Мечтата на българина: Duster вече се предлага с АГУ, 4х4 и автоматична трансмисия

4 Септември, 2025 13:28 17 976 43

  • dacia-
  • duster-
  • хибрид-
  • агу-
  • bigster

Нови двигатели за най-големите „дачии“

Мечтата на българина: Duster вече се предлага с АГУ, 4х4 и автоматична трансмисия - 1

Dacia представи уникална нова задвижваща система, Hybrid-G 150 4x4, която комбинира три различни технологии в световна премиера. Системата интегрира мек хибрид, задвижване с две горива LPG (втечнен нефтен газ) и система за задвижване на всички колела. Тази нова опция ще бъде налична както за модела Duster, така и за по-големия Bigster.

Мечтата на българина: Duster вече се предлага с АГУ, 4х4 и автоматична трансмисия

Силовият агрегат се състои от 1,2-литров трицилиндров турбо бензинов двигател с 48-волтова мека хибридна технология на предния мост, допълнен от 23 kW електромотор на задния мост. Комбинираната мощност на системата е 113 kW (154 к.с.). Ключова иновация е двустепенната трансмисия на задния електромотор, която осигурява висок въртящ момент на първа предавка за офроуд способности и осигурява електрическа мощност при скорости до 140 км/ч. Различните режими позволяват изключване на 4х4 системата за подобряване на горивната ефективност при шофиране по магистрала.

Мечтата на българина: Duster вече се предлага с АГУ, 4х4 и автоматична трансмисия

Благодарение на два 50-литрови резервоара – един за бензин и един за LPG – Duster Hybrid-G 150 4x4 може да се похвали с комбиниран пробег до 1500 километра. Двугоривната система значително намалява експлоатационните разходи и емисиите, като средният разход е 7,1 до 7,2 л/100 км на LPG и 5,5 до 5,6 л/100 км на бензин. Електрическият мотор, захранван от самозареждаща се батерия с капацитет 0,84 kWh, позволява на автомобила да се движи в изцяло електрически режим до 60% от времето в градски условия. В същото време съществуващият Hybrid 140 се заменя с Hybrid 155, който може да се движи в изцяло електрически режим до 80% от времето в града. Mild Hybrid 130 се заменя с Mild Hybrid 140, а Eco-G 100 се заменя с Eco-G 120, като се променя и мощността на вече изброените версии.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 52 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пич

    90 38 Отговор
    И на кой българин е мечтата ?! Моя не е !!!
  • 2 баба

    89 42 Отговор
    Колко трябва да си зле, че да мечтаеш за Дачия?
  • 3 бих тествал

    60 11 Отговор
    на хартия изглежда прилично за ежедневието
  • 4 Три цилиндъра

    82 27 Отговор
    на най-големият модел.
    Двигател 1 200 кубика.
    На нисаните тези двигатели издържаха по 50 000 км.
    Честито на печелившите

    Коментиран от #5, #34

  • 5 Бай Генади

    58 57 Отговор

    До коментар #4 от "Три цилиндъра":

    Що си фантазираш тъпотии. Никъв проблем не е за дози двигател 200-250 Хил.км. Гроздето е кисело нали. Карай си 20годишнуя премиум дарак и да не забравяш да допълваш климатика всяка седмица лятото, че изпуска фреон у майстора не може да намери теча. И да не забравиш тръбичката с масло в багажника, че тече през семеринга откъм скоростната кутия.

    Коментиран от #8, #9

  • 6 Сложете още един двигател

    54 15 Отговор
    Да стане шестак 2,4 и много хора ще си помислят..
  • 7 гост

    40 19 Отговор
    2 предавки на електромотора - това го могат само още Порше и Мерцедес. Купих си Джогър и много ми хресва, на който не му харесва да пише под статите на БМВ и Ауди, друг е въпрода ли щеможе да си ги купи като нови
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Здравей Генади

    28 33 Отговор

    До коментар #5 от "Бай Генади":

    Щом си бай значи шофираш по магистралата със 100 км/ч и предполагам че сменяш маслото по показания на производителя 30 000 км.
    Ако го пришпориш с 140 150 километра в час 500 км до Бургас и ми смениш маслото на 10-12 000 км този двигател трудно ще издържи.
    А какво шофирам аз няма значение.

