Last news in Fakti

29 Март, 2024 14:02 2 142 13

Днес Golf става на 50 години – как се разви историята

  • vw-
  • golf-
  • mk1-
  • mk8-
  • volkswagen

Легендата на Volkswagen празнува рожден ден

Днес Golf става на 50 години – как се разви историята - 1

Днес се навършват 50 години от създаването на един от най-емблематичните автомобили в автомобилния свят - Volkswagen Golf Mk1. Започнал серийното си производство на 29 март 1974 г. в завода във Волфсбург, Германия, Golf се превърна в най-продавания автомобил на Volkswagen за всички времена и в най-популярния автомобил в Европа с над 37 милиона продадени бройки. Това е впечатляваща цифра, която се изразява в над 2000 продадени бройки всеки ден през последния половин век.

Golf Mk1 се появява като наследник на Beetle, първоначално замислен в края на 60-те години на миналия век с разработения от Porsche прототип EA 266. Този проект за хечбек със средно разположен двигател обаче в крайна сметка е прекратен поради технически проблеми и опасения, свързани с разходите и поддръжката. Въпреки обещаващите си характеристики, нетрадиционната конструкция на EA 266 го прави непрактичен за масово производство и са оцелели само няколко прототипа.

В същото време проектът EA 276, разработен във Волфсбург, се отличава с предно предаване и предно разположен двигател, като е произведен само един прототип. Въпреки че този проект демонстрира по-конвенционална конфигурация, той също е изоставен поради остарялата технология на двигателя.

В крайна сметка именно прототипът EA 337, проектиран от Джорджето Джуджаро от Italdesign, полага основите на Golf Mk1, какъвто го познаваме днес. Преминавайки от квадратни към кръгли фарове и притежавайки по-практичен дизайн, Golf Mk1 поставя нови стандарти за компактните автомобили. Въпреки първоначалните разногласия по отношение на елементи от дизайна като фаровете, успехът на Golf затвърждава мястото му в автомобилната история.

Самият Джуджаро смята Golf за най-важния автомобил в кариерата си, като приписва на успеха му отварянето на врати за него като дизайнер. Самото име "Golf" произлиза от немската дума за океанското течение "Гълфстрийм", отразявайки визията на Volkswagen за автомобил, който ще постави нови стандарти в своя сегмент.

Днес "Голф" остава неразделна част от гамата на "Фолксваген", като осмото поколение продължава наследството на своите предшественици. С преминаването на автомобилната индустрия към електрификация се очаква Golf Mk9 да продължи традицията на иновативност и съвършенство, създадена от емблематичните му предшественици.


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 11 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Дедо

    21 4 Отговор
    Ако ми попадне хубава 1 дизел ще си я купя. От тия последните самоходни телевизори, и да ми подаряват не желая.

    Коментиран от #6

  • 2 ясно виждащ

    12 4 Отговор
    Голф 1 и 2 легенди ! Сегашните се конкурират с Дачия Сандеро и Дачия пак продава повече .

    Коментиран от #11

  • 3 Голф единичка

    2 1 Отговор
    "С преминаването на автомобилната индустрия към електрификация се очаква Golf Mk9"..... да БЪДЕ ПОСЛЕДНИЯТ Голф в историята!
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 ханс

    5 0 Отговор
    Това е история и повече едва ли ще имат същият успех, когато днес конкуренцията е много по силна особено като Китай която е способна да конкурира Европейските авто производители.
  • 6 Един

    2 0 Отговор

    До коментар #1 от "Дедо":

    Отвори някой немски сайт за продажба на автомобили и ще намериш доста такива.Скоро един познат си купи от там Мерцедес W123 купе на цената на W212 63AMG.

    Коментиран от #7

  • 7 Дедо

    3 2 Отговор

    До коментар #6 от "Един":

    Не съм толкова богат та да дам един куп пари за "реставриран" при положение че съм и тенекеджия–бояджия, дърт ама ръчичките ме слушат още! А и по изложби няма да го карам ей така заради "крастата".......
  • 8 Тома

    11 0 Отговор
    Значи днес хората в Перник празнуват
  • 9 така

    5 2 Отговор
    Да, революция ама в спартанските автомобили. Само една година по-късно излиза МБ123. Като изключим повечето дизели, който бяха много зле, бензиновите w123 са еталон за качества- комфорт, пъргавина, обеми. Та добър е Голфа ама за тази ниша. Много скоро японците изпреварват всички европейски производители, а в малките автомобили беше тотална японската доминация. Е сега изпревариха всички във всички категории и дисциплини. Та стара слава на Голф, но наистина дава добро начало. Какво стана с немските и европейски инженери, не можах да разбера. И не е обяснението , че счетоводителите са виновни.
  • 10 Поло Фокс

    1 0 Отговор
    В пернишко празнуват, но в други селски райони предпочитат пасат или дори джета.
  • 11 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #2 от "ясно виждащ":

    И какво виждаш, май не е по далече от върха на носа? Сандеро срещу Голф? Първо не са в един клас, и второ..., едното струва 17000 Евро, а другото 27000, абе няма смисъл.....
    Както обичам да казвам, тези с Дачия и Тойота са ми най странните...

    Коментиран от #12

  • 12 Нека да

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "Гост":

    докара каквато пожелае нова Дачия, от мен Голф 8-цата…и да сравняваме и да каже къде е повече кола Чаушеску-то с френски корени….
  • 13 на май ка ти чушкопека

    1 0 Отговор

    До коментар #4 от "чушкопек за 3 чушки толкова можем":

    колко чушки е "опекал"