включване на новата функция Attack Mode, той поставя нови критерии за ефективност.

Подобно на функцията "push-to-pass", която се среща при други модели на Taycan, режимът Attack Mode осигурява допълнителен прилив на мощност за 10-секундни интервали. Въпреки това, докато push-to-pass обикновено добавя 70 киловата, режимът Attack Mode насочва до 120 киловата към четирите колела.

Запознайте се с Taycan Turbo GT – най-мощното Porsche правено някога

Използването на launch control отприщва пълната мощност от 1100 конски сили за кратък двусекунден "изблик", задвижвайки Turbo GT от 0 до 100 км в час само за 2,2 секунди - или за светкавичните 2,1 секунди с опционалния пакет за писта Weissach, което го прави първото Porsche с четири врати, предлагащо тази опция. Това ускорение е с до две десети от секундата по-бързо от това на Taycan Turbo S. Достигането на 200 км/ч отнема само 6,6 секунди за Turbo GT или 6,4 секунди с пакета Weissach. Максималната скорост на пистата е оценена на 290км/ч или 305 км/ч с пакета Weissach.

Ключът към тази новооткрита скорост се крие в инвертор, използващ силициев карбид, който позволява към задния двигател да се изпращат до 900 ампера, което е значително увеличение спрямо 600-те ампера в модела Turbo S. В съчетание с новия двигател на задния мост, приет в обновената гама на Taycan, той осигурява повишена мощност и ефективност в по-лека обвивка. Само задният двигател е с около 20 кг по-лек от своя предшественик, което допринася за намаляване на общото тегло с до 157 кг в сравнение с Turbo S, особено с пакета Weissach.

Запознайте се с Taycan Turbo GT – най-мощното Porsche правено някога

Мерките за намаляване на теглото са широкообхватни, като включват компоненти от въглеродни влакна, покриващи B колонките, страничните огледала и страничните прагове. Багажното отделение е олекотено, премахнати са вратите с меко затваряне и вратата на електрическия порт и дори стандартният аналогов часовник, включен в пакета Sport Chrono, е пропуснат.

Стандартното оборудване на Turbo GT включва карбоново-керамични спирачки и 21-цолови ковани джанти, които са по-леки от тези на Turbo S, обути в гуми Pirelli P Zero Trofeo R. Пакетът Weissach премахва изцяло задните седалки, като ги заменя с панел от въглеродни влакна за допълнително съхранение.

Запознайте се с Taycan Turbo GT – най-мощното Porsche правено някога

Turbo GT се възползва и от окачването Active Ride на Porsche със специфична настройка, а аеродинамичните подобрения, като нов преден спойлер и добавка на адаптивния заден спойлер, са стандартни. Ексклузивни за пакета Weissach са допълнителните аеродинамични елементи като въздушен дефлектор на дъното и нов преден дифузьор, както и фиксирано задно крило с уникална плетка от въглеродни влакна, осигуряващо допълнителна притискателна сила. Отвътре Turbo GT се отличава с интериор с високо съдържание на материала Race-tex, като се предлагат седалки от въглеродни влакна.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 15 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пич

    16 5 Отговор
    Тези ще станат любимите ми кретени ! И къде му е турбото , на този електрокар ?!

    Коментиран от #2

  • 2 Антон

    6 3 Отговор

    До коментар #1 от "Пич":

    Най-високо в стълбицата на моделната им гама , носи задължително наименованието турбо! А извън електриката почти всичките им модели, ако не и всички са турбинирани.
  • 3 Е па се съм весел

    1 4 Отговор
    Те това да го натоварим с царевичак и да го изпрдашим у нивата на село из дръжето...леле къв кеф че ми дойде. Или па а го изтъръчиме у некоя кал на язовиро...та да видиме колко му е жилката корава...
  • 4 Бен тен

    2 0 Отговор
    Нищо лошо не мога да кажа за колата, освен че вероятно ще е скъпичка. Не очаквам да продават много бройки от нея. Вероятно и те също не очакват.