Изцяло електрически кросоувър е получил зелена светлина за серийно производство от ръководството на Audi, съобщава британското сп. Autocar, цитирайки източници от Инголщад. Новият автомобил ще се казва Q8 e-tron и ще се оборудва със задвижващата система на суперкара R8 e-tron, чието производство започва тази година. Дизайнът на возилото ще прилича на прототипа Allroad Shooting Brake, показан в Детройт миналия месец.
Според Autocar Q8 e-tron ще може да изминава 600 км с едно зареждане, а немски медии споменават дори по-впечатляващ автономен пробег от порядъка на 700 км. Във всеки случай обаче Audi очевидно готви електромобил без аналог по километраж без презареждане, включително Tesla Model S. Кросоувърът най-вероятно ще се екипира с акумулатори с капацитет 80 kWh.
Очаква се Q8 e-tron да нанесе изпреварващ удар по бъдещата Tesla Model X, която се очаква догодина. Различни източници сочат цена от около 100 000 евро и малко по-евтина хибридна версия на кросоувъра, която ще се казва просто Audi Q8.
Електромобилът ще бъде тежък над 2 тона, въпреки че ще бъде построен на новата платформа MLB-evo, която ще втали следващата Q-седмица с над 300 килограма. Q8 e-tron ще име габаритите на A6 Avant и ще ускорява до 100 км/ч за по-малко от 5 секунди.
3 Февруари, 2014 11:51 7 960 34
Audi вдига мерника на Tesla
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 galaxy
12:33 03.02.2014
2 I'm back
Супер изостаналата в технологично отношение компанийка дериват на Фолксваген и един вид лъскава натруфена Шкода вдига мерника на една от най-иновативните компании
То бива нацистка пропаганда ама чак пък толкова...........
Коментиран от #3
13:23 03.02.2014
3 дидо
До коментар #2 от "I'm back":
Браво бе пич !Много разбираш от автомобили....
Ауди - "изостанала компанийка" ???????
Коментиран от #4
14:05 03.02.2014
4 I'm back
До коментар #3 от "дидо":
Изостанала да!Правилно си прочел.И това не си го измислям(въпреки, че си го знам)Това го казва шефа на развойния отдел на четирите нули.Човека казва, че му се иска да правят нещо различно от това да сменят фаровете и да го кръщават нов модел.Има статии от съвсем скоро.Потърси да се убедиш.Алди е изостанала компаниика, която само разправя какво ще направи, но нищо не прави.Само взима Фолксвагени и им сменя облицовката.Коментиран от #7, #8, #12
14:28 03.02.2014
5 Бате Цецо
Аз лично си мисля че Аудито няма да е по-добро от Тесла Х.
16:12 03.02.2014
6 I'm back
Коментиран от #9
16:56 03.02.2014
7 Хрисофор Карамфилов
До коментар #4 от "I'm back":
Срещу кого плюеш .Днес излязоха последните данни за продажби на автомобили. На първо място Тойота -Мотърс ,след нея плътно групата на ВАГ ,изпреварва Дженеръл -Мотърс .И по всички прогнози до няколко години ВАГ излиза начело като най-големият производител на автомобили в света .Това значи чудовищни финансови приходи и могат да плащат на най- добрите инженери ,и каквото не са решили това не са направили . Не че имам нещо против Тесла , но те засега и сигурно още много дълго време се финансират изцяло от американското правителство ,това значи ограничен бюджет .Дано да се получи здрава конкуренция ,това е само в наша полза.17:31 03.02.2014
8 Владислав Димитров
До коментар #4 от "I'm back":
Нещо май ти си поизостанал... с развитието си17:37 03.02.2014
9 Iaroslav Stanchev
До коментар #6 от "I'm back":
Пука ли му на дедо ти Винтеркорн на кора-ба,че ти казваш,че нямало да има такова Ауди.Ако каже не на ток,а с ядрен реактор ще го направят.Ако поиска,дъртия вурст,ще купи България,ще я направи завод на фауве и ти ще си сред първите дето ще се наредят да сглобяват гоуфове за 1500 ойро на месец,ама много плюеш иначе.Пич,тия шваби от фауве ще инвестират 54 милиарда евро само в нови разработки до 2015 г.Ти знаеш ли колко нули има това число?Тия пари "железните" ти хонди и тойоти не могат ги изкара за 5 години,а гюнтерите ги дават само за компютърни графики и тестове.
