Last news in Fakti

5 Юли, 2024 12:25 1 138 20

Потвърдено: ЕС ще налага по-високи мита за китайските автомобили

  • китай-
  • европа-
  • такси-
  • мита-
  • електрически автомобили

Мерките влизат в сила от днес

Потвърдено: ЕС ще налага по-високи мита за китайските автомобили - 1

Европейският съюз (ЕС) засилва търговското напрежение с Китай, като налага временни мита върху електрическите превозни средства, внасяни от страната. Тези тарифи, са вариращи от 17,4 % до 37,6 %.

Този ход е следствие от разследване на ЕС, в което се стигна до заключението, че Китай предоставя несправедливи субсидии на местната си индустрия за електрически превозни средства, което вреди на европейските производители на автомобили. Въпреки че ЕС заявява, че е отворен за преговори за намиране на решение, митата ще влязат в сила днес, 5 юли, ако не бъде постигнато споразумение в рамките на следващите четири месеца.

Китайските производители на автомобили усещат топлината. SAIC Motor, компанията, която стои зад автомобилите MG, е изправена пред най-голямото увеличение на митата - 37,6 %. Geely и BYD също ще бъдат засегнати от допълнителни такси от съответно 19,9 % и 17,4 %. Други китайски производители на електромобили, които са сътрудничили на разследването, ще бъдат изправени пред средна тарифа от 20,8 %. На тези, които не са сътрудничили, ще бъде наложена максималната такса от 37,6 %.

Китай не приема това безропотно. Те заплашиха с ответни мерки, които вероятно ще бъдат насочени към европейските селскостопански стоки, авиацията и автомобилите с големи двигатели. Освен това може да оспори действията на ЕС в Световната търговска организация (СТО).

Часовникът за намиране на решение тече. ЕС и Китай ще проведат преговори през следващите четири месеца. Китай поиска от ЕС да преразгледа тарифите или да допусне корекции въз основа на бъдещи преговори. ЕС обаче предпочита да установи ясно разбиране на ситуацията, преди да проучи решение, което е в съответствие с правилата на СТО.

Европейските потребители могат да попаднат под кръстосан огън. Анализаторите прогнозират 25 % намаление на китайския внос на електромобили в Европа, което ще доведе до загуби от около 4 млрд. долара. Европейските автомобилни гиганти като Mercedes-Benz и Volkswagen се обявиха против митата, опасявайки се, че по-високите цени ще навредят на потребителите.

Бъдещето остава несигурно. Тъй като и двете страни са се вкопчили в позициите си, следващите четири месеца ще бъдат от решаващо значение за определяне на това дали може да бъде постигнато решение преди налагането на окончателните мита през ноември.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 12 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Последния Софиянец

    18 7 Отговор
    Къде остана свободният пазар и конкурентоспособност?

    Коментиран от #6, #16

  • 2 ю ка ка

    13 4 Отговор
    Печелившите са Стелантис, Рено и Воуксваджен. Продават електрокари в ниския клас.
  • 3 китаец

    10 4 Отговор
    Не се съпротивлявайте,ще боли по малко!😆
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Азззззззз

    6 5 Отговор
    Къде отиде загрижеността за чистия въздух, зелена сделка и други алабализми? Нали електричките уж са най най екологични, значи трябва да нямат изобщо мита, нали? Ех, лицемери...
  • 6 Какъв

    6 5 Отговор

    До коментар #1 от "Последния Софиянец":

    Свободен пазар когато китайската държава субсидира китайските производители за дъмпинг???

    Коментиран от #7

  • 7 Крум

    8 6 Отговор

    До коментар #6 от "Какъв":

    Могат и субсидират,на нас какво ни влиза в работата! Нашите бизнеси защо не субсидират,защото искат повече да лапат,иначе няма паричко да подкрепяме зеления и ваксинитте на гинеколожката.