    Коментиран от #38

  • 10 а аз

    49 25 Отговор
    А аз си мислех, че българина си мечтаее за по стойностни неща. Толкова ниско ли сме паднали?

    Коментиран от #16, #32, #39

  • 11 таксиджия 🚖

    15 9 Отговор
    Добре, чакам ревюто на френския ютюб канал Ларгус.
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 КурНела

    41 43 Отговор
    Мечтата на дивия селяндур. Дачия на газ, и ако може, едно бурета с ракия в багажника с половин опърлено прасе.
  • 14 Бойкот на О.Л.Хлъц

    39 38 Отговор
    Дачия НЕ Е мечтата на българина -
    такава т.н. кола си купуват само бедняците поради безпаричие...

    Коментиран от #24, #40

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Кочо Честименски

    44 16 Отговор

    До коментар #10 от "а аз":

    По-ниско е паднал българинът. В момента си мечтае за 15 годишни S-Klasse, 7 и А8. Като вдигнат данъците като в Румъния, ще започне да си мечтае за някои по-специални модели, като S 1.3 AMG, 715i и A8 1.0 TFSI.
  • 17 Бай Хой

    64 13 Отговор
    Мечтата на Бай Ганя е тотал щета от САЩ или Канада, с ламя под капака!

    Коментиран от #18

  • 18 Кочо Честименски

    36 9 Отговор

    До коментар #17 от "Бай Хой":

    Моля те, не намесвай Бай Ганьо! Героят е започнал сам без чужда помощ да търгува с розово масло в Европа. Имал е необходимите качества да успее. Прочети книгата! Ще ти се превърне в идол.

    Коментиран от #36

  • 19 Не, благодаря

    25 28 Отговор
    Колата на простолюдието. Да е евтина, да гори малко, да мъкне като катър, да ходи по баирите и в калта.

    Коментиран от #31

  • 20 Зинделфинген

    34 24 Отговор
    Наистина не разбирам цялата еуфория около тази марка. След месец шофиране на последния модел Jogger мога смело да заявя - това не е кола,а анти-кола. Кормилната рейка няма никаква обратна връзка (от точка 0 е много тежък,при скорост става лек), возията придава чувство на Спринтер с изтекли амортисьори,седалките са плоски като манастирска пейка, а за материялите няма нужда да коментирам. И преди да кажете това струва половината от Голф““ - да,но е и 1/3 кола от Голфа. Единственото приложение на този “автомобил“ е да доставяш картофи до пазара.

    Коментиран от #33, #42

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Харесва ми

    43 11 Отговор
    Визията на новия Duster и Bigster, но като научих, че са с 1.2 л. три цилиндров мотор ме загубиха като клиент.
  • 23 Варна 3

    15 9 Отговор
    На българина мечтата е Булгаррено

    Коментиран от #43

  • 24 Варна 3

    10 3 Отговор

    До коментар #14 от "Бойкот на О.Л.Хлъц":

    Но за институциите и МВР (особено в малките населени места) да!
  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Асен

    26 8 Отговор
    Оооооооооооо нееееееееееее пак старият познат двигател 1,2 Tce докогаааааааа??????????????//
  • 27 Води като счупена каруца

    14 5 Отговор
    Да возят мафиотите от народното събрание и на на тях
  • 28 Вози като счупена каруца

    8 5 Отговор
    Да возят мафиотите от народното събрание и на на тях
  • 29 Охотник

    15 15 Отговор
    Ганев не се излагай. По-добре 10 годишен автомобил, от този румънски кочан. Ясно, че китайците ги погнаха и ще ги смачкат, но да публикувате платени публикации. В полза, на която да е марка. Е непрофесионално.

