Last news in Fakti

16 Април, 2014 10:40 35 464 26

Тест на новия Nissan Qashqai

  • nissan-
  • qashqai-
  • тест
Тест на новия Nissan Qashqai - 1

Nissan Qashqai стана знаков автомобил за българския пазар още с появата на първото поколение. Именно този модел даде възможност на много от нас да седнат в автомобилите по-високо и да гледат по-надалеч, при това на цената на стандартна кола от компактния клас. При появата си през 2007 година сегментът не беше толкова гъсто "населен" и това даде много силен тласък на Qashqai. Сега обаче нещата съвсем не стоят така. Алтернативите са много, но второто поколение на модела е с амбиции отново да стъпи на върха в този особено популярен клас в България. Новият Qashqai обаче няма право на грешки. Автомобилът вече се продава у нас, а екипът ни направи обстоен тест драйв на всички версии на новото поколение Qashqai. Ето и първоначалните ни впечатления.

Екстериор

Дизайнът на второто поколение е проектиран и разработен в Европа, като един от акцентите са изцяло диодните светлини. Купето е станало по-масивно, въпреки че цифровото изражение на промяната на габаритите не е голямо. Новият Qashqai е с 47 мм по-дълъг от досегашния модел и незначително по-нисък и по-широк (-15 мм, +20 мм), което му придава елегантно, балансирано излъчване. Хубавото е, че дизайнерите не са посегнали на клиренса на автомобила и той е запазен. При повечето алтернативи с всяко следващо поколение моделите са с по-малък просвет. Японците залагат на доста различна визия от тази на предшественика, като в новата се откриват черти от тези на по-високо позиционираните X-Trail и Murano. В заключение може да се каже, че линиите са модерни, а автомобилът изглежда значително "по-мъжествен". Най-точна представа за външния вид на новия Qashqai обаче можете да добиете от снимките.

Интериор

Вътре унификациите са още по-очевидни, което в случая си е сериозен плюс за новия Qashqai. Арматурните табла на новите Qashqai и X-Trail са почти идентични, а усещането за премиум излъчване се подсилва и от многобройните екстри. Седалките са удобни и малко по-големи, характеризират се с оптимална странична поддръжка и не изморяват дори и при по-дълги пътувания. Мястото за краката на водача и пасажерите е абсолютно достатъчно, а обемът на товарния отсек е увеличен с 20 литра. Сега вместимостта на багажника е 430 литра. За сметка на това обаче вече няма да се предлага модификацията и Qashqai+2. Спокойно можем да кажем още, че салонът се характеризира със значително подобряване на качеството на материалите и това на самата сглобка. Ефектният интериорен дизайн пък прави новия Qashqai още по-привлекателен. Един от малкото недостатъци на салона е подлакътникът между предните седалки, който не се регулира и в някои случаи причинява лек дискомфорт. Като цяло обаче салонът може да се определи като просторен функционален и модерен.

Двигател и ходови характеристики

Тук се забелязва още една тенденция от световното автомобилостроене - по-голяма каросерия и по-малки двигатели. Qashqai е първият автомобил, построен на новата платформа на Алианса, носеща наименованието CMF. Предлаганите двигатели за четири - два бензинови и два дизелови. Всички мотори са снабдени с турбокомпресори, а обемът им варира от 1.2 до 1.6 литра. Особен интерес представлява най-малкият агрегат. Въпреки че е със скромния обем от 1.2 литра, наличието на турбо прави мощността доста прилична. Конските сили са 115 и ако този мотор се кара в по-високи оборотни режими, едва ли ще усетите липсата на мощ. Тя се долавя само при ниските обороти, когато все още не е задействан турбокомпресорът. Двигателят 1.2 DIG-T се предлага само с предно предаване. Най-удачният агрегат според нас обаче е 1.6-литровият дизел със 130 коня, комбиниран с новия вариатор на 4х4 задвижването. Той е идеалната комбинация от икономичен и същевременно достатъчно мощен двигател. Интерес представлява и още една система, осигуряваща отличния контрол на шасито. Тя се нарича Chassis Control и подобрява едновременно возията и управлението. Докато системата Vehicle Dynamic Control (VDC) продължава да компенсира сериозната загуба на сцепление при по-ниски скорости и с по-ниски сили, Active Trace Control прилага специфично спирачно усилие върху всяко колело, за да коригира траекторията на Qashqai при завиване, осигурявайки по-динамично усещане, но без да пречи на удоволствието от шофирането. Нещо повече, когато преминавате през вълнообразни повърхности, Active Ride Control прилага леко спирачно усилие върху отделни колела, за да осигури хоризонтално положение на купето, подобрявайки комфорта за всички пътници. Всичко това прави автомобила изключително стабилен в завои и въпреки немалкия клиренс кренът е минимален. От допълнителните опции впечатление за автомобили от този клас прави системата Forward Emergency Braking. Как работи тя? Чрез сканиране на пътя напред с помощта на вградена радарна система Qashqai осигурява три нива на помощ. На първо място е звуковото предупреждение, алармиращо водача ако дистанцията до предната кола се скъсява. На второ място ако водачът не реагира, системата автоматично прилага частично спирачно усилие. И накрая ако разстоянието продължи да намалява, ще се приложи по-силно спирачно усилие при необходимост. Благодарение на комбинацията от доказани технологии и иновации новия Qashqai се управлява надеждно и просто, като именно това е изискването на целевата аудитория на модела.

