Last news in Fakti

17 Август, 2002 00:00 1 552 0

Fiesta De La Noche

  • ford-
  • ford fiesta-
  • 1.4 duratec 16v 80 trend-
  • fiesta

Как трябва да изглежда една дама на нощно парти? Най-важното е да бъде екстравагантна и предизвикателна. Автомобилът, за който ще си говорим, също притежава тези качествата. Наблягам на това, тъй като този факт е твърде необичаен за предшествениците на новия Ford Fiesta. Безспорно предишните модификации на малката кола имаха успех, но изглеждаха доста скучновато. Това бе така, защото инженерите наблягаха повече на функционалност, отколкото на екстравагантен дизайн. При новата Fiesta ясно личат някои от чертите на хитови италиански аналози, а както е добре известно хората от Ботуша ги бива в създаването на красиви автомобили. Ето защо може да се твърди, че настоящата Fiesta е направила голяма крачка напред по отношение на привлекателен външен вид. Ако преди време не се бе появило по-голямото є братче Focus, можеше да говорим и за революционно изменение в дизайна, но може би вече свикнахме с обновения имидж на автомобилите с марка Ford. Сега, след успеха на Focus, германците атакуват и в субкомпактния клас с третото поколение на Fiesta. Отскоро моделът се продава и у нас, а за тема на материала избрахме бензиновата версия 1.4 Duratec 16V 80 Trend.

Екстериор

Вече спомех, че промените по външния облик на малкия автомобил го превръщат в красиво и екстравагантно четириколесно. “Италианската следа” се долавя в доста от елементите по екстериора, но най-ясно личи в задните светлини, които силно наподобяват тези на FIAT Punto. Фаровете са изтеглени нагоре, което е още едно доказателство, че компанията се придържа към стилните модни течения в автомобилостроенето. С новите светлини се цели постигането на ефекта unisex. Като се прибави към тях различния цвят (светъл или тъмен) на купето, колата може да е типично мъжка или предназначена за изтънчени дами. Аеродинамичната форма на новата Fiesta е доста добра, като хубавото е, че това не се отразява на вътрешното пространство. Предният капак е леко скосен, таванът е най-виоск над предните две седалки след което плавно се снижава. Това придава на автомобила желаната капковидна форма. Интересните допълнителни фарове завършват екстравагантния вид на малката чаровница.

Интериор

В сравнение с предшественика си новата Fiesta е “пораснала” с 89 мм на дължина, 49 мм на широчина и цели 97 мм на височина. Базата є е увеличена с 41 мм, като това разстояние се отразява положително най-вече на пасажерите, седящи отзад. Багажното отделение също става по-голямо с 14 % и вече е с обем 286 литра, което може да се приеме за нормално, за кола от субкомпактния клас. В резултат на тези количествени изменения вътрешното пространство нараства значително, което от своя страна е предпоставка за повишаване на комфорта. В салона могат да се съберат четирима пасажери и водачът, като трябва да сте сигурни, че всички ще се чувстват удобно. Единственият недостатък, който между другото е характерен за всички немски возила, са по-твърдите седалки. Воланът също не е от най-ергономичните, но пък за сметка на това уредите по арматурата са разположени много добре. Те са достатъчно информативни, лесни и удобни за навигация. Друг е въпросът, че качеството на изработка на пластмасовите детайли не е на обичайното “германско” ниво, но това едва ли е сериозен проблем.

Двигател

Автомобилът се предлага с три бензинови и един дизелов агрегат. Нашият избор падна върху средния по обем бензинов двигател. 1.4-литровият Duratec мотор е с по четири клапана на цилиндър и достига мощност от 80 к.с. Той е разработен по мотиви от агрегата на Focus и се характеризира със съвременни технологии и доста добра динамика. Освен това пасва идеално на новото купе. Съотношението между мощ и икономичност е най-добро именно при 1.4-литровата бензинова алтернатива. Ускорението е прилично и ще Ви спести доста главоболия особено на по-дълъг път, разходът на гориво ще е около 5 литра на 100 километра.

Окачването не търпи сериозни промени. Предното е тип McPherson, а задното е типичното за подобни коли - къси пружини с цел по-голям багажен обем.

Цена

Сумата не е никак малка, което е основният минус при новата Fiesta. Наистина получавате един добър автомобил, характеризиращ се със стилен дизайн, надеждност и отлична динамика, при това качествена немска изработка. Базовото оборудване е доста богато, безопасността е на ниво, комфортът при пътуване също. Изборът обаче остава Ваша привилегия.

Радослав Славчев
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА