Днес се навършват 50 години от създаването на един от най-емблематичните автомобили в автомобилния свят - Volkswagen Golf Mk1. Започнал серийното си производство на 29 март 1974 г. в завода във Волфсбург, Германия, Golf се превърна в най-продавания автомобил на Volkswagen за всички времена и в най-популярния автомобил в Европа с над 37 милиона продадени бройки. Това е впечатляваща цифра, която се изразява в над 2000 продадени бройки всеки ден през последния половин век.
Golf Mk1 се появява като наследник на Beetle, първоначално замислен в края на 60-те години на миналия век с разработения от Porsche прототип EA 266. Този проект за хечбек със средно разположен двигател обаче в крайна сметка е прекратен поради технически проблеми и опасения, свързани с разходите и поддръжката. Въпреки обещаващите си характеристики, нетрадиционната конструкция на EA 266 го прави непрактичен за масово производство и са оцелели само няколко прототипа.
В същото време проектът EA 276, разработен във Волфсбург, се отличава с предно предаване и предно разположен двигател, като е произведен само един прототип. Въпреки че този проект демонстрира по-конвенционална конфигурация, той също е изоставен поради остарялата технология на двигателя.
В крайна сметка именно прототипът EA 337, проектиран от Джорджето Джуджаро от Italdesign, полага основите на Golf Mk1, какъвто го познаваме днес. Преминавайки от квадратни към кръгли фарове и притежавайки по-практичен дизайн, Golf Mk1 поставя нови стандарти за компактните автомобили. Въпреки първоначалните разногласия по отношение на елементи от дизайна като фаровете, успехът на Golf затвърждава мястото му в автомобилната история.
Самият Джуджаро смята Golf за най-важния автомобил в кариерата си, като приписва на успеха му отварянето на врати за него като дизайнер. Самото име "Golf" произлиза от немската дума за океанското течение "Гълфстрийм", отразявайки визията на Volkswagen за автомобил, който ще постави нови стандарти в своя сегмент.
Днес "Голф" остава неразделна част от гамата на "Фолксваген", като осмото поколение продължава наследството на своите предшественици. С преминаването на автомобилната индустрия към електрификация се очаква Golf Mk9 да продължи традицията на иновативност и съвършенство, създадена от емблематичните му предшественици.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Дедо
Коментиран от #6
14:18 29.03.2024
2 ясно виждащ
Коментиран от #11
14:49 29.03.2024
3 Голф единичка
15:04 29.03.2024
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 ханс
15:14 29.03.2024
6 Един
До коментар #1 от "Дедо":
Отвори някой немски сайт за продажба на автомобили и ще намериш доста такива.Скоро един познат си купи от там Мерцедес W123 купе на цената на W212 63AMG.Коментиран от #7
15:18 29.03.2024
7 Дедо
До коментар #6 от "Един":
Не съм толкова богат та да дам един куп пари за "реставриран" при положение че съм и тенекеджия–бояджия, дърт ама ръчичките ме слушат още! А и по изложби няма да го карам ей така заради "крастата".......15:33 29.03.2024
8 Тома
15:53 29.03.2024
9 така
18:50 29.03.2024
10 Поло Фокс
09:53 30.03.2024
11 Гост
До коментар #2 от "ясно виждащ":
И какво виждаш, май не е по далече от върха на носа? Сандеро срещу Голф? Първо не са в един клас, и второ..., едното струва 17000 Евро, а другото 27000, абе няма смисъл.....Както обичам да казвам, тези с Дачия и Тойота са ми най странните...
Коментиран от #12
11:04 30.03.2024
12 Нека да
До коментар #11 от "Гост":
докара каквато пожелае нова Дачия, от мен Голф 8-цата…и да сравняваме и да каже къде е повече кола Чаушеску-то с френски корени….19:45 30.03.2024
13 на май ка ти чушкопека
До коментар #4 от "чушкопек за 3 чушки толкова можем":
колко чушки е "опекал"19:21 31.03.2024