Една скрита функция в BMW-тата

1 Юли, 2025 16:00 10 884 14

  • bmw-
  • съвети

Адаптивен "режим за почивка" на климатика

Една скрита функция в BMW-тата - 1

BMW е синоним на шофьорско удоволствие, динамика и технологични иновации. Докато повечето собственици са наясно с мощните двигатели и прецизното управление, има една по-малко известна, но изключително удобна функция, особено при по-новите модели от висок клас (като Серия 5, Серия 7, X5, X7): адаптивният "режим за почивка" или "комфортен режим" на климатичната система. Тази функция е проектирана да поддържа оптимален микроклимат в купето дори след изключване на двигателя, осигурявайки комфорт при кратки спирания.

Тази интелигентна система не е просто таймер за климатика. Тя използва данни от сензори за температура и влажност в купето, както и информация за външната температура, за да поддържа зададената комфортна среда за определен период от време след изключване на двигателя. Целта е да се осигури приятна атмосфера, ако например чакате някого, правите кратка почивка или просто не искате веднага да напускате комфорта на автомобила.

За да активирате този режим, обикновено е необходимо да натиснете бутон, често обозначен с "REST" или символ на вентилатор, след като сте изключили двигателя. Системата ще продължи да работи, използвайки остатъчната топлина на двигателя (за отопление) или компресора на климатика (за охлаждане), но с намалена мощност, за да пести енергия от акумулатора. Времето, през което може да работи, зависи от заряда на акумулатора и външните условия, но обикновено е между 15 и 30 минути.

Ползите от "режима за почивка" са значителни за комфорта. Представете си, че сте паркирали в горещ летен ден и искате да изчакате няколко минути, преди да излезете. Вместо да оставяте двигателя да работи на празен ход, за да поддържате климатика, този режим ви позволява да се насладите на хладен въздух без излишни емисии и разход на гориво. По същия начин през зимата, той поддържа топла атмосфера, докато чакате. Това е особено полезно за хора, които прекарват време в колата си в очакване.

Тази функция е пример за това как BMW интегрира лукс и практичност, като същевременно мисли за ефективността. Тя не е широко рекламирана, тъй като е по-скоро "премиум" удобство, отколкото основна функция за безопасност или производителност. Въпреки това, за тези, които я открият и използват, тя бързо се превръща в ценен аспект от техния автомобил, допринасяйки за цялостното усещане за комфорт и внимание към детайла, което BMW се стреми да предложи.


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 13 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ауууу

    24 2 Отговор
    Че има лост за мигачи?
  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Моканина

    14 1 Отговор
    Много мъка има на тоя свят, многооооо
  • 4 Баща ти

    5 6 Отговор

    До коментар #2 от "Механик":

    “Истински шегаджия”,почти колкото Къци си “успешен и забавен”
  • 5 и мойта

    9 6 Отговор
    Корола от 2004г. има същата функция.

    Коментиран от #8

  • 6 бай Даньо

    19 9 Отговор
    БМВ-тата са пълни с изненади и скрити функции по тия бутони никога не знаеш кои бутон е за катапулта ... толкова глупаво направено.
  • 7 оня с коня

    17 9 Отговор
    БМВ не е кола за простолюдието -Тя просто не им отива,нито пък умеят да я карат.
  • 8 Боромир

    5 8 Отговор

    До коментар #5 от "и мойта":

    Имам БМВ е39 1996 г., който има бутон REST. Предполагам, че Тойота са копирали функцията 8 години по-късно
  • 9 фифи мисирката чак сега разбрала

    11 3 Отговор
    Това го имаше в много коли от 90-те години. Дори и в голф 3
  • 10 незнайко

    3 1 Отговор
    И след ползването на тази система особенно зимата акумулатора ще е за смяна което е целта на това излишно натоварване !!!
  • 11 Бай Пешо Карбуратора

    10 0 Отговор
    Ха ха, по едно време в Москвичите пък имаше система наречена смукач

    Коментиран от #14

  • 12 Гонзовица

    1 4 Отговор
    Бутон който директно вика пътна помош или направо надин
  • 13 очевидец храбър

    1 0 Отговор
    Скритата функция е "УДАРИ ТРАМВАЯ".
  • 14 Дедо Клец

    2 0 Отговор

    До коментар #11 от "Бай Пешо Карбуратора":

    Не само в москвич....... във всичките му набори! "ръчен" смукач...... И сега го имат но е автоматичен...... Със здраве!