Last news in Fakti

3 Февруари, 2014 11:51 7 960 34

Audi вдига мерника на Tesla

  • audi-
  • q8-
  • e-tron

Изцяло електрически кросоувър е получил зелена светлина за серийно производство от ръководството на Audi, съобщава британското сп. Autocar, цитирайки източници от Инголщад. Новият автомобил ще се казва Q8 e-tron и ще се оборудва със задвижващата система на суперкара R8 e-tron, чието производство започва тази година. Дизайнът на возилото ще прилича на прототипа Allroad Shooting Brake, показан в Детройт миналия месец.

Според Autocar Q8 e-tron ще може да изминава 600 км с едно зареждане, а немски медии споменават дори по-впечатляващ автономен пробег от порядъка на 700 км. Във всеки случай обаче Audi очевидно готви електромобил без аналог по километраж без презареждане, включително Tesla Model S. Кросоувърът най-вероятно ще се екипира с акумулатори с капацитет 80 kWh.

Очаква се Q8 e-tron да нанесе изпреварващ удар по бъдещата Tesla Model X, която се очаква догодина. Различни източници сочат цена от около 100 000 евро и малко по-евтина хибридна версия на кросоувъра, която ще се казва просто Audi Q8.

Електромобилът ще бъде тежък над 2 тона, въпреки че ще бъде построен на новата платформа MLB-evo, която ще втали следващата Q-седмица с над 300 килограма. Q8 e-tron ще име габаритите на A6 Avant и ще ускорява до 100 км/ч за по-малко от 5 секунди.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 galaxy

    4 4 Отговор
    Браво на Ауди! Супер са! Страхотен иновативен автомобил! Ето това е бъдещето. Бих си купил такъв.
  • 2 I'm back

    5 8 Отговор
    Алди вдига мерника на Тесла
    Супер изостаналата в технологично отношение компанийка дериват на Фолксваген и един вид лъскава натруфена Шкода вдига мерника на една от най-иновативните компании
    То бива нацистка пропаганда ама чак пък толкова...........

    Коментиран от #3

  • 3 дидо

    6 4 Отговор

    До коментар #2 от "I'm back":

    Браво бе пич !
    Много разбираш от автомобили....
    Ауди - "изостанала компанийка" ???????

    Коментиран от #4

  • 4 I'm back

    3 7 Отговор

    До коментар #3 от "дидо":

    Изостанала да!Правилно си прочел.И това не си го измислям(въпреки, че си го знам)Това го казва шефа на развойния отдел на четирите нули.Човека казва, че му се иска да правят нещо различно от това да сменят фаровете и да го кръщават нов модел.Има статии от съвсем скоро.Потърси да се убедиш.Алди е изостанала компаниика, която само разправя какво ще направи, но нищо не прави.Само взима Фолксвагени и им сменя облицовката.

    Коментиран от #7, #8, #12

  • 5 Бате Цецо

    6 3 Отговор
    Този пробег от 600 или 700 км не виждам как ще го постигнат с батерия от 80 КВч и маса от 2 тона. Иначе ще е интересна конкуренцията с Тесла Х.
    Аз лично си мисля че Аудито няма да е по-добро от Тесла Х.
  • 6 I'm back

    4 5 Отговор
    Не, че няма да е по-добро ами няма да има такова

    Коментиран от #9

  • 7 Хрисофор Карамфилов

    5 3 Отговор

    До коментар #4 от "I'm back":

    Срещу кого плюеш .Днес излязоха последните данни за продажби на автомобили. На първо място Тойота -Мотърс ,след нея плътно групата на ВАГ ,изпреварва Дженеръл -Мотърс .И по всички прогнози до няколко години ВАГ излиза начело като най-големият производител на автомобили в света .Това значи чудовищни финансови приходи и могат да плащат на най- добрите инженери ,и каквото не са решили това не са направили . Не че имам нещо против Тесла , но те засега и сигурно още много дълго време се финансират изцяло от американското правителство ,това значи ограничен бюджет .Дано да се получи здрава конкуренция ,това е само в наша полза.
  • 8 Владислав Димитров

