17 Август, 2002 00:00 1 972 0

Съвършенство +

  • mercedes-
  • mercedes slk-
  • а-класа

Вече повече от 100 години съвършенството в автомобилостроенето се измерва с думата Mercedes. Всеки, който разбира от автомобили си мечтае за модел от тази марка. Последните десетилетия обаче показват еднозначно, че по способностите и на други автомобилни производители е производството на четириколестни, граничещи с перфектното. Боговете от Mercedes са безвъзвратно застигнати от техните комшии BMW и Audi. С едно-две поколения на 3-ката, 5-цата, 7-цата, както и на моделите А4, А6 и А8 Mercedes загуби хегемонията си в средния клас и този на луксозните лимузини. Сега там силите са изравнени и това принуди щутгартци да навлязат и в други непознати за тях класове.

Най-голямото предизвикателство разбира се беше инвазията при компактните, където вече 30 господства крал Golf. Първоначално А-класата не защити по най-добрия начин името на Mercedes, но след направените модификации малкият автомобил намери своето достойно място в това семейство. От началото на годината А-класата е на 9-то място по продажби в Германия, но въпреки добрите позиции и нейното време е на път да изтече. Едноименният наследник на най-малкия Mercedes ще дебютира през пролетта на 2004 г. За разлика от настоящия модел той ще се развие в цяло моделно семейство. Дизайнът ще наподобява силно сегашния. Каросерията отново ще е еднообемна със сандвичообразен под, допринасящ за пасивната безопасност. Новата А-класа ще е със значително по-изчистена странична линия, удължено междуосие и по-широка следа. Обемът вътре в купето ще граничи с този на лимузина от средния клас. Луксът ще е на подобаващо ниво. По желание на клиента отзад може да се разположат две отделни вместо една цяла седалка, като те ще са регулируеми по подобие на предните. Имитациите на махагон и алуминий допринасят за малко нетипично за този клас аристократично излъчване на интериора. Страничните въздушни възглавници са вече серийни, както навигационната система и телефонът.

Окачването се превърна в ахилесова пета на първото поколение А-класа. Стабилността беше под всякаква критика, а и возията не бе на типичното за един Mercedes ниво. Сега благодарение на изцяло новото задно окачване всичко това е неприятен спомен от миналото. Отзад окачването не е независимо, а на цяла греда. Тя е захваната към каросерията в центъра, а в двата края е на пружини. Моторите ще са със същите концепции, но с нарастнал обем и мощност. Променената електроника ще позволи на дизелите (всички с обем 2 литра) да развиват от 90 до 130 к.с. С подобни постижения ще могат да се похвалят и бензиновите модели А150, А170 и А200. Скоростните кутии ще са три вида, според желанията на клиента. Задвижващи са предните колела, а проектът за двойно предаване е замразен. Година след премиерата на пазара ще излезе двуврато купе, а малко по- късно ще можете да си закупите кабриолет и спор­тен роудстър.

За хората, които не са практици, а индивидуалисти с подчертан интерес към високите скорости и за марковите гаджета, на разположение от 2004 г. ще е Mercedes SLK. Очаква се новият модел да е значително по-голям от натоящия както откъм каросерия, така и откъм двигатели. Излъчването ще е много по-спортно с предница внушаваща асоциации за Формула 1. Капакът на багажника е изпъкнал нагоре и това допринася за нарастване на багажния обем. Покривът отново е твърд и системата за прибирането му е същата като тази в SL. Освен на габарити, значително израстване се наблюдава и по отношение на технологиите. Окачването е изцяло ново. Двигателите също ще претърпят развитие, но дебютът ще е само с два агрегата (1.8 с компресор и 192 к.с., както и 3.2-литров, V6 агрегат).

За още по-отявлените спортисти, които обичат да усещат вятъра в косите си или по голите си глави, представеният в Женева през март CLK също ше свали покрива си. Нетипично за новите модели на щутгартци покривът ще се изработва от неопрен като типично кабрио, а не от метал. Кабриолетът ще разполага със същите двигатели като купето, а и технически няма да се забелязват почти никакви разлики.
В новата Е-класа също ще настъпи значително нововъдение. Звездата на тазгодишния Женевски автосалон ще се трансформира и в комби. То ще е също толкова елегантно, колкото и лимузината, и ще се предлага със същите двигатели с изключение на най-малкия двулитров дизел.

Светослав НАУМОВ
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА