Наш екип от мястото на събитието
Audi очаквано представи третото поколение на спортното купе TT в Женева. Новият модел дебютира с двулитров турбодвигател и 50 кг по-ниско тегло в сравнение с предшественика.
Автомобилът е дълъг 4 180, широк 1 832 и висок 1 353 милиметра при междуосие от 2.5 метра. Това го прави 18 мм по-къс и 10 мм по-тесен от досегашната генерация. Височината е останала същата, а базата се е увеличила с 37 мм.
В основата на новото TT лежи пространствена рама Audi Space Frame от стомана и алуминий. Дъното на купето е изработено от високоякостни стоманени сплави, а праговете и скелетът на покрива са от екструдирани алуминиеви профили. Капаците и вратите също са направени от леки метали.
Третото поколение на TT ще атакува пазара с една дизелова и две бензинови модификации. Нафтовата версия ще разполага със 184 к.с. и 380 Нм. С такъв мотор купето ускорява до 100 км/ч за 7.2 секунди, а максималната скорост достига 235 км/ч.
Двулитровият бензинов двигател развива 230 к.с. и 370 Нм, което е с 19 коня повече от предшественика. Спринтът до 100 км/ч с шестстепенна механична трансмисия и предно предаване отнема 6 секунди. Максималната скорост е ограничена на 250 км/ч.
Аналогичен мотор, но форсиран до 310 к.с., ще се монтира на наточената версия TTS. Тази модификация ускорява до 100 км/м за 4.7 секунди, а максималната скорост също е ограничена на 250.
Инженерите на Audi са разработили нова управляваща електроника на системата quattro. Различни датчици и сензори анализират стила на шофиране и го съпоставят с пътните условия. Получените резултати се използват за промяна на разпределението на въртящия момент между двете оси.
Quattro-то на новото TT може да работи в три режима. При избор на Auto електрониката разпределя тягата самостоятелно. Режимът Dynamic предава по-голяма част от въртящия момент на задните колела, а Efficiency подава нютонметрите възможно най-пестеливо за икономия на гориво.
Усъвършенстваната система за двойно предаване се командва от програма Audi drive select, която влиза в серийното оборудване на TTS и ще се предлага като опция за останалите модификации на модела. Тя отговаря също за регулирането на адаптивните амортисьори и управлението на шестстепенната роботизирана трансмисия S tronic. Купето ще се предлага със стабилизираща система, която ще може да се изключва частично или напълно.
В оборудването на новото TT влизат също матрични фарове, използвани за първи път при новата A-осмица, спортни седалки, LED осветление в салона и др. Най-впечатляващите нововъведения в интериора са цифровият приборен панел с диагонал 12.3 инча и вградените във вентилационните отвори копчета за управление на климатика.
От Audi не уточняват кога стартират продажбите, но според британското сп. Autocar пазарният дебют ще се състои не по-рано от 2015-а. Цените ще станат ясни на по-късен етап.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Никой
15:57 04.03.2014
2 наско стоилов
19:50 04.03.2014
3 Дошo
vorsprung durch facelift
Коментиран от #4
23:15 04.03.2014
4 Стоян Стоянов
До коментар #3 от "Дошo":
Дошо, и аз Ауди не ги харесвам в последните години (както и повечето конфекция от ВАГ), но си е сладур ТТ-то. Дори и първото поколение когато го бяха пуснали беше интересно като дизайн.06:23 05.03.2014
5 Иво Чанков
16:29 05.03.2014
6 Кобрата
20:54 09.03.2014