    4 3 Отговор

    До коментар #4 от "I'm back":

    Нещо май ти си поизостанал... с развитието си
  • 9 Iaroslav Stanchev

    5 4 Отговор

    До коментар #6 от "I'm back":

    Пука ли му на дедо ти Винтеркорн на кора-ба,че ти казваш,че нямало да има такова Ауди.Ако каже не на ток,а с ядрен реактор ще го направят.Ако поиска,дъртия вурст,ще купи България,ще я направи завод на фауве и ти ще си сред първите дето ще се наредят да сглобяват гоуфове за 1500 ойро на месец,ама много плюеш иначе.
    Пич,тия шваби от фауве ще инвестират 54 милиарда евро само в нови разработки до 2015 г.Ти знаеш ли колко нули има това число?Тия пари "железните" ти хонди и тойоти не могат ги изкара за 5 години,а гюнтерите ги дават само за компютърни графики и тестове.
    Къде отиваш,може би?На училище,едва ли не.
  • 10 Джак Бауер

    2 0 Отговор
    AUDI-то не може да бие Tesla по цена, Долара е доста по нисък от Еврото и тенденцията е да се запази този курс, няма как Тесла за 65000$ да е по-продавана от Ауди за 100000Е. Единственото с което Ауди може да има предимство е възможността за по-масово производство и по-добър маркетинг на автомобилния пазар.
  • 11 борислав димов

    1 0 Отговор
    Ауди,мерник тесла-0.10 евро цента на км.Десет евро за100км.За тези пари всеки дизел до 1900кубика от 1983 г до днес ше ги мине ,само че по бързо.Това,което прави Тесла ,Ауди и др.е велико,но скъпо и за момента не практично.За Тесла ес наи мошния вариант .при макс.скорост пробеда е 80 минути или около 160км.А след това?
  • 12 PROFESIONALISTA

    3 2 Отговор

    До коментар #4 от "I'm back":

    В голяма грешка си пич. Това всичко, за което говориш го правят наистина, но само за да оберат по максимален начин онази масова част от обществото, до която успеят да се домогнат, а в същото време огромният натрупан финансов потенциал, го ползват за най-модерни иновативни творения, като това сега...
  • 13 I'm back

    2 5 Отговор
    Блажени са вярващите.И за какво ползват финансовия потенциал?За промянта на фаровете?От години разправят какви хибридни технологии имали и как като ги пуснат на пазара хибридите на Тойота ще изглеждат смешни.Е аз още чакам да им видя хибридите ама те все още не се появяват.Имаше едни де - минаваха 3км в електрически режим Иначе всичките им разработки ги знаем.Всеки е чувал за тях ама никой не ги е виждал.Освен да надуват тракащите си дизели от 10 години насам не виждам да правят друго.

    Коментиран от #14, #16

  • 14 Никой

    5 2 Отговор

    До коментар #13 от "I'm back":

    Хаха, промяна на фаровете.Май само отвън си ги виждал и то на снимки.А и само да ти кажа за един от "тракащите им дизели" - 3.0 313к.с. Тойота да продължават да си правят глупавите хибриди, с които освен да се перчат с технологии, нищо друго не постигат и бензинките по 80-90к.с.Всички фенчета на японките ненавиждат дизелите, защото няма японски дизел, които може да се мери с тези на БМВ, Ауди и Мерцедес.Хибридите им са нищо освен градски коли, които при извънградско каране горят като разпрани в сравнение с модерните дизели, които освен това имат +80-90 коня отгоре...В един епизод на Топ Гиър имаше един много хубав тест - Приус срещу М3 е90 V8, като Приуса го карат с пълна гас, а М3-ката, колкото да върви с него.И познайте какво - V8-кът изразходи по-малко гориво от оная бълха.Приуса става само за града, но дори и там един Голф 4-то поколение 1.9tdi може да постигне по-малък разход.Ако наистина искате да спасявате планетата - истината е Тесла.Ако искате икономична кола, която да върви по-бързо от косачката на съседа - вземате дизел.

