Nissan Qashqai стана знаков автомобил за българския пазар още с появата на първото поколение. Именно този модел даде възможност на много от нас да седнат в автомобилите по-високо и да гледат по-надалеч, при това на цената на стандартна кола от компактния клас. При появата си през 2007 година сегментът не беше толкова гъсто "населен" и това даде много силен тласък на Qashqai. Сега обаче нещата съвсем не стоят така. Алтернативите са много, но второто поколение на модела е с амбиции отново да стъпи на върха в този особено популярен клас в България. Новият Qashqai обаче няма право на грешки. Автомобилът вече се продава у нас, а екипът ни направи обстоен тест драйв на всички версии на новото поколение Qashqai. Ето и първоначалните ни впечатления.
Екстериор
Дизайнът на второто поколение е проектиран и разработен в Европа, като един от акцентите са изцяло диодните светлини. Купето е станало по-масивно, въпреки че цифровото изражение на промяната на габаритите не е голямо. Новият Qashqai е с 47 мм по-дълъг от досегашния модел и незначително по-нисък и по-широк (-15 мм, +20 мм), което му придава елегантно, балансирано излъчване. Хубавото е, че дизайнерите не са посегнали на клиренса на автомобила и той е запазен. При повечето алтернативи с всяко следващо поколение моделите са с по-малък просвет. Японците залагат на доста различна визия от тази на предшественика, като в новата се откриват черти от тези на по-високо позиционираните X-Trail и Murano. В заключение може да се каже, че линиите са модерни, а автомобилът изглежда значително "по-мъжествен". Най-точна представа за външния вид на новия Qashqai обаче можете да добиете от снимките.
Интериор
Вътре унификациите са още по-очевидни, което в случая си е сериозен плюс за новия Qashqai. Арматурните табла на новите Qashqai и X-Trail са почти идентични, а усещането за премиум излъчване се подсилва и от многобройните екстри. Седалките са удобни и малко по-големи, характеризират се с оптимална странична поддръжка и не изморяват дори и при по-дълги пътувания. Мястото за краката на водача и пасажерите е абсолютно достатъчно, а обемът на товарния отсек е увеличен с 20 литра. Сега вместимостта на багажника е 430 литра. За сметка на това обаче вече няма да се предлага модификацията и Qashqai+2. Спокойно можем да кажем още, че салонът се характеризира със значително подобряване на качеството на материалите и това на самата сглобка. Ефектният интериорен дизайн пък прави новия Qashqai още по-привлекателен. Един от малкото недостатъци на салона е подлакътникът между предните седалки, който не се регулира и в някои случаи причинява лек дискомфорт. Като цяло обаче салонът може да се определи като просторен функционален и модерен.
Двигател и ходови характеристики
Тук се забелязва още една тенденция от световното автомобилостроене - по-голяма каросерия и по-малки двигатели. Qashqai е първият автомобил, построен на новата платформа на Алианса, носеща наименованието CMF. Предлаганите двигатели за четири - два бензинови и два дизелови. Всички мотори са снабдени с турбокомпресори, а обемът им варира от 1.2 до 1.6 литра. Особен интерес представлява най-малкият агрегат. Въпреки че е със скромния обем от 1.2 литра, наличието на турбо прави мощността доста прилична. Конските сили са 115 и ако този мотор се кара в по-високи оборотни режими, едва ли ще усетите липсата на мощ. Тя се долавя само при ниските обороти, когато все още не е задействан турбокомпресорът. Двигателят 1.2 DIG-T се предлага само с предно предаване. Най-удачният агрегат според нас обаче е 1.6-литровият дизел със 130 коня, комбиниран с новия вариатор на 4х4 задвижването. Той е идеалната комбинация от икономичен и същевременно достатъчно мощен двигател. Интерес представлява и още една система, осигуряваща отличния контрол на шасито. Тя се нарича Chassis Control и подобрява едновременно возията и управлението. Докато системата Vehicle Dynamic Control (VDC) продължава да компенсира сериозната загуба на сцепление при по-ниски скорости и с по-ниски сили, Active Trace Control прилага специфично спирачно усилие върху всяко колело, за да коригира траекторията на Qashqai при завиване, осигурявайки по-динамично усещане, но без да пречи на удоволствието от шофирането. Нещо повече, когато преминавате през вълнообразни повърхности, Active Ride Control прилага леко спирачно усилие върху отделни колела, за да осигури хоризонтално положение на купето, подобрявайки комфорта за всички пътници. Всичко това прави автомобила изключително стабилен в завои и въпреки немалкия клиренс кренът е минимален. От допълнителните опции впечатление за автомобили от този клас прави системата Forward Emergency Braking. Как работи тя? Чрез сканиране на пътя напред с помощта на вградена радарна система Qashqai осигурява три нива на помощ. На първо място е звуковото предупреждение, алармиращо водача ако дистанцията до предната кола се скъсява. На второ място ако водачът не реагира, системата автоматично прилага частично спирачно усилие. И накрая ако разстоянието продължи да намалява, ще се приложи по-силно спирачно усилие при необходимост. Благодарение на комбинацията от доказани технологии и иновации новия Qashqai се управлява надеждно и просто, като именно това е изискването на целевата аудитория на модела.
