Last news in Fakti

14 Октомври, 2009 16:24 4 413 3

Пестеливият хулиган

  • mazda3-
  • многофункционални автомобили-
  • ван-
  • suv

Напоследък, така наречените многофункционални автомобили от типа на ванове и SUV-ове все повече набират скорост. Те не привличат клиента основно с привлекателен външен вид, а най-вече с пространство и практичност. Има такива обаче, които държат на динамична визия и подчертано спортен автомобил, като обаче гледат той да им служи и за всекидневна употреба. Именно многобройните, от този тип, водачи на моторни превозни средства се дължи и популярността на т.нар. компактни автомобили. Новото предложение на японците от Mazda в този сегмент носи индекс 3 и вече се предлага на нашия пазар. Модификациите са няколко, но ние избрахме да направим тест на версията Mazda3 Sport 2.0 16V i-Stop TX. Впечатленията ни са повече от добри, но както всички останали, и новата тройка си има недостатъци. Ето и нашето становище по въпроса.

Екстериор

Дизайнът на агресивно изглеждащи автомобили е запазена марка на италианците, но Mazda определено е една от компаниите, която доста ефектно им се опъва. Новата тройка е поредното доказателство за това. Самите японци определят външността на новата Mazda3 по следния начин: „Вярност към наследената идентичност, като в същото време дизайнът се доразвива, за да бъде още по-експресивен”. По просто казано автомобилът прилича на предшественика си, но притежава подчертано спортна визия, идваща от агресивните въздухозаборници в долната част на предната броня. Леко раздутите предни калници в стил а’ла RX-8 също са носител на спортното в автомобила. Иновативният дизайн пък личи от ефектните задни светлини, които са многосекторни и в същото време обединени под обща прозрачна пластмаса. Добрата аеродинамика е забележима от капковидния профил на колата и тя не е само визуална Cx=0.30. Както вече споменахме, в задната част интерес представляват светлините, но има и нещо друго. Една много успешна имитация на дифузьор, разположена в долната част на бронята още повече подчертава спортното излъчване на автомобила. Иначе ролята му е само визуална. В обобщение може да се каже, че дизайнът е интересен и почертано спортен, като фирмената идентичност е запазена.

Интериор

Тук не е наблегнато на спортното усещане. Салонът е практичен и функционален, но най-общо може да бъде определен като конвенционален. Какво имаме предвид: Удобни, средно големи седалки с оптимална странична поддръжка и уреди, които са смес от електронни дисплеи и аналогови циферблати. Последните внасят лек авангардизъм с формата си, наподобявяща двуцевка на спортен ауспух, но като цяло всичко останало е на обичайното си място и с добре познатите ни форми. Иначе приборите са силно информативни, като интерес представлява единият от двата централноразположени дисплея, който е цветен. Багажното пространство е доста добро за автомобил от този клас, а като цяло просторът в купето е осезаем. Интерес представлява и аудио системана, дело на небезизвестната фирма Bose.
Минусите, свързани с интериора са основно два. Първият касае задната седалка и по-конкретно по-малкото място определено за краката на пасажерите отзад, а вторият е свързан с по-слабата шумоизолация на автомобила спрямо пътната настилка. Като цяло обаче салонът впечатлява с качествени материали и сглобката също е на типичното за японците, високо ниво. Не на последно място трябва да се отбележи изключително доброто базово оборудване.

Двигател и ходови характеристики

Тестваният от нас автомобил беше оборудван с двулитров бензинов агрегат, разполагащ с една много интересна и същевременно иновативна система, наречена i-stop. Какво всъщност представлява тя? При спиране на червен светофар, приблизително след около две секунди двигателят изгасва, но всички останали системи продължават да работят. Когато ви се наложи да потеглите просто натискате съединителя и автомобилът вече е приведен в действие. След което потегляте. Подобни старт/стоп системи има и при много други марки, като най-популярна е тази на BMW. Всички те обаче разчитат основно на ел. стартер, който да приведе двигателя в действие. При Mazda стартерът играе само помощна роля. Моторът изгасва така, че буталата остават в точно определено състояние. Така в един от цилиндрите остава компресия, достаъчна при впръскване на гориво и искра от пиезо-свещите да задвижи буталото. Точно тогава идва ролята на стартера, който съвсем малко подпомага запалването. Цялата тази опелация се следи от множество датчици следящи за положението и ъгъла на въртене на коляновия вал, както и за наличните активни помощни възли и агрегати. Ако компресията в цилиндъра намалее или пък консумацията на електроенергия е доста голяма двигателят се самозадейства след определен период от време. С други думи сложната за обяснение система се използва изключително елементарно и намалява с до 14% разхода на гориво.

Иначе колата притежава отлична возия – твърда и стегната, но не причиняваща дискомфорт. Спирачките са много добри, а системите за пасивна и активна безопасност – без забележки. Предвид 150-те кончета може да се каже, че ускорението не е никак лошо. При това и стабилността в завои е много добра. С други думи поведението на пътя е без забележки – прецизно управление, минимален крен в завои и оптимална еластичност на автомобила.

Цена

Спрямо преките конкуренти е по-висока, но това до голяма степен се дължи и на по-богатото базово оборудване. Освен това с този модел японците искат да се намесят в премиум сегмента на компактния клас, където са доста по-скъпите BMW 1-ва серия, Audi A3, Volvo C30 и т.н. Така че, ако харесвате мощна и спортно изглеждаща кола от типа „улични хулигани“, но същевремено ви касае разхода на гориво, вариантът Mazda3 Sport 2.0 16V i-Stop не е за пренебрегване.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Demio

    23 4 Отговор
    Mazda и Honda са №1 от японските автомобили
  • 2 Charger

    8 8 Отговор
    Алтернатива е Mitsubishi Lancer Sportback, за доста по-малко пари получавате повече екстри, поп рпосторно купе и хищен дизайн.
  • 3 mackata656

    10 0 Отговор
    Qponskite avtobili sa Nomer 1.Bih zalojila na mazda MX-5,neveroqten dizai i barzina.Tazi kola sa6to ne e za prenebregvane,perfektna e na ekstri i dizain .