Къде отиваш,може би?На училище,едва ли не.
20:31 03.02.2014
10 Джак Бауер
22:54 03.02.2014
11 борислав димов
23:17 03.02.2014
12 PROFESIONALISTA
До коментар #4 от "I'm back":
В голяма грешка си пич. Това всичко, за което говориш го правят наистина, но само за да оберат по максимален начин онази масова част от обществото, до която успеят да се домогнат, а в същото време огромният натрупан финансов потенциал, го ползват за най-модерни иновативни творения, като това сега...09:33 04.02.2014
13 I'm back
Коментиран от #14, #16
14:55 04.02.2014
14 Никой
До коментар #13 от "I'm back":
Хаха, промяна на фаровете.Май само отвън си ги виждал и то на снимки.А и само да ти кажа за един от "тракащите им дизели" - 3.0 313к.с. Тойота да продължават да си правят глупавите хибриди, с които освен да се перчат с технологии, нищо друго не постигат и бензинките по 80-90к.с.Всички фенчета на японките ненавиждат дизелите, защото няма японски дизел, които може да се мери с тези на БМВ, Ауди и Мерцедес.Хибридите им са нищо освен градски коли, които при извънградско каране горят като разпрани в сравнение с модерните дизели, които освен това имат +80-90 коня отгоре...В един епизод на Топ Гиър имаше един много хубав тест - Приус срещу М3 е90 V8, като Приуса го карат с пълна гас, а М3-ката, колкото да върви с него.И познайте какво - V8-кът изразходи по-малко гориво от оная бълха.Приуса става само за града, но дори и там един Голф 4-то поколение 1.9tdi може да постигне по-малък разход.Ако наистина искате да спасявате планетата - истината е Тесла.Ако искате икономична кола, която да върви по-бързо от косачката на съседа - вземате дизел.Коментиран от #15
17:22 04.02.2014
15 Циг Циг
До коментар #14 от "Никой":
Човече,много си зле да знаеш!,,, Опитваш се да се направиш на разбирач но не ставаш.Я,влез и прочети коя японска марка през 2003г.направи първият си дизел и обра всички награди.Издуха швабите твоите любимци.И показа на света как се прави супер дизел.Имах шанса като излезна този автомобил в българия да се изложа и да го покарам тогава в Пловдив имаше само 3 броя.Знаеш ли защо се изложих.Автомобила работеше толкова тихо и така вървеше,чуваше се само турбината как съска като застанеш от вън до него.И аз века този бензин много тихо работи и моят приятел се скъса от смях.Тогава каза това е дизел.Коментиран от #18
19:28 04.02.2014
16 Циг Циг
До коментар #13 от "I'm back":
А бе човек!Защо се дръгниш с хорат,и с опитваш да обясниш на коне с капаци че на дясно или ляво има по-хубава трева. Невиждаш ли че са объркали цифрите не е 600-700км.пробега ами 60-70км.Което за Ауди е голямо постижение .19:37 04.02.2014
17 СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ
Stanchev
Коментиран от #19, #20
19:56 04.02.2014
18 Никой
До коментар #15 от "Циг Циг":
Еми добре де, щом толкова много го хвалиш кажи го, какво само се изказваш половинчато.Аз за такъв супердизел не съм чувал.И в кой век живееш - очевидно си карал само коли от 80-те досега, че да се впечатлиш.Айде покарай е39 530д примерно.В голяма заблуда си като мислиш, че всички нови дизели се чуват като трактори, само "божествените) ти японци могат да го направят това.Проста работа - всичко опира до изолация.Нима мислиш, че хората, които купуват А8-ци 4.2тди примерно, вътре търпят да се чува двигателя?Аз лично съм се возил в А6 3.0tdi и честно отвътре не се чува нищо, дори когато се настъпи.Вземи някоя здрава 530-ка е39 и ще видиш, че си в голямо заблуждение.Японците първи го направили...пффКоментиран от #24
20:06 04.02.2014
19 Циг Циг
До коментар #17 от "СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ":
Много правилно си го написал!Наистина почти на съм вижда вече аудитата които си изброил,а преди години се срещаха редовно.Къде изчезнаха тези а4 а6 а8.Много по-стари коли се движат а каде са тези аудита.Те и за морги не стават,кой ще купува части като няма аудита по пътищата.Коментиран от #21