Цена

На фона на конкурентните модели цената на новия Qasgqai е много прилична. Базовата модификация с предно предаване стартира от 32 195 лв, а най-евтиният 1.6-литров дизел със система 4х4 е 47 890 лв. Топ модификацията, натъпкана с всички екстри се предлага за сумата от 56 690 лв. Гаранцията на автомобила е 5 години или 150 000 километра пробег в зависимост кое настъпи първо. 


Поставете оценка:
Оценка 2 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 skier

    6 8 Отговор
    От написаното изглежда много прилично кросоувърче, а и цената му си е Ок. Взех да се замислям!

    Коментиран от #7

  • 2 СамоСелянитеКаратБМВ МустангаЕномерЕдно

    4 5 Отговор
    Идеален е, отлично съотношение на качество и цена
  • 3 Vasik Atanasova

    5 10 Отговор
    СЛАБО МИ Е НА МЕН С ТЕЗИ ДВИГАТЕЛЧЕТА
  • 4 Бате Цецо

    2 4 Отговор
    Като цяло изглежда доста добре. Дано интериорът да е малко по-просторен, че предното поколение ми се стори малко тясно.
  • 5 Симеон Тасев

    1 8 Отговор
  • 6 Никой

    4 3 Отговор
    Сигурни ли сте, че на последната снимка това не е Форд с емблема на Нисан?
  • 7 Виктор Христов

    3 3 Отговор

    До коментар #1 от "skier":

    Защо? разкажи ни повече за твоето замисляне

    Коментиран от #10, #13

  • 8 Име:

    5 5 Отговор
    Много приличен crossover и най-вече икономичен. Ако ще се кара предимно градско е супер особено зимата. Ще върви добре и по черните пътища. Вече ако става дума за по-тежки условия или теглене на каравани/ремъткета бих избрах Субару Форестър, главно заради бавните скорости и awd системата и по-мощните мотори.

    Коментиран от #25

  • 9 Даката Даков

    3 3 Отговор
    Хубава е спор няма, но не ви ли прилича малко на новата Сузуки SX4.
  • 10 skier

    4 6 Отговор

    До коментар #7 от "Виктор Христов":

    Замислям се дали да не си купя новия Кашкай. Само че с описания в статията 1.6-литров дизел и система 4х4.

    Коментиран от #11

  • 11 Виктор Христов

    4 2 Отговор

    До коментар #10 от "skier":

    Благородно ти завиждам. Прочетеш два реда и вече си в процес на размисли за покупка. Аз нямам такива възможности и за това мога да гледам само картинки. Иначе хубава джипка хваща окото, да се возиш със здраве
  • 12 Иво Чанков

    2 2 Отговор
    Преди около час и половина видях един такъв в бяло, първото което ми направи впечатление е, че е видимо по-висок от предходните модели, също ми изглежда много по-масивен, в първия момент го помислих за Murano, но като се приближи видях, че не е Murano, на живо стоповете не приличат на тези на Форд и най-много ми хареса предницата, струва ми се, че тя е някакси по-агресивна, но и по-красива, Нисанът ми изглежда супер, особено като имаме впредвид ниската цена за тази категория автомобили .
  • 13 аноним

