VW предаде ключовете за първия сериен свръхикономичен хибрид XL1. Купувачът е заплатил за колата 110 000 евро. Самоличността на клиента не се уточнява. Известно е само, че е германец.
От компанията не разкриват нищо за оборудването на автомобила. Съобщава се единствено, че първият сериен XL1 е бял, а интериорът е тапициран в черно и сиво.
Volkswagen представи концептуалния XL1 през януари 2011-а. Серийната версия дебютира две години по-късно на салона в Женева. Хибридът разполага с 0.8-литров двуцилиндров дизел с мощност 48 к.с. и електромотор с 27 к.с.
XL1 може да измине 50 км на ток. При включен ДВГ този пробег се увеличава почти 10 пъти, а разходът на нафта е едва 0.9 л/100 км. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 12.7 секунди, а максималната скорост е 160 км/ч.
Каросерията е изработена от усилени въглеродни влакна с дебелина 1.2 мм. В предната и задната част на купето и във вратите има силови елементи от алуминий, които предпазват пътниците при катастрофа.
Volkswagen планира да произведе XL1 в ограничена серия от 100 екземпляра.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Румен Янев
11:57 04.06.2014
2 Е Ся!
12:10 04.06.2014
3 Syper Mario
Коментиран от #4, #13
12:35 04.06.2014
4 Preslav Kostikov
До коментар #3 от "Syper Mario":
Може би защото е с камери и сензори!Я виж каква космическа капсула е
13:18 04.06.2014
5 ярослав станчев
Коментиран от #10
15:20 04.06.2014
6 Emil Krachanov
Коментиран от #9
15:24 04.06.2014
7 мерцедес бенц
15:46 04.06.2014
8 Румен Янев
15:58 04.06.2014
9 Борчо
До коментар #6 от "Emil Krachanov":
И нещо като се бъгне по кАмпутера - хоп, нямаш огледала, и айде в сервиза. При аналоговите талиги ти требе само един парцал.Инак отзад са го докарали на Ситроен CX, отпред е ОК.
16:14 04.06.2014
10 Монго
До коментар #5 от "ярослав станчев":
Една "Тесла" по-добре, това отзад на нищо не прилича...Коментиран от #11
16:21 04.06.2014
11 ярослав станчев
До коментар #10 от "Монго":
Така е.Теслата чудеса прави. Ама ЕОН като спре тока,какво правим..........бутаме естествено.Щото няма цилиндри под капака.19:23 04.06.2014
12 Златин Славчев
21:37 04.06.2014
13 Златин Славчев
До коментар #3 от "Syper Mario":
toz pak kak da nqma ogledala ? tova kragloto na vratite kakvo e ..21:42 04.06.2014
14 georgi georgiev
А вие със цилиндрите под капака да не би горивото да ви тече от чешмите,а не от другия край на света!Доста по лесно е да произведеш
електричество от петрол.А Теслата е сто пъти по добра,има съшия разход сметнат в пари,седем места и три пъти повече пространство и
комфорт,ускорява за 4 сек. от 0-100км и струва ДВА ПЪТИ по малко.
Ако караш в Евпопа или Америка всъщност горивото ти е безплатно
на фирмените зарядни станции,а поддръжката е сто пъти по евтина
от тоя дизел дето му трябва една българска бензиностанция и е готов
за основен ремонт.И изобщо не мога да разбера американците и японците тъпи ли са та не карат дизели
23:15 04.06.2014
15 Дошo
Коментиран от #16
09:12 05.06.2014
16 Светослав Дойков
До коментар #15 от "Дошo":
Що да не е вярно?Това е сериен хибрид направен както трябва.
За разлика от нещата кото се опитват да пробутват за хибриди в момента.
Технологията е тук и сега и е напълно възможно.
Въпросът е кой ще разреши :)
Време е японците да покажат какво могат.
10:29 05.06.2014
17 Пламен Бакърджиев
17:20 05.06.2014
18 tost
00:57 06.06.2014
19 georgi georgiev
машина правена от човек(ДВГ),дори парната машина има по висок КПД
Някой изобщо дава ли си сметка докъде са ни докарали великите "премиум" производители начело с немските.Ако някой от Вас си купи
телевизор или хладилник(дори китайски) и му кажат,че трябва на всеки горе долу три месеца да го кара във фирмен сервиз ,където да
го" проверят" и да му сменят "консумативи",които за около 10 години
експлоатация надхвърлят стойноста му ,а горивото за същия период
може да я надхвърли даже двойно,дали ще го купи?Всички хибриди
излизащи в последните години са опити да се отложи навлизането на
чистите елекромобили,които са НЕЖЕЛАНИ от големите автопроизводители!!!Стигна се до абсурда шефа на ФИАТ да призовава собствените си купувачи да НЕ купуват собсвените му електромобили ,които произвежда само защото калифорнииските
закони го задължават.За тях прехода към електромобили означава
да зачеркнат един разработен и парцелиран пазар и да се конкурират
с нови играчи като ТЕСЛА и ГУГЪЛ ,които нямат техните наследсвенни
негативи ,но имат достатъчно средства да бъдат сериозни противници
Освен това електромобилите почти обезсмислят и бизнеса с автосервизи и резервни части ,от които в момента се печели повече
от продажбата на нови автомобили,а при електромобила наи-голямата поддръжка е проверка на климатика ,защото дори спирачките имат живот колкото самия електромобил,а такива неща
като масла,филтри,ремъци,ант
Коментиран от #20
16:35 06.06.2014
20 georgi georgiev
До коментар #19 от "georgi georgiev":
антифриз,ролки и т.н. изобщо липсват.На всичкото отгоре при едро сериино производство електромобилите ще са доста по евтини от петролнитеКоментиран от #21
19:09 06.06.2014
21 Златин Славчев
До коментар #20 от "georgi georgiev":
pav si no ti slojih minus bez da iskam01:02 08.06.2014