Макар и съпътствана от сериозни сътресения, като напускането на шефа Дени льо Вот, румънската марка Dacia продължава да се представя повече от отлично на европейския пазар. И това на фона на глобалните промените в ръководството на Renault след напускането на баш шефа Лука де Мео. Въпреки всички тези рокади по върховете продажбите на румънската марка отново бележат ръст.
Този успех е показателен за устойчивостта на Dacia и ясната ѝ пазарна стратегия, която продължава да печели доверието на клиентите. Според данни на Autostat, хечбекът Dacia Sandero е най-продаваният автомобил на европейския пазар през юли 2025 година. С резултат от 21 хиляди продадени бройки, моделът изпреварва сериозни конкуренти и заема челната позиция.
На второ място в класацията се нарежда Volkswagen T-Roc с 20 700 продадени бройки, докато третата позиция е за Toyota Yaris Cross, избран от 17 хиляди европейци. Ето и топ 10 на най-продаваните автомобили в Европа през месец юли 2025 година:
В отделно проучване, проведено от Autostat, се разкрива основната причина за спада в търсенето на нови автомобили. Според 63% от анкетираните, високите лихвени проценти в банките са ключовият фактор, който влияе негативно на пазара.
Но тази класация показва, че въпреки промените в пазарните тенденции, някои модели остават изключително популярни сред европейските потребители.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 бай Ставри
12:02 02.09.2025
2 Чакам новия мотор
12:08 02.09.2025
3 един
Зимата на -15 : 3 мин след палене имам парно. Не го давам за никакви 15 годишни отпадъци, на незнайно колко км. , та ако ще да са с всички екстри на света и с кожен салон от благороден елен.
Коментиран от #12, #13, #16
12:51 02.09.2025
4 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
НАРОДЪТ О.Б.Е.Д.Н.Я❗
В топ 5 няма нито един ИСТИНСКИ автомобил🚘
А само транспорт от тА до тБ 🚘❗
13:07 02.09.2025
5 сектант
Коментиран от #18
13:43 02.09.2025
6 Ни Рено, ни кола!
Коментиран от #8
13:54 02.09.2025
7 Ханс
14:12 02.09.2025
8 Дфен
До коментар #6 от "Ни Рено, ни кола!":
Имаш в предвид немски премиум за каруца и Дачията му е космосКоментиран от #9
14:56 02.09.2025
9 Нема Шанс
До коментар #8 от "Дфен":
Трябва много да се мразиш , за да караш Дачия или шкода21:21 02.09.2025
10 От класацията
21:56 02.09.2025
11 Тротинетка чат бот
22:25 02.09.2025
12 Въпрос на избор
До коментар #3 от "един":
Чисто нова Дачия си върви с обезценката от около 30% за нов автомобил след около година. В такъв период на ръст на цените на всичко в комбинация с кризата около ковид и забавените с месеци и години доставки, че тази динамика на цените прави трудно да се изчисли кое колко изгодно е. Карам тойота Д4Д от 2011г., за над 3г съм дал под 500 лева за ремонт, смяна на маслото ми е малко над 100 с фирмено от Тойота. Зимата пали без проблем. Доста икономична като разход извън града. Като гледам обявите - бих я продал с около 15-20% под това, за което я купих. Т.е. пример, че за три години разходите и амортизацията по нея са ми никакви. Та от моя гледна да купя чисто нова малка количка, която ще се поддържа в официалния сервиз, т.е. 300 лева примерно за масло, същата количка на газ е известна на немалко хора като проблемна и доста такива в момента чакат сервиз на газовата уредба, и то не чакат от миналата седмица, и след три години ще загубя някъде около 40% от цената, също не ми е особена оферта. Единствено ако ще навъртам едни 2500-3000км месечно градско, ще се налага да паркирам по няколко пъти дневно при липса на място, и в общи линии съм наясно, че тази кола ще я карам до малко преди изтичането на гаранцията. Та въпрос на нужди, предпочитания и възможности.Коментиран от #14
09:10 03.09.2025
13 4444
До коментар #3 от "един":
Да не ти се налага да разбираш колко са здрави ламарините на тези сапунерки.По-добре 3-5 годишна кола от сериозна марка, вместо Дачия.
11:02 03.09.2025
14 Дфен
До коментар #12 от "Въпрос на избор":
От личен опит ти казвам че грешиш.15:22 03.09.2025
15 Дейвид
09:38 04.09.2025
16 Баща ти
До коментар #3 от "един":
Като се събуди,чаршафът пак мокър….16:23 04.09.2025
17 Инж. Иван Иванов
09:08 11.09.2025
18 122111
До коментар #5 от "сектант":
Резултата- милиони тонове скрап. За пластмасата да не говорим.11:06 05.11.2025