Мюнхен, Германия. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.
Първият модел от Neue Klasse на BMW е вече реалност. Електрическият Sports Activity Vehicle, наречен iX3, току що бе показан за първи път, а екип на mobile.bg е на мястото на събитието в германския град Мюнхен. Първите ни впечатления от най-новото BMW са, че това е повече от просто пореден нов модел в гамата на баварците.
Този кросоувър дава старт на една нова архитектура, която ще бъде в основата на бъдещите автомобили на компанията, независимо от тяхното задвижване. А конкретно с този модел, BMW се стреми да дефинира изцяло нов подход към електрификацията, дигитализацията и цялостната устойчивост, като се позиционира като пряк конкурент на модели като Tesla Model Y и Audi Q6 e-tron.
Един от най-важните аспекти на новия iX3 е неговата изцяло нова електронна и софтуерна архитектура. Тя е базирана на четири мощни „супермозъка“, които контролират динамиката на движение, автоматизираното шофиране, инфотейнмънта и комфортните функции. Един от тези "мозъци" е наречен "Heart of Joy" и отговаря за управлението на задвижването, като обещава нови нива на динамика и прецизност.

Изпълнителният директор на BMW - Оливер Ципсе
Екстериор
Дизайнът на iX3 бележи началото на нов дизайнерски език за BMW. Той се отличава с елегантни, но и агресивни линии, които придават на кросоувъра внушително присъствие на пътя. Автомобилът разполага с компактни предни светлини и модерно LED осветление, което подчертава фалшивата решетка. Тя напомня за класическия BMW 2002, но е преосмислена с футуристичен подход. Задните светлини, от своя страна, са хоризонтална интерпретация на традиционната "L"-образна форма. iX3 бе представен лично от главният изпълнителен директор на BMW, Оливер Ципсе,и дизайнерът на марката Ейдриън ван Хойдонк.

Главният дизайнер на BMW - Ейдриън ван Хойдонк
Интериор
В интериора, фокусът е върху дигитализацията и минимализма. Водачът и пътниците ще бъдат посрещнати от изцяло новата система "BMW Panoramic iDrive" и "BMW Operating System X". Тя е базирана на огромен 17.9-инчов сензорен дисплей, който се простира от край до край на арматурното табло. Информацията се показва на ниско разположена повърхност в долната част на предното стъкло чрез триизмерна проекция. Това е нов подход, който се стреми да осигури интуитивно управление, без да се налага водачът да отклонява поглед от пътя, докато изкуственият интелект подпомага различни функции.

Двигател, батерия и платформа
Новото BMW iX3 използва технологията BMW eDrive от шесто поколение, която включва високоефективни електромотори и иновативни високоволтови батерии с цилиндрични клетки, както и 800-волтова технология. Автомобилът се задвижва от два електромотора, които осигуряват системна мощност от 345 кВт (469 к.с.) и въртящ момент от 645 Нм. Това позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 4,9 секунди и максимална скорост от 210 км/ч.
Електрическото задвижване на четирите колела се състои от синхронен електромотор с електрическо възбуждане на задния мост и нов асинхронен двигател на предния мост. Енергийната плътност на клетъчно ниво е с 20% по-висока в сравнение с предишното поколение, а скоростта на зареждане е увеличена с 30%. С използваем енергиен капацитет от 108,7 кВтч, батерията осигурява пробег до 805 километра. Максималната зарядна мощност е 400 кВ, което позволява зареждане от 10% до 80% за 21 минути.
Технологията "eDrive" от шесто поколение осигурява пробег, който надхвърля 800 км. по WLTP, като батериите с цилиндрични клетки допринасят за 30% по-голям пробег. Електромобилът разполага с 800-волтова архитектура, която позволява зареждане с мощност до 400 кВт. Тази комбинация от голям пробег и бързо зареждане е ключова за успеха на модела. От компанията обявиха, че ще са необходими само 10 минути, за да се добавят над 350 км. пробег, което е впечатляващо постижение.
Един от най-важните аспекти на платформата Neue Klasse е шестото поколение батерии на BMW. Новите цилиндрични клетки имат с 20% по-висока обемна енергийна плътност и са с 30% по-голям пробег в сравнение с предишното поколение. Освен това, те са с 50% по-евтини за производство, което ще направи електрическите автомобили на BMW по-достъпни. Цилиндричният дизайн подобрява ефективността и позволява по-бързо зареждане.
Новият iX3 предлага различни конфигурации на задвижване, за да отговори на нуждите на различните клиенти. Докато базовата версия разполага със задно задвижване, по-мощните варианти използват два електромотора, които осигуряват електрическо задвижване на четирите колела. Този подход гарантира отлично сцепление и динамика при всякакви условия. Максималната мощност на най-силната версия достига 600 к.с., което превръща iX3 в изключително бърз и пъргав кросоувър.

