Last news in Fakti

4 Юни, 2014 11:48 8 376 21

Volkswagen продаде първия XL1

  • volkswagen-
  • xl1

VW предаде ключовете за първия сериен свръхикономичен хибрид XL1. Купувачът е заплатил за колата 110 000 евро. Самоличността на клиента не се уточнява. Известно е само, че е германец.



От компанията не разкриват нищо за оборудването на автомобила. Съобщава се единствено, че първият сериен XL1 е бял, а интериорът е тапициран в черно и сиво.



Volkswagen представи концептуалния XL1 през януари 2011-а. Серийната версия дебютира две години по-късно на салона в Женева. Хибридът разполага с 0.8-литров двуцилиндров дизел с мощност 48 к.с. и електромотор с 27 к.с.



XL1 може да измине 50 км на ток. При включен ДВГ този пробег се увеличава почти 10 пъти, а разходът на нафта е едва 0.9 л/100 км. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 12.7 секунди, а максималната скорост е 160 км/ч.



Каросерията е изработена от усилени въглеродни влакна с дебелина 1.2 мм. В предната и задната част на купето и във вратите има силови елементи от алуминий, които предпазват пътниците при катастрофа.



Volkswagen планира да произведе XL1 в ограничена серия от 100 екземпляра.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Румен Янев

    4 3 Отговор
    Изключително смешно това ! Отзад е като варшава или победа ужас
  • 2 Е Ся!

    7 2 Отговор
    На грозотия от към задницата им се е получило!
  • 3 Syper Mario

    2 3 Отговор
    Edin logichen vupros zashto nqma ogledala?

    Коментиран от #4, #13

  • 4 Preslav Kostikov

    6 0 Отговор

    До коментар #3 от "Syper Mario":

    Може би защото е с камери и сензори!
    Я виж каква космическа капсула е
  • 5 ярослав станчев

    9 1 Отговор
    Хехехе,смешно и грозно,ама 25 лева = 10 кила нафта и минаваш 1000 километра.А ние с красивите и сериозни коли всеки ден се редим на бензиностанцията.

    Коментиран от #10

  • 6 Emil Krachanov

    3 0 Отговор
    Има странични огледала (Камери) те се виждат, на 5 тата снимка се виждат дисплеичетата, сложени са на вратата .. малко weird .

    Коментиран от #9

  • 7 мерцедес бенц

    4 3 Отговор
    Изключително грозна кола ,ще я взема и ще я предам на вторични суровини
  • 8 Румен Янев

    4 3 Отговор
    И за вторични суровини не става с тези въглеродни влакна . Надин на гръб ще си я отнесе и я ти даде 100 лева я не
  • 9 Борчо

    2 2 Отговор

    До коментар #6 от "Emil Krachanov":

    И нещо като се бъгне по кАмпутера - хоп, нямаш огледала, и айде в сервиза. При аналоговите талиги ти требе само един парцал.
    Инак отзад са го докарали на Ситроен CX, отпред е ОК.
  • 10 Монго

    5 4 Отговор

    До коментар #5 от "ярослав станчев":

    Една "Тесла" по-добре, това отзад на нищо не прилича...

    Коментиран от #11

  • 11 ярослав станчев

    4 2 Отговор

    До коментар #10 от "Монго":

    Така е.Теслата чудеса прави. Ама ЕОН като спре тока,какво правим..........бутаме естествено.Щото няма цилиндри под капака.
  • 12 Златин Славчев

    3 3 Отговор
    unikalna e ama mn skapa 220 000
  • 13 Златин Славчев

    2 4 Отговор

    До коментар #3 от "Syper Mario":

    toz pak kak da nqma ogledala ? tova kragloto na vratite kakvo e ..
  • 14 georgi georgiev

