Новите Mercedes-и няма да имат физическа връзка между волана и гумите

22 Април, 2025 17:58 1 996 29

  • mercedes-
  • eqs-
  • steer by wire-
  • кормилно управление

Steer by wire системата ще бъде въведена с новия EQS

Новите Mercedes-и няма да имат физическа връзка между волана и гумите - 1

Бъдещето на шофирането, или може би бъдещето на това да бъдеш шофиран, се променя значително в цифрово отношение. Mercedes-Benz, който се стреми да оглави тази технологична еволюция сред германските производители на автомобили, потвърди, че неговият значително преработен флагман EQS, който ще се появи през следващата година, ще прекъсне връзката си с традиционната кормилна колона, като възприеме изцяло система за управление без физическа връзка с колелата. Този смел ход, макар и приветстван заради потенциала си да отключи усъвършенствани възможности за автономно управление, се сблъсква със скептицизъм по отношение на обратната връзка с водача и присъщите протоколи за безопасност.

Основният принцип на системата „steer-by-wire“ е фундаментална промяна: физическата връзка между ръцете на водача и колелата на автомобила се заменя с изцяло електронен път. Този цифров превод позволява безпрецедентно манипулиране на усещането за управление и отзивчивостта чрез софтуер, като малък мотор в основата на интерфейса на кормилното управление има за задача да имитира тактилните сигнали на пътя.

Mercedes изтъква непосредствените ползи, особено при маневри с ниска скорост. Представете си, че извършвате плътно успоредно паркиране само с едно движение на китката, а колелата реагират от край до край с едва половин завъртане на волана. Тази подобрена пъргавина е пряко следствие от цифровия контрол върху предавателното число на кормилното управление.

Новите Mercedes-и няма да имат физическа връзка между волана и гумите

Истинската полза, обаче е в бъдещето на повишената автономност на автомобила, по-специално Ниво 3 и повече. Mercedes предвижда сценарий, при който изключването на директния контрол върху кормилното управление би могло да проправи път на пътниците да се занимават с дейности, които понастоящем се считат за опасни по време на шофиране, като например „по-лесно да гледат любимите си телевизионни предавания“.

Цифровият характер на кормилното управление позволява и динамични корекции на характеристиките на кормилното управление, като предлага по-голяма диференциация между режимите на шофиране и персонализираните настройки на водача. Макар че първоначалните конструктивни ограничения на EQS, който вече е разполагал с физическа кормилна рейка, могат да ограничат непосредствените ползи от това, бъдещите архитектури на автомобилите, проектирани от самото начало с оглед на управлението по кабел, могат да доведат до по-голяма пространствена ефективност.

И все пак цифровото кормилно управление не е лишено от критици. Последователността на усещането за управление, което е ключов елемент на увереността и връзката с водача, остава сериозен проблем, тъй като промените в скоростта и пътните условия могат да доведат до изкуствено или прекъснато усещане.

Безопасността, разбираемо, е от първостепенно значение. Mercedes се справя с тези опасения, като внедрява напълно излишна електронна резервна система - цифрова мрежа за безопасност, предназначена да намали рисковете, свързани с чисто електронния механизъм на кормилното управление. Това контрастира с по-ранния опит на Infiniti в областта на кормилното управление, при който противоречиво бе запазена вторична физическа система за управление, което на практика подкопа основните предимства на цифровата система.


Поставете оценка:
Оценка 2.5 от 16 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 си дзън

    50 4 Отговор
    Воланът с ток, спирачките с ток. И ко прайм като спре токът?

    Коментиран от #10

  • 2 Ласкав магураджия със Свищовски кетап

    34 3 Отговор
    Имаше едно предаване снимано с камерите на щатската полиция
    в което една жена нещо й беше блокирало електронното управление на газта на колата
    и кара с 160 и нагоре по магистралата спирачките нещо не вършеха много работа
    отгоре я следи и правят път с хеликоптер и чакат да свърши бензина
    не може да извади ключа от контакта за да изгаси двигателя понеже е с безконтактно....

    Коментиран от #3

  • 3 Име

    31 1 Отговор

    До коментар #2 от "Ласкав магураджия със Свищовски кетап":

    Точно от такива ситуации ме е страх с тези "иновации".

    Коментиран от #4

  • 4 ⚜️Орешник⚜️

    38 0 Отговор

    До коментар #3 от "Име":

    Особено ако машината дойде време да е втора употреба, нов внос! Опасенията Ви са релевантни, споделям ги! Волана и спирачките трябва да имат физически достъп !!!
  • 5 ха ха

    41 1 Отговор
    изкуствения интелект в колата ще решава дали ви се живее или не

    Коментиран от #15

  • 6 гост

    5 8 Отговор
    отдавна го има при тесла
  • 7 Бай Данчо

    37 1 Отговор
    И като се скъса или клеяса тънката жичка - Бууууум челно в тира !!!!!! Може и в някое дърво - зависи от късмета ти ....
  • 8 Старо