Производство
Производството на iX3 ще се осъществява в завода на BMW в Дебрецен, Унгария, от есента на 2025 година. Първоначално ще бъде пусната версията iX3 50 xDrive с двойно електрическо задвижване, а по-късно ще се предлагат и други версии, включително базов модел. Най-важните пазари за модела ще бъдат Европа и САЩ, а за Китай ще има специална версия, произвеждана в Шънян.
Актуализации по въздуха
Софтуерната архитектура на Neue Klasse е централизирана, което позволява безжични актуализации на софтуера. Това означава, че автомобилът ще става по-умен и ще получава нови функции с течение на времето. BMW iX3 ще бъде оборудван с най-новата версия на операционната система iDrive, която е напълно интегрирана с дигиталните услуги на компанията.

Въглероден отпечатък
И накрая, нещо, с което специалистите от BMW се гордеят много, но то едва ли интересува по-голямата част от потенциалните клиенти у нас. Освен технологичните и дизайнерски новости, BMW се фокусира и върху устойчивостта. Около една трета от новия iX3 е произведен от рециклирани материали. Според компанията, въглеродният отпечатък на модела е с 34% по-нисък в сравнение с предшественика му. Производството в завода в Дебрецен също се извършва изцяло с възобновяема енергия, което допълнително намалява екологичното въздействие.