    Коментиран от #15

  • 15 Циг Циг

    1 0 Отговор

    До коментар #14 от "Никой":

    Човече,много си зле да знаеш!,,, Опитваш се да се направиш на разбирач но не ставаш.Я,влез и прочети коя японска марка през 2003г.направи първият си дизел и обра всички награди.Издуха швабите твоите любимци.И показа на света как се прави супер дизел.Имах шанса като излезна този автомобил в българия да се изложа и да го покарам тогава в Пловдив имаше само 3 броя.Знаеш ли защо се изложих.Автомобила работеше толкова тихо и така вървеше,чуваше се само турбината как съска като застанеш от вън до него.И аз века този бензин много тихо работи и моят приятел се скъса от смях.Тогава каза това е дизел.

    Коментиран от #18

  • 16 Циг Циг

    1 0 Отговор

    До коментар #13 от "I'm back":

    А бе човек!Защо се дръгниш с хорат,и с опитваш да обясниш на коне с капаци че на дясно или ляво има по-хубава трева. Невиждаш ли че са объркали цифрите не е 600-700км.пробега ами 60-70км.Което за Ауди е голямо постижение .
  • 17 СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ

    1 0 Отговор
    Тия до кога ще се излагат,те колите им не издържат повече от 5-6 год. без ремонти за хиляди левове,чак тръгнали и електрички да ми правят ! Преди няколко години пътищата се бяха напълнили с а4,а6 и а8 втора ръка,ама хората като разбраха що за дараци са спряха да ги купуват и останаха само балъците дето туко що са взели книжки и не разбират да се лъжат ! Единственото хубаво ауди е новото ауди,караш докато е в гаранция и го продаваш на следващия балък,който да се кълне в него по форумите,а всъщност да се чуди как да го разкара ! В нашия бг случай това е Iaroslav
    Stanchev

    Коментиран от #19, #20

  • 18 Никой

    0 1 Отговор

    До коментар #15 от "Циг Циг":

    Еми добре де, щом толкова много го хвалиш кажи го, какво само се изказваш половинчато.Аз за такъв супердизел не съм чувал.И в кой век живееш - очевидно си карал само коли от 80-те досега, че да се впечатлиш.Айде покарай е39 530д примерно.В голяма заблуда си като мислиш, че всички нови дизели се чуват като трактори, само "божествените) ти японци могат да го направят това.Проста работа - всичко опира до изолация.Нима мислиш, че хората, които купуват А8-ци 4.2тди примерно, вътре търпят да се чува двигателя?Аз лично съм се возил в А6 3.0tdi и честно отвътре не се чува нищо, дори когато се настъпи.Вземи някоя здрава 530-ка е39 и ще видиш, че си в голямо заблуждение.Японците първи го направили...пфф

    Коментиран от #24

  • 19 Циг Циг

    1 1 Отговор

    До коментар #17 от "СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ":

    Много правилно си го написал!Наистина почти на съм вижда вече аудитата които си изброил,а преди години се срещаха редовно.Къде изчезнаха тези а4 а6 а8.Много по-стари коли се движат а каде са тези аудита.Те и за морги не стават,кой ще купува части като няма аудита по пътищата.

    Коментиран от #21

  • 20 Никой

    1 2 Отговор

    До коментар #17 от "СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ":

    Хаха еми то е лесно да се досети, защо нискобюджетните тойотки са по-надеждни от алдитата - защото няма какво да се счупи.По твойта логика айде всички да яхваме каруците и да не плащаме за ремонти .Чупливи са, признавам, но като се замислиш, колко е сложна една такава кола, примерно А8-ца, ще разбереш, защо се чупи често и са скъпи ремонтите.Богатите хора не ги интересува, дали ще се чупи много или не, защото ако имаш пари, по-добре да караш кола, за която даваш част от тези пари, отколкото да караш каруца и да разправяш на другите, колко надеждна била

    Коментиран от #22

  • 21 Никой

    1 1 Отговор

    До коментар #19 от "Циг Циг":

    Най-вероятно си сляп или гледаш само пред блока.Колко повече "яйца" ила отколкото някви стари японски коли?Ами ще ти отговоря - много повече, както и стари а6-ци.Аз не си спомням кога за последно видяш японка отпреди 90-те производство..

