В началото на февруари Porsche представи фейслифта на Taycan с подобрено зареждане и по-висока мощност. Сега германците проведоха специално онлайн събитие, където на бял свят се появиха Taycan Turbo GT и Taycan Turbo GT с Weissach пакет. На практика, това е Porsche-то, което постави рекорд на Нюрбургринг през януари и същото, което бе използвано преди две седмици за рекорд на пистата Лагуна Сека в Калифорния.
Turbo GT е най-мощният Taycan, произвеждан някога от компанията , а също така и най-мощното Porsche, произвеждано някога. Със стандартната си мощност от 777 конски сили или зашеметяващите 1020 конски сили при включване на новата функция Attack Mode, той поставя нови критерии за ефективност.
Подобно на функцията "push-to-pass", която се среща при други модели на Taycan, режимът Attack Mode осигурява допълнителен прилив на мощност за 10-секундни интервали. Въпреки това, докато push-to-pass обикновено добавя 70 киловата, режимът Attack Mode насочва до 120 киловата към четирите колела.
Използването на launch control отприщва пълната мощност от 1100 конски сили за кратък двусекунден "изблик", задвижвайки Turbo GT от 0 до 100 км в час само за 2,2 секунди - или за светкавичните 2,1 секунди с опционалния пакет за писта Weissach, което го прави първото Porsche с четири врати, предлагащо тази опция. Това ускорение е с до две десети от секундата по-бързо от това на Taycan Turbo S. Достигането на 200 км/ч отнема само 6,6 секунди за Turbo GT или 6,4 секунди с пакета Weissach. Максималната скорост на пистата е оценена на 290км/ч или 305 км/ч с пакета Weissach.
Ключът към тази новооткрита скорост се крие в инвертор, използващ силициев карбид, който позволява към задния двигател да се изпращат до 900 ампера, което е значително увеличение спрямо 600-те ампера в модела Turbo S. В съчетание с новия двигател на задния мост, приет в обновената гама на Taycan, той осигурява повишена мощност и ефективност в по-лека обвивка. Само задният двигател е с около 20 кг по-лек от своя предшественик, което допринася за намаляване на общото тегло с до 157 кг в сравнение с Turbo S, особено с пакета Weissach.
Мерките за намаляване на теглото са широкообхватни, като включват компоненти от въглеродни влакна, покриващи B колонките, страничните огледала и страничните прагове. Багажното отделение е олекотено, премахнати са вратите с меко затваряне и вратата на електрическия порт и дори стандартният аналогов часовник, включен в пакета Sport Chrono, е пропуснат.
Стандартното оборудване на Turbo GT включва карбоново-керамични спирачки и 21-цолови ковани джанти, които са по-леки от тези на Turbo S, обути в гуми Pirelli P Zero Trofeo R. Пакетът Weissach премахва изцяло задните седалки, като ги заменя с панел от въглеродни влакна за допълнително съхранение.
Turbo GT се възползва и от окачването Active Ride на Porsche със специфична настройка, а аеродинамичните подобрения, като нов преден спойлер и добавка на адаптивния заден спойлер, са стандартни. Ексклузивни за пакета Weissach са допълнителните аеродинамични елементи като въздушен дефлектор на дъното и нов преден дифузьор, както и фиксирано задно крило с уникална плетка от въглеродни влакна, осигуряващо допълнителна притискателна сила. Отвътре Turbo GT се отличава с интериор с високо съдържание на материала Race-tex, като се предлагат седалки от въглеродни влакна.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Пич
Коментиран от #2
15:50 11.03.2024
2 Антон
До коментар #1 от "Пич":
Най-високо в стълбицата на моделната им гама , носи задължително наименованието турбо! А извън електриката почти всичките им модели, ако не и всички са турбинирани.17:14 11.03.2024
3 Е па се съм весел
14:24 12.03.2024
4 Бен тен
20:50 12.03.2024