    Коментиран от #8

  • 8 Хаха

    5 3 Отговор

    До коментар #7 от "Крум":

    Тотално си объркан. Бизнесът не субсидира, а получава субсидии. Плаща ги държавата от нашите данъци. Т.е., ако искаш евтини електрокари, ще ти вдигнат данъците, няма да увеличат пенсиите или примерно да ти оправят пътя до селото.

    Коментиран от #12

  • 9 Трябва напълно да се спрат стоките

    9 2 Отговор
    от Китай и Турция, това са некачествени, ментета стоки, вредни за здравето на хората, животни, природа
  • 10 Анджо

    2 2 Отговор
    Време беше и аз знам , че Европа може да е самодостатъчна. Китай да си продава на Северна Корея и русия. Индия като комшия на Китай и те няма да копуват. Много им нарасна работата и до дее е време трябва да бягаме от там.
  • 11 Амтокъща

    1 1 Отговор
    Как така сега ще има мита, след кат аз преди 3 години внесох китайски електромобил и тук платих мито
  • 12 Крум

    3 2 Отговор

    До коментар #8 от "Хаха":

    Естествено, че държавата субсидира,никой не твърди обратното. Но пак остава въпроса на нас какво ни влиза в работата. Щото казват, ЕС налага допълн.такси заради колите,субсидирани от китайската държава. Или искаш да ми кажеш че урсула и сие са загрижени за китайските граждани. И един пример в допълнение,да ми обясниш защо ще се дават милиони на валю златев,заради това че пълнил хранилището в чирен с газ на по висока цена. Та въпроса ми е ако цената беше по ниска тогава от сега,той щеше ли са връща пари. Толкова за европейските практики. А това как китайците калкулират разходите си е тяхна работа. Много са ни къси панталоните да ги коментираме.
  • 13 бат Петьо

    1 1 Отговор
    Системата, в която живеем се нарича корпоративен/либерален капитализъм. Толкова за ЕС и ЕС-практиките и ЕС-загриженостите, те са само за мега корпорациите. Имаше един филм, мисля, "История на света/или цивилизацията",
    комедия, та там го казаха : "Да го д...т бедните". Това сме всички ние, всички.
  • 14 бат Петьо

    3 0 Отговор
    Света отдавна не се дели/противопоставя на Запад-Изток, Север-Юг , САЩ-Китай или САЩ-РФ. Отдавна истинското разделеине е на бедни-богати, властимащи-властнямащи. Има и друго деление, но не е за тук.
  • 15 Гост

    0 1 Отговор
    Мержаните и Бимарите, сглобявани у Китай, и тях ли?
  • 16 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "Последния Софиянец":

    Това са омайни реплики за омагьосване на електората. Никой политик не вярва в тези приказки, само ги използва.
  • 17 бат Петьо

    1 0 Отговор
    От днес "стартираха" два вулкана в Италия. В САЩ също чакат на "дневен ред" един супервулкан и още няколко. Тръпки и емоции се вихрят около предстоящия конфликт в Ливан. САЩ не могат да обслужват, нито дълговете, нито лихвите, каза го председателя на ФЕД, Джером Пауъл. В ЕС и в САЩ се стичат банди от мигранти/млади мъже и никакви жени и деца/ с абсолютна чужда на нас култура и манталитет. Франция, Италия, Скандиннавията, УК-я се "давят" от претенциите на "различните", които сами си "вкараха" и са пред социален взрив. Не обиждам никого, просто е факт. Има още няколко фактора, като "зелена" икономика и "зелен дневен ред, за които нямам време да говоря, но ... когато всичко това се "детонира" за какъв ЕС ще говорим тогава? За какви мита, за каква конкурентноспособност. ще става дума?
  • 18 бат Петьо

    1 0 Отговор
    Най-вероятно се касае за корпоративен лобизъм. Т.е. някой трябва да си заработи парите. Иначе е игра на нерви, в която времето работи против нас, "европейците".
  • 19 Много правилно

    0 0 Отговор
    Който разбира на китайски боклуци не се спира.
  • 20 знаещия

    0 1 Отговор
    късное чадо (Европейски съюз), не мож ги спря ....по ефтиното ще си намери път така или иначе