20:08 04.02.2014
20 Никой
До коментар #17 от "СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ":
Хаха еми то е лесно да се досети, защо нискобюджетните тойотки са по-надеждни от алдитата - защото няма какво да се счупи.По твойта логика айде всички да яхваме каруците и да не плащаме за ремонти .Чупливи са, признавам, но като се замислиш, колко е сложна една такава кола, примерно А8-ца, ще разбереш, защо се чупи често и са скъпи ремонтите.Богатите хора не ги интересува, дали ще се чупи много или не, защото ако имаш пари, по-добре да караш кола, за която даваш част от тези пари, отколкото да караш каруца и да разправяш на другите, колко надеждна билаКоментиран от #22
20:11 04.02.2014
21 Никой
До коментар #19 от "Циг Циг":
Най-вероятно си сляп или гледаш само пред блока.Колко повече "яйца" ила отколкото някви стари японски коли?Ами ще ти отговоря - много повече, както и стари а6-ци.Аз не си спомням кога за последно видяш японка отпреди 90-те производство..Коментиран от #23, #25, #27, #29
20:16 04.02.2014
22 СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ
До коментар #20 от "Никой":
Щом е нормално за теб в кола 100 000 евро да се прецака двигателя,скоростите и окачването след има-няма 5 год. то значи ти не си нормален ! Защо BMW и Мерцедес не са такива кенефи като ауди ?!?! На мен ми е ясно,че на богатите хора за тия проблеми не им пука,но ми е непонятно защо Бай Ганьовците ни си ги купуват 2-ра ръка,когато дори вече и на хората с пари им е писнало да ги ремонтират !20:20 04.02.2014
23 СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ
До коментар #21 от "Никой":
Ако имаше поне малко мозък щеше да се напънеш и да се сетиш ,че 90-те,че и доста по-късно,никой не си купуваше японско не за др.,а защото нито имаше такъв внос,като сега,нито майстори за тях,нито части ! Тогава просто всеки си караше голфа и вектрата,а за тях части бол ! Сега обаче не е така ,хората търсят здрави и надеждни коли и София вече е пълна с Хонда,Тойота,Мазда и др. азиатски коли ! Но както казах ти трябва поне малко мозък !Коментиран от #28
20:25 04.02.2014
24 Циг Циг
До коментар #18 от "Никой":
Храната в устата ли да ти давам!Има гугал ровиш се и четеш!На готово и баба може,ще се потрудиш малко ако искаш да научиш за този дизел.За разлика от теб живея в къща, почти на пъпа в Пловдив.И писах че,този дизел не се чуваше като застанеш от вън до него.Сега вече има и други марки тихи дизелели ,но за тогава този беше първи и спечели куп награди дори и за вредни емисий.Коментиран от #26
20:43 04.02.2014
25 Циг Циг
До коментар #21 от "Никой":
Награда за Двигател на годината 2005На 1 юни 2005 г. във Великобритания, 1.0-литровия IMA двигател на Insight и 2.2-литровия дизелов двигател i-CTDi бяха наградени в съответните категории от International Engine of the Year Awards 2005, представени от UKIP media и Events Automotive Magazines.
Това е десетата поредна награда за 1.0-литровия IMA двигател на Insight, който продължава да бъде най-успешният двигател в 10-годишната история на тези награди. Журито отреди този двигател като най-голямото постижение с думите "Все още единствен, който не може да бъде достигнат от икономическа гледна точка".
Дизеловият двигател 2.2 i-CTDi, който се куплира в Accord седан, Accord Tourer, CR-V и вече в FR-V, спечели наградата в категорията от 2.0 до 2.5 литровите двигатели. Първият дизелов двигател на Honda е признат като най-икономичният и най-тих дизелов двигател на пазара. "Мощен, икономичен, безшумен - този двигател съдържа всичко в себе си и е на върха при 4-цилиндровите двигатели", бяха част от думите на интернационалното жури, описващи двигателя.