    4 4 Отговор

    До коментар #7 от "Виктор Христов":

    Той се "замисля" но ще отиде до Горубляне..за нещо "нов Фнос" , на далаверка
    --------
    48 000 лв за дизела...това е мечта в главите на вносителя
    това е цена за "Тигуан" в Германия
    .............
    а ТОП версията за 57 000 ...ще събира прах у Шоурумо
    -------
    може на тези цени , но през 2020 год

    Коментиран от #14

  • 14 Благовест Стефанов

    2 2 Отговор

    До коментар #13 от "аноним":

    Супер е количката, но цената на 4х4 започва от 50к. За тези цени има Тигуан, CRV, Rav4, hyundai, Kia и др. Всичко е въпрос на оферта.
  • 15 Georgi Enchev

    1 4 Отговор
    Този 1,6 дизел не е ли на Рено?

    Коментиран от #16

  • 16 Georgi Enchev

    2 3 Отговор

    До коментар #15 от "Georgi Enchev":

    Не само дизела но и бензиновия е на Рено.

    Коментиран от #20

  • 17 wulkan

    2 3 Отговор
    Това признавам за мотор. Добри ходови качества, а икономичен. Дано да е и издръжлив.
  • 18 maratoneca .

    2 2 Отговор
    Хубави коли,обаче трябва да стана депутат,за да си го позволя!С 650 лв.няма как!

    Коментиран от #24

  • 19 ярослав станчев

    2 6 Отговор
    57000 лева за този пластмасов бройлер? Тези акъл имат ли? И след 150000 км. ,какво правим-изхвърляме го в контейнера за разделно събиране на пластмаса,или каквото е останало от него.

    Коментиран от #21, #22

  • 20 Xterminatorable .

    2 2 Отговор

    До коментар #16 от "Georgi Enchev":

    На теб не ти ли омръзна във всяка тема да задаваш отговри и след 1 минута да си отговаряш от другите профили?
  • 21 Споок Армин

    2 3 Отговор

    До коментар #19 от "ярослав станчев":

    Напълно те подкрепям.Искам да допълня по темата , че с тези СМЕШНИ двигателчета направо станахме за смях в Европа.С това тежкото купе как мислите?? Дали разхода няма да е същия ако например се монтира един двигател 2.0 литра?? Само че компаниите искат да печелят луди пари , и за това произвеждат ефтинийки , които след изтичането на заводската гаранция ги хвърляш за скрап.За 57К ще си купя много по добър джип втора ръка.

    Коментиран от #26

  • 22 Споок Армин

    2 3 Отговор

    До коментар #19 от "ярослав станчев":

    Смях .......акомулатора е почти колкото пластмасовия капак на двигателя хахахахахаха........

    Коментиран от #23

  • 23 Споок Армин

    2 4 Отговор

    До коментар #22 от "Споок Армин":

    Акумулатора.Грешка при писането.
  • 24 Стоян Стоянов

    4 1 Отговор

    До коментар #18 от "maratoneca .":

    те депутатите не карат такива коли - целят се доста по-нависоко. Ама не са виновни хората - ние, като държава, като нация и манталитет - ние сме си виновни. Точно такива депутати заслужаваме! Вече 25 години си правят каквото си искат, продължават да крадат (чак се учудвам, че има още за крадене), защото се чувстват (а и са) недосегаеми. И още дълго ще е така - който може да се спасява поединично - все още ни искат из чужбина, но скоро може и това да се промени.
    А Нисана изглежда супер, по-добре от стария модел (лично мнение). Ще имаме възможността да се сдобием с такъв след 5-6 години (масата от хората в България, нов автомобил малко хора могат да си позволят)
  • 25 zendera

    0 1 Отговор

    До коментар #8 от "Име:":

    Този кросоувър има безпорен пазарен успех,но според мен Киа е по-добрия вариант...
  • 26 zendera

    1 0 Отговор

    До коментар #21 от "Споок Армин":

    Пич,не дрънкай глупости.Стандартно средно от 1.6д се изкарват 120-125кс.Малко ли са за компактен кросоувър?Но на разхода на гориво би се зарадвал,нали?