    Коментиран от #30, #35

  • 30 Паисий е жив

    24 20 Отговор

    До коментар #29 от "Охотник":

    Само българинът може да се чувства мнооу голям в издухано БМВ, 15 годишно, вкарано от Германия, в което Хасан е направил 4 от децата си. Хахаха. Дачията си е супер кола. Когато човек няма никаква стойност се опитва да си придава такава с вещите, с които се заобикаля. А като няма и пари си купува антика и айфон на изплащане. Хахаха.
  • 31 Моля, моля

    14 4 Отговор

    До коментар #19 от "Не, благодаря":

    За теб розов електрически смарт. Не ти трябва кола, която гори малко, има 4х4, мъкне като кон и ходи по баирите, евтина за подръжка (твой думи, не мой)
  • 32 Дфен

    8 4 Отговор

    До коментар #10 от "а аз":

    Не даже по ниско са паднали като мечтаят за немски премиум но да е евтин само
  • 33 Дфен

    13 8 Отговор

    До коментар #20 от "Зинделфинген":

    Това важи за голфа който е дървен та чак и кух.
  • 34 Тттт

    5 2 Отговор

    До коментар #4 от "Три цилиндъра":

    Ти колко Нисана си карал?!?
  • 35 кй87ъ6трхуй

    6 5 Отговор

    До коментар #29 от "Охотник":

    Мога да ти изредя поне 15-20 модела 5-годишни "джипки" дето на хартия са "по-добър вариант" за цена от 60 бона (щото туй нящу ще струва толкова), но е безполезно щото ти си безработен клоун който и кафе не може да си купи без да открадне 5лв. от пенсията на баба си...

    Мамалигите най-сетне убедиха господарите си да пуснат единственият смислен модел- 4х4, газ и автомат и сега ще продават огромни бройки... Следващ ход след няколко години като пуснат новият модел Бигстер- плъг-ин хибрид (без газ), 4х4 по тази схема с ел. мотор отзад и батерия от 12-15квт за едни 60км. пробег на ток в града...
  • 36 9455

    11 4 Отговор

    До коментар #18 от "Кочо Честименски":

    Не си чел добре, не го пише в книгата, но учителят ми по литература Миро Миланов, ми е казвал, че когато турците бягат, Ганя се настанява в имота на турчин, които се е занимавал с производство и търговия на розово масло. Въобще не е честен търговец тръгнал от нулата. И в днешно време имаме много такива честни търговци от 89та година насам.
  • 37 Бръм

    16 1 Отговор
    Не съм карал Дачия, но бих пробвал някоя от новите. Силно отблъскващо ми действа ДВГ 1,2. Дори и всичко останало да е топ, само заради това двигател няма да си купя. Но това съм аз.
    И въобще не им прави чест на повечето коментиращи тук, да хулят хората, които си купуват Дачия, особено нова. Ортаци на чуждите пари ще стават, да станат ортаци и в работата. Някой казва селяндурщина било..... вероятно същият е редовен посетител на театрите, филантроп, участник в литературни беседи, притежава изтънчен слух недокосващ се до ,,чалга" ритмите, та се е извисил над останалите......да, ама надали.
    Хубаво е, че има българи, които могат да си купят нов автомобил и нека стават все повече.
  • 38 Няма и смисъл да казваш,

    1 0 Отговор

    До коментар #9 от "Здравей Генади":

    то се разбира по суб безмозъчни ги ентелект. Комбинацията е двг и ток. Просто си плитък като улична локва.
  • 39 Не, това е средно висока

    3 0 Отговор

    До коментар #10 от "а аз":

    летва. Повечето се хвърлят на стар дарак изпradляк на поне 15 години но да немски щайген.
  • 40 Купуват ги

    1 1 Отговор

    До коментар #14 от "Бойкот на О.Л.Хлъц":

    разумните и пресметливите. Ви богатите карате немски премиум с дупка на бронята за газчицата да ви е евтиняк и одите у гръцко с щайгата с домати и краставици и буцата сиренье и бипички от Лидъло. С две думи цървулакис скъсанякис.
  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Вижда се, че граматиката ти е

    2 1 Отговор

    До коментар #20 от "Зинделфинген":

    чужда наука, а да даваш оценки няма смисъл, защото това, което твърдиш е пълна лъжа. Ако има нещо манастирско да се сравнява то е празната ти хралупа на раменете като манастирска делва. Като искаш обратна връзка си вземи Поше или най добре болид от Ф1.
  • 43 Ами аз съм си я

    2 0 Отговор

    До коментар #23 от "Варна 3":

    идпълнил, моето е BULGARRENAULT 8 от 1967г.,насредих я от баща ми и си я възстановявам. Голям кеф е.