Цена
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 skier
Коментиран от #7
10:54 16.04.2014
2 СамоСелянитеКаратБМВ МустангаЕномерЕдно
11:11 16.04.2014
3 Vasik Atanasova
11:47 16.04.2014
4 Бате Цецо
11:55 16.04.2014
5 Симеон Тасев
11:58 16.04.2014
6 Никой
12:19 16.04.2014
7 Виктор Христов
До коментар #1 от "skier":
Защо? разкажи ни повече за твоето замислянеКоментиран от #10, #13
12:26 16.04.2014
8 Име:
Коментиран от #25
12:36 16.04.2014
9 Даката Даков
13:11 16.04.2014
10 skier
До коментар #7 от "Виктор Христов":
Замислям се дали да не си купя новия Кашкай. Само че с описания в статията 1.6-литров дизел и система 4х4.Коментиран от #11
13:38 16.04.2014
11 Виктор Христов
До коментар #10 от "skier":
Благородно ти завиждам. Прочетеш два реда и вече си в процес на размисли за покупка. Аз нямам такива възможности и за това мога да гледам само картинки. Иначе хубава джипка хваща окото, да се возиш със здраве17:18 16.04.2014
12 Иво Чанков
18:28 16.04.2014
13 аноним
До коментар #7 от "Виктор Христов":
Той се "замисля" но ще отиде до Горубляне..за нещо "нов Фнос" , на далаверка--------
48 000 лв за дизела...това е мечта в главите на вносителя
това е цена за "Тигуан" в Германия
.............
а ТОП версията за 57 000 ...ще събира прах у Шоурумо
-------
може на тези цени , но през 2020 год
Коментиран от #14
18:29 16.04.2014
14 Благовест Стефанов
До коментар #13 от "аноним":
Супер е количката, но цената на 4х4 започва от 50к. За тези цени има Тигуан, CRV, Rav4, hyundai, Kia и др. Всичко е въпрос на оферта.19:17 16.04.2014
15 Georgi Enchev
Коментиран от #16
20:39 16.04.2014
16 Georgi Enchev
До коментар #15 от "Georgi Enchev":
Не само дизела но и бензиновия е на Рено.Коментиран от #20
20:41 16.04.2014
17 wulkan
21:01 16.04.2014
18 maratoneca .
Коментиран от #24
22:07 16.04.2014
19 ярослав станчев
Коментиран от #21, #22
22:30 16.04.2014
20 Xterminatorable .
До коментар #16 от "Georgi Enchev":
На теб не ти ли омръзна във всяка тема да задаваш отговри и след 1 минута да си отговаряш от другите профили?23:49 16.04.2014
21 Споок Армин
До коментар #19 от "ярослав станчев":
Напълно те подкрепям.Искам да допълня по темата , че с тези СМЕШНИ двигателчета направо станахме за смях в Европа.С това тежкото купе как мислите?? Дали разхода няма да е същия ако например се монтира един двигател 2.0 литра?? Само че компаниите искат да печелят луди пари , и за това произвеждат ефтинийки , които след изтичането на заводската гаранция ги хвърляш за скрап.За 57К ще си купя много по добър джип втора ръка.Коментиран от #26
06:38 17.04.2014
22 Споок Армин
До коментар #19 от "ярослав станчев":
Смях .......акомулатора е почти колкото пластмасовия капак на двигателя хахахахахаха........Коментиран от #23
06:40 17.04.2014
23 Споок Армин
До коментар #22 от "Споок Армин":
Акумулатора.Грешка при писането.06:41 17.04.2014
24 Стоян Стоянов
До коментар #18 от "maratoneca .":
те депутатите не карат такива коли - целят се доста по-нависоко. Ама не са виновни хората - ние, като държава, като нация и манталитет - ние сме си виновни. Точно такива депутати заслужаваме! Вече 25 години си правят каквото си искат, продължават да крадат (чак се учудвам, че има още за крадене), защото се чувстват (а и са) недосегаеми. И още дълго ще е така - който може да се спасява поединично - все още ни искат из чужбина, но скоро може и това да се промени.А Нисана изглежда супер, по-добре от стария модел (лично мнение). Ще имаме възможността да се сдобием с такъв след 5-6 години (масата от хората в България, нов автомобил малко хора могат да си позволят)
13:29 17.04.2014
25 zendera
До коментар #8 от "Име:":
Този кросоувър има безпорен пазарен успех,но според мен Киа е по-добрия вариант...20:43 21.04.2014
26 zendera
До коментар #21 от "Споок Армин":
Пич,не дрънкай глупости.Стандартно средно от 1.6д се изкарват 120-125кс.Малко ли са за компактен кросоувър?Но на разхода на гориво би се зарадвал,нали?20:46 21.04.2014