    Коментиран от #23, #25, #27, #29

  • 22 СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ

    0 0 Отговор

    До коментар #20 от "Никой":

    Щом е нормално за теб в кола 100 000 евро да се прецака двигателя,скоростите и окачването след има-няма 5 год. то значи ти не си нормален ! Защо BMW и Мерцедес не са такива кенефи като ауди ?!?! На мен ми е ясно,че на богатите хора за тия проблеми не им пука,но ми е непонятно защо Бай Ганьовците ни си ги купуват 2-ра ръка,когато дори вече и на хората с пари им е писнало да ги ремонтират !
  • 23 СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ

    0 0 Отговор

    До коментар #21 от "Никой":

    Ако имаше поне малко мозък щеше да се напънеш и да се сетиш ,че 90-те,че и доста по-късно,никой не си купуваше японско не за др.,а защото нито имаше такъв внос,като сега,нито майстори за тях,нито части ! Тогава просто всеки си караше голфа и вектрата,а за тях части бол ! Сега обаче не е така ,хората търсят здрави и надеждни коли и София вече е пълна с Хонда,Тойота,Мазда и др. азиатски коли ! Но както казах ти трябва поне малко мозък !

    Коментиран от #28

  • 24 Циг Циг

    0 1 Отговор

    До коментар #18 от "Никой":

    Храната в устата ли да ти давам!Има гугал ровиш се и четеш!На готово и баба може,ще се потрудиш малко ако искаш да научиш за този дизел.За разлика от теб живея в къща, почти на пъпа в Пловдив.И писах че,този дизел не се чуваше като застанеш от вън до него.Сега вече има и други марки тихи дизелели ,но за тогава този беше първи и спечели куп награди дори и за вредни емисий.

    Коментиран от #26

  • 25 Циг Циг

    0 1 Отговор

    До коментар #21 от "Никой":

    Награда за Двигател на годината 2005

    На 1 юни 2005 г. във Великобритания, 1.0-литровия IMA двигател на Insight и 2.2-литровия дизелов двигател i-CTDi бяха наградени в съответните категории от International Engine of the Year Awards 2005, представени от UKIP media и Events Automotive Magazines.

    Това е десетата поредна награда за 1.0-литровия IMA двигател на Insight, който продължава да бъде най-успешният двигател в 10-годишната история на тези награди. Журито отреди този двигател като най-голямото постижение с думите "Все още единствен, който не може да бъде достигнат от икономическа гледна точка".

    Дизеловият двигател 2.2 i-CTDi, който се куплира в Accord седан, Accord Tourer, CR-V и вече в FR-V, спечели наградата в категорията от 2.0 до 2.5 литровите двигатели. Първият дизелов двигател на Honda е признат като най-икономичният и най-тих дизелов двигател на пазара. "Мощен, икономичен, безшумен - този двигател съдържа всичко в себе си и е на върха при 4-цилиндровите двигатели", бяха част от думите на интернационалното жури, описващи двигателя.

    Honda отново е призната за производител на най-добрите двигатели в света, спечелила в седем-годишната история на наградите 21 от 84 възможни награди. Журито се състои от 56 автомобилни журналисти от 26 различни държави.
  • 26 Никой

    2 0 Отговор

    До коментар #24 от "Циг Циг":

    Хахах ти подиграваш ли ми се?Говориш за нещо, което ти казвам, че не съм чувал, ти продължаваш - да си го намеря сам.То май само в главата ти съществува, защото с описанието, което си дал и цяла нощ да търся, пак няма да го намеря.И пак ти казвам и да е истина това, застани до пусната 530ка от същата година, то това е даже от годината на е60, а дизелите на бмв се считат за едни от най-хармоничните.За това къде живееш изобщо не ме интересува.И трилитровия дизел в е46 печели награда за времето си от аутобилд.Незнам кой е кон с капаци тук, щом аз ти казвам, че е46, е39,е60, всички те, (особено3.0д) са много безшумни и с това не ме впечатляваш много.
    Ами добре, да приемем, че този дизел е бил наистина добър и е спечелил награда, но кажи ми защо няма Тойота с хубав дизел в момента?Те на стара слава го карат..
  • 27 Циг Циг