Honda отново е призната за производител на най-добрите двигатели в света, спечелила в седем-годишната история на наградите 21 от 84 възможни награди. Журито се състои от 56 автомобилни журналисти от 26 различни държави.
21:01 04.02.2014
26 Никой
До коментар #24 от "Циг Циг":
Хахах ти подиграваш ли ми се?Говориш за нещо, което ти казвам, че не съм чувал, ти продължаваш - да си го намеря сам.То май само в главата ти съществува, защото с описанието, което си дал и цяла нощ да търся, пак няма да го намеря.И пак ти казвам и да е истина това, застани до пусната 530ка от същата година, то това е даже от годината на е60, а дизелите на бмв се считат за едни от най-хармоничните.За това къде живееш изобщо не ме интересува.И трилитровия дизел в е46 печели награда за времето си от аутобилд.Незнам кой е кон с капаци тук, щом аз ти казвам, че е46, е39,е60, всички те, (особено3.0д) са много безшумни и с това не ме впечатляваш много.Ами добре, да приемем, че този дизел е бил наистина добър и е спечелил награда, но кажи ми защо няма Тойота с хубав дизел в момента?Те на стара слава го карат..
21:03 04.02.2014
27 Циг Циг
До коментар #21 от "Никой":
Чети мързилане,не си мисля само аз че този дизел на Хонда е тих и не само.Може би бензиновата ти кола издава повече шум от дизела на хонда.21:04 04.02.2014
28 Никой
До коментар #23 от "СМЪРТ-ЗА- ТУРЦИТЕ":
Да, но хората готови да дадат много пари за кола не си купуват тойота, а много по-често немски марки.А4-ката от друга страна до B5 включително 1.9tdi е много надеждна и солидна кола, но нататък си прав, че се чупят.21:05 04.02.2014
29 Циг Циг
До коментар #21 от "Никой":
Ееее,как да не карам хонда ми кажи всичко което е написало журито е точно така. Ти си карай Ауди.АЗ СЪМ ГЛУПАК КАРАМ ХОНДА И ТОЙОТА.21:09 04.02.2014
30 Циг Циг
Honda Accord 2.2 i-CTDi - 19 световни скоростни рекорда
Новият Accord 2.2 i-CTDi Sport постави 19 скоростни световни рекорда в началото на месец май. Британският състезател Робин Лидел и журналистът Иън Робертсън бяха част от европейския отбор - разбивач на рекорди.
Всички тези рекорди бяха записани на високоскоростната овална писта “Папенбург” в Северозападна Германия и всички са обект на ратификация от страна на ФИА.
Тестовете се извършиха от два серийни автомобила, избрани случайно от ФИА и оборудвани с ролбарове, състезателни колани и радио техника за комуникация между колата и бокса.
Освен скоростните постижения, записани на немската писта “Папенбург”, след края на изпитанията бяха изминати 674.59 км от пистата до Висбаден, близо до Франкфурт, за да бъде отчетена и консумацията на гориво. По време на този преход един от Акордите постигна впечатляващия среден разход от 3.07 л/100 км.
Проектът, чиято цел бе да демонстрира динамичните качества и икономичността на Accord i-CTDi, бе съвместно дело между Honda, ФИА и базирания в Италия JAS Motorsport, който се занимаваше с пит-стоповете и зареждането на автомобилите с гориво.
Пълният списък на скоростни рекорди, записани в Сериен клас В (2000 – 2500 куб. см) са:
- 1 миля* летящ старт - 214.186 км/ч 1000 метра летящ старт - 214.315
- 1/8 миля старт от място - 69.012 км/ч 500 метра старт от място - 94.461 км/ч
- 1 миля старт от място - 87.258 км/ч 1000 метра старт от място
21:14 04.02.2014
31 Циг Циг
21:30 04.02.2014
32 Циг Циг
Коментиран от #34
21:57 04.02.2014
33 Циг Циг
22:04 04.02.2014
34 Никой
До коментар #32 от "Циг Циг":
Е да те бензинките са много безшумни това ясно22:45 04.02.2014