    3 4 Отговор
    До коментар №11 от Ярослав Станчев
    А вие със цилиндрите под капака да не би горивото да ви тече от чешмите,а не от другия край на света!Доста по лесно е да произведеш
    електричество от петрол.А Теслата е сто пъти по добра,има съшия разход сметнат в пари,седем места и три пъти повече пространство и
    комфорт,ускорява за 4 сек. от 0-100км и струва ДВА ПЪТИ по малко.
    Ако караш в Евпопа или Америка всъщност горивото ти е безплатно
    на фирмените зарядни станции,а поддръжката е сто пъти по евтина
    от тоя дизел дето му трябва една българска бензиностанция и е готов
    за основен ремонт.И изобщо не мога да разбера американците и японците тъпи ли са та не карат дизели
  • 15 Дошo

    0 7 Отговор
    Някой вярва ли на тези данни за разхода?от СОЦваген как ще обяснят, че дрънкат наляво и надясно, че А3 хибрид (който няма да пуснат серийно понеже пазара не бил готов за такова чудо) с 2.0Т и 300коня харчи 1,5/100 пък това го олекотили и с 48к.с ДВГ и харчи 0.9/100?На всичко отгоре и цената му няма равна.Трябва да си яко куха кратуна и не в час с нещата та да се изръсиш за тоя кенеф.

    Коментиран от #16

  • 16 Светослав Дойков

    8 1 Отговор

    До коментар #15 от "Дошo":

    Що да не е вярно?
    Това е сериен хибрид направен както трябва.
    За разлика от нещата кото се опитват да пробутват за хибриди в момента.
    Технологията е тук и сега и е напълно възможно.
    Въпросът е кой ще разреши :)

    Време е японците да покажат какво могат.
  • 17 Пламен Бакърджиев

    2 0 Отговор
    До всички коментиращи. Направете сравнение с EV1 на ДМ. от преди 10 години и ще разберете защо има тази визия. Филма :Кой уби електрическата кола:
  • 18 tost

    2 0 Отговор
    Много е добра колата,има си всичко.
  • 19 georgi georgiev

    1 2 Отговор
    Колата е рекламен блъф направен с цел реклама на най-неефективнвта
    машина правена от човек(ДВГ),дори парната машина има по висок КПД
    Някой изобщо дава ли си сметка докъде са ни докарали великите "премиум" производители начело с немските.Ако някой от Вас си купи
    телевизор или хладилник(дори китайски) и му кажат,че трябва на всеки горе долу три месеца да го кара във фирмен сервиз ,където да
    го" проверят" и да му сменят "консумативи",които за около 10 години
    експлоатация надхвърлят стойноста му ,а горивото за същия период
    може да я надхвърли даже двойно,дали ще го купи?Всички хибриди
    излизащи в последните години са опити да се отложи навлизането на
    чистите елекромобили,които са НЕЖЕЛАНИ от големите автопроизводители!!!Стигна се до абсурда шефа на ФИАТ да призовава собствените си купувачи да НЕ купуват собсвените му електромобили ,които произвежда само защото калифорнииските
    закони го задължават.За тях прехода към електромобили означава
    да зачеркнат един разработен и парцелиран пазар и да се конкурират
    с нови играчи като ТЕСЛА и ГУГЪЛ ,които нямат техните наследсвенни
    негативи ,но имат достатъчно средства да бъдат сериозни противници
    Освен това електромобилите почти обезсмислят и бизнеса с автосервизи и резервни части ,от които в момента се печели повече
    от продажбата на нови автомобили,а при електромобила наи-голямата поддръжка е проверка на климатика ,защото дори спирачките имат живот колкото самия електромобил,а такива неща
    като масла,филтри,ремъци,ант

    Коментиран от #20

  • 20 georgi georgiev

    1 2 Отговор

    До коментар #19 от "georgi georgiev":

    антифриз,ролки и т.н. изобщо липсват.На всичкото отгоре при едро сериино производство електромобилите ще са доста по евтини от петролните

    Коментиран от #21

  • 21 Златин Славчев

    0 0 Отговор

    До коментар #20 от "georgi georgiev":

    pav si no ti slojih minus bez da iskam