    1 1 Отговор

    До коментар #21 от "Никой":

    Чети мързилане,не си мисля само аз че този дизел на Хонда е тих и не само.Може би бензиновата ти кола издава повече шум от дизела на хонда.
  • 28 Никой

    0 1 Отговор

    До коментар #23 от "СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ":

    Да, но хората готови да дадат много пари за кола не си купуват тойота, а много по-често немски марки.А4-ката от друга страна до B5 включително 1.9tdi е много надеждна и солидна кола, но нататък си прав, че се чупят.
  • 29 Циг Циг

    0 2 Отговор

    До коментар #21 от "Никой":

    Ееее,как да не карам хонда ми кажи всичко което е написало журито е точно така. Ти си карай Ауди.АЗ СЪМ ГЛУПАК КАРАМ ХОНДА И ТОЙОТА.
  • 30 Циг Циг

    2 0 Отговор
    Още малко храна.



    Honda Accord 2.2 i-CTDi - 19 световни скоростни рекорда

    Новият Accord 2.2 i-CTDi Sport постави 19 скоростни световни рекорда в началото на месец май. Британският състезател Робин Лидел и журналистът Иън Робертсън бяха част от европейския отбор - разбивач на рекорди.

    Всички тези рекорди бяха записани на високоскоростната овална писта “Папенбург” в Северозападна Германия и всички са обект на ратификация от страна на ФИА.

    Тестовете се извършиха от два серийни автомобила, избрани случайно от ФИА и оборудвани с ролбарове, състезателни колани и радио техника за комуникация между колата и бокса.

    Освен скоростните постижения, записани на немската писта “Папенбург”, след края на изпитанията бяха изминати 674.59 км от пистата до Висбаден, близо до Франкфурт, за да бъде отчетена и консумацията на гориво. По време на този преход един от Акордите постигна впечатляващия среден разход от 3.07 л/100 км.

    Проектът, чиято цел бе да демонстрира динамичните качества и икономичността на Accord i-CTDi, бе съвместно дело между Honda, ФИА и базирания в Италия JAS Motorsport, който се занимаваше с пит-стоповете и зареждането на автомобилите с гориво.

    Пълният списък на скоростни рекорди, записани в Сериен клас В (2000 – 2500 куб. см) са:
    - 1 миля* летящ старт - 214.186 км/ч 1000 метра летящ старт - 214.315
    - 1/8 миля старт от място - 69.012 км/ч 500 метра старт от място - 94.461 км/ч
    - 1 миля старт от място - 87.258 км/ч 1000 метра старт от място
  • 31 Циг Циг

    0 0 Отговор
    Хората са ти го написали.Най-тихият дизелов двигател на пазара,а и аз се уверих.Не ми даваи други марки за приме слушал съм ги как работят меко и тихо но се чува леко досадното притракване на дизела.И като човек който не обича дизела този мотор ми направи впечатление.
  • 32 Циг Циг

    0 0 Отговор
    Ще ти разкажа една история!Преди да си купя Хондата и Тойотата карах Шкода фабия пълен боклук,на снимка неискам да е виждам тази марка Шкода.Продадох шкодата и дълго време търсих хонда.Накрая намерих бензин,това и търсих.Първите няколко дена като спирах на светофарите и започвах да паля пак колата мислех че е изгаснаха.После свикнах,мислех че в мен е проблема но не,като се качеше, някои които на се бе качвал и ми казваше на светофар като спрем колата ти загасна запали.Аз се спукване от смях.

    Коментиран от #34

  • 33 Циг Циг

    0 0 Отговор
    После си купих и Тойота селика ,сега искам да си купя още една хонда S2000 така че ,подръжката на трите коли ще е по евтина от на Ауди чат ли си!
  • 34 Никой

    0 0 Отговор

    До коментар #32 от "Циг Циг":

    Е да те бензинките са много безшумни това ясно