    1 14 Отговор
    Мерцедес както винаги са последни във всичко

    Това го има масово в другите марки след 2013 година . А СААБ го представя още през 1990 година

    Коментиран от #9, #12, #13, #18

  • 9 Мартин

    11 4 Отговор

    До коментар #8 от "Старо":

    полека да го има от 2013 и при шведите
  • 10 Баба Гошка

    26 1 Отговор

    До коментар #1 от "си дзън":

    ГледайтИ си любимитИ прИдавания докато летите с 200 по магистралата към бетонния стълб, който ще намажете блажено. Сега и кормилото ви отнемат, колата ще ви закара, където я хакнаг да вк зайара. Ха ЧеститУ! Ще търся класическа кола от предк 1980, когато колите бяха инструмент, обслужващ хората, а не таблет на колела дето да те наблъъска където ИИ пожелае
  • 11 хъхъ

    14 1 Отговор
    Тези не си научиха урока от подобна спирачна система при W211 Е-класата до 2006-та. После я премахнаха.

    Коментиран от #28

  • 12 ⚜️Орешник⚜️

    17 2 Отговор

    До коментар #8 от "Старо":

    Обаче СААБ закриха бизнеса с коли!!!
  • 13 Пилотът Гошу

    24 1 Отговор

    До коментар #8 от "Старо":

    Бъркаш смяната с хидравликата с електрическия усилвател. Тук става въпрос за отпадане на кормилната колона въобще. Това е рецепта за много проблеми... Да не говорим, че управлението от водача може да бъде тотално премахвано при нужда... И понеже е голяма работа, затова там, където е важно, се прилага все още хидравлика.

    Коментиран от #19

  • 14 n√Варна

    5 7 Отговор
    Прогресът на нАуката е много бърз – не е далеч времето, когато И. Мъск ще измисли чип, дето ще го имплантират в главите на шИфьорите, за да управляват автомобилите си със силата на мисълта.
    Тогаз, предполага се, катастрофите ще клонят към нула!
    А дано, ама надали.
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Гумен Чеп за Обща употреба

    12 3 Отговор
    Те водачите нямат физическа връзка с главния мозък, вие за една тръба се тревожите...
  • 17 идиоти вън

    8 0 Отговор
    Ц, я нема да карам такова такова изобретение!!!
  • 18 Оня

    5 5 Отговор

    До коментар #8 от "Старо":

    Е колко да са назад в сравнение с всички останали? Първият автомобил в света с бензинов двигател е триколката на Карл Бенц, първият сериен автомобил, на който се монтира дизелов двигател е също Мерцедес Бенц. Така, че Ганьо да не ги мисли немците!

    Коментиран от #21, #24

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Мдааааааа

    7 1 Отговор
    Лесен начин да се отърват от неудобните. Пращат сигнал до колата, предните колелета се завъртат рязко надясно и .....летиш от моста в реката.
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 васко

    9 3 Отговор
    Нито една Немска автомобилна фирма няма собствено Software въпреки изхарчиха милиарди Евро и накрая нищо. Немците никога не са имали надеждна електроника имах и VW Passat B6 както и Мерцедес на 3-4 години ( 2008 -2009 ) проблемна електроника вечно светещи диодный лампочка на Change engine и ми беше писнал да вися по сервизите губене на пари , време и нерви . Трудно ми е да си представя как ще се довери човек на Немската електроника не ми е ясно .( мнението е лично нека всеки сам да решава .)
  • 23 Хакера

    5 0 Отговор
    и като му хакнем софтуера на мерца и отиде коня у ряката.
  • 24 Това

    3 1 Отговор

    До коментар #18 от "Оня":

    не беше ли доста назад във времето?
  • 25 Е46ца

    7 3 Отговор
    Тез не се ли отказаха от тоя Е КЮ ЕС.Заради предния за малко да фалират , с 0левите си продажби.Като гледам тая марка е тръгнала към дъното.Някой заблуден дядка ако я купи , и то щее от тези които казват "мерцедес и останалите".Мерцедес бяха най-големите преди 40г ,сега са под средното ниво.
  • 26 Ха-ха-хаааа

    7 0 Отговор
    Абе за кво ви е кормило бе...две дръжки кат на перископ ви стигат! Тъкмо ше си мислите, че карате подводница, като се метнете у некое дере, кога електрониката ви изпуши!
  • 27 гост

    6 0 Отговор
    А със задкормилното устройство ще има ли връзка?
  • 28 Никси

    3 0 Отговор

    До коментар #11 от "хъхъ":

    а и за това има лек за тия SBC - модули , има един МАЙСТОР в Дупница им бае от сугребе Асен Ефремов се казва , мога и телефона да ти дам ако ти потрябва за нещо по колата , човека на времето е работил в БалканСтар в Мерцедес и е кадърен много , ние сме доволни от него !!!.
  • 29 Оня с коня

    3 0 Отговор
    Ааааа не. Без физическа връзка нещата не изглеждат хич добре. :Р