Neue Klasse е не просто нова платформа, а израз на цялостната визия на BMW за бъдещето
С iX3 компанията иска да покаже, че може да създава автомобили, които са едновременно модерни, дигитално ориентирани, устойчиви и най-важното – запазват традиционното удоволствие от шофирането, което е тяхна запазена марка. Първоначалните ни впечатления са, че новото поколение автомобили на BMW изглежда обещаващо, а iX3 е само първата стъпка в тази смела трансформация.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Фен съм на БМВ
китайките вече изглеждат по–добре от тях.
12:19 05.09.2025
2 Име
12:19 05.09.2025
3 Марин
12:20 05.09.2025
4 Варна 3
12:20 05.09.2025
5 Кой нормален купува БМВ!
Коментиран от #58
12:37 05.09.2025
6 Промоция
12:38 05.09.2025
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Селянин
12:45 05.09.2025
9 Гуньо Простиа
12:46 05.09.2025
10 Ввв
12:57 05.09.2025
11 Старт
Коментиран от #36
13:18 05.09.2025
12 МаКаТа
Коментиран от #15
13:19 05.09.2025
13 Ицо
13:19 05.09.2025
14 Лео
13:20 05.09.2025
15 Така е
До коментар #12 от "МаКаТа":
"Страхотна е колата. От европейците само БМВ ще изплуват, ще видите"Това е истина. Но само половината истина. Истината е, че от bmw правят най-добрите електромобили в Европа. Но другата част от истината е че жестоко изостават от китайските технологии.
Така че е вярно, че ако някой има шансове да оцелее от европейските автомобилни производители, то това ще е BMW.
13:28 05.09.2025
16 Браво БМВ
Коментиран от #49
13:29 05.09.2025
17 Бреееййй
13:31 05.09.2025
18 таксиджия 🚖
4.80м за 3-та...470кс за 5 сек до 100. Пежо 3008 с двата мотора 325кс ги прави за 6 сек и е по-красиво и 30к лв по-евтино.
Кривият дисплей е ужасен, много ще ме дразни, докато шофирам. Всичко се контролира през него, вместо физически копчета - не мерси.
13:31 05.09.2025
19 Москвич Трабантов
Коментиран от #37
13:31 05.09.2025
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Някой
Ето за това хората ще си купуват китайски и петпо автомобили. Защото новите германски не стават за нищо.
Коментиран от #23
13:35 05.09.2025
22 Бръм
Па то до тогава може у да не трябва, почнаха да спират водата из страната вече, до тогава може и с тока да сме приключили.
Коментиран от #27, #29, #32, #33
13:38 05.09.2025
23 таксиджия 🚖
До коментар #21 от "Някой":
Това бмв не е германско, а унгарско! Ще се произвежда в завода в град Дебрецен, Унгария. А за Китай в Шаншън.Ако искаш германски кола - Опел Грандланд. Правят го в Германия. Няма такъв огромен крив таблет. Има повече място за пътнците отзад.
13:40 05.09.2025
24 А дано
🤥А дано! Ама надали,😞
Автомобилът се задвижва от два електромотора, които осигуряват системна мощност от 345 кВт (469 к.с.) и въртящ момент от 645 Нм. Това позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 4,9 секунди и максимална скорост от 210 км/ч
13:43 05.09.2025
25 шарнир
13:44 05.09.2025
26 Симеон Иванов
А тук е Европа ...
13:46 05.09.2025
27 Така е
До коментар #22 от "Бръм":
Прав си, че както с водата така и с тока имаме проблем още днес. Проблеми които ще се задълбочават в бъдеще.Но има важен нюанс. Проблемът с водата е защото има недостиг на вода.
Проблемът с тока е точно обратния - има огромен излишък на електричество, което се изхвърля, защото няма кой да го ползва.
Тоест зарядните станции пред панелките ще решават този проблем, като ползват безплатният излишен ток, да не ходи зян!
13:47 05.09.2025
28 УдоМача
13:48 05.09.2025
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 шарнир
Разликата е ,че партнера още го карам за 2ра кола, а това скъпо гавн0 след 18години ще е отдавна претопено.
13:52 05.09.2025
31 ПМНцдрцдр
13:53 05.09.2025
32 Нямало ток
До коментар #22 от "Бръм":
АЕЦ 31,39% 2007.39Кондензационни ТЕЦ 9,44% 603.7
Топлофикационни ТЕЦ 2,21% 141.06
Заводски ТЕЦ 1,64% 104.88
ВЕЦ 0,14% 9.12
Малки ВЕЦ 0,72% 45.82
ВяЕЦ 2,17% 138.49
ФЕЦ 52,11% 3332.92
Био ЕЦ 0,19% 12.36
Товар на РБ 4055.28
ССЕЕ - зареждане 605.35
13:56 05.09.2025
33 Нямало ток
До коментар #22 от "Бръм":
Общо ВЕИ (ВЕЦ + Малки ВЕЦ + ВяЕЦ + ФЕЦ + Био ЕЦ): 3528.71 MW – 86.97%Общо нискоемисионни (АЕЦ + ВЕИ): 5536.10 MW – 136.46%
Товар на РБ: 4055.28 MW
Батерии на заряд: 605.35 MW
Обща генерация: 2007.39 + 603.7 + 141.06 + 104.88 + 9.12 + 45.82 + 138.49 + 3332.92 + 12.36 = 4395.74 MW
Излишък = генерация + батерии − товар: 4395.74 + 605.35 − 4055.28 = 946.81 MW
Износ = излишък − батерии: 946.81 − 605.35 = 341.46 MW → Износ
Коментиран от #43
13:57 05.09.2025
34 Калоян
14:02 05.09.2025
35 Аман
Уволнение!
14:14 05.09.2025
36 Айс Вентура
До коментар #11 от "Старт":
Има някакво г е й с к о намигване.Ама щом си го харесваш.Коментиран от #40
14:46 05.09.2025
37 Жиголюв
До коментар #19 от "Москвич Трабантов":
Абсалютно си прав ,по евтино е даже с такси като ти трябва за дълъг път Рента Кар ,ноо ганьо го гони показухата ,няма пари за хляб ама S kласа щял да кара14:54 05.09.2025
38 ХАРОН
14:55 05.09.2025
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 Тъкмо ще
До коментар #36 от "Айс Вентура":
Ти маклони везните към🌈Коментиран от #42, #44
14:59 05.09.2025
41 И на
15:00 05.09.2025
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Ток има
До коментар #33 от "Нямало ток":
Повече от колкото ни трбва ,но другарите искат нови 2 реактора за милиарди.15:03 05.09.2025
44 Айс Вентура
До коментар #40 от "Тъкмо ще":
Ще ми Го наклони, към твоята ду п@ ра.15:03 05.09.2025
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 Борислав
15:23 05.09.2025
47 Беемвист
15:23 05.09.2025
48 Цената
15:32 05.09.2025
49 Име
До коментар #16 от "Браво БМВ":
Да шофираш БМВ е уникално, но за съжаление са много чупливи!15:40 05.09.2025
50 шаа
за съжаление твърде силно, необосновано и снобско твърдение. ама феновете на всяка марка са заслепени от нея, така че няма да разберат какво казвам.
15:50 05.09.2025
51 Пежопел
16:06 05.09.2025
52 Бивш БМВ клиент
Няма повече да си купувам БМВ-та.
Коментиран от #53
16:22 05.09.2025
53 Видял
До коментар #52 от "Бивш БМВ клиент":
Ще се произвежда в Дебрецен Унгария. Това казва всичко. Орбан туй, Орбан онуй. Крив бил. С Путин бил. А ние опрятаме крачолите и у ряката. БГ кръгла нула.16:59 05.09.2025
54 Най Цоньо
17:21 05.09.2025
55 Не знам защо
Коментиран от #57
17:35 05.09.2025
56 Наско
17:36 05.09.2025
57 Този коментар е премахнат от модератор.
58 Най-сетне
До коментар #5 от "Кой нормален купува БМВ!":
Да прочета мнение, адекватно отразяващо действителността. Стига детирамби. Може да е върха, но като визия BMW пускат все по-грозни топузи.17:40 05.09.2025
59 поКУРко
Коментиран от #62, #63
18:12 05.09.2025
60 ВАЗ ЖИГУЛА
Колко от нас могат да си го позволят?
А и къде ще го юркат по нашите пътища и жестоките ...ОГРАНИЧЕНИЯ?
АЗ карах ЗаЗ 965А...първата си кола след ,като се уволних от казармата преди 47+ години и съм СЪМ СИГУРЕН,че днес ако бе още ,,жива" тая ЗаЗка...все щях да инкасирам глоби...въпреки ,че я карах в диапазона 60-70-80... по същите пътища де ги помня от него време
..Днес с една ,,Жигула"...1985-ти набор ми праскат фиш от 50 кинта,че съм ,,прелетял" с с 71 км/ч при ограничение...60..
Та де ще летиш с това BMW бе...
????!!!
18:26 05.09.2025
61 12345
18:27 05.09.2025
62 Този коментар е премахнат от модератор.
63 Маю май
До коментар #59 от "поКУРко":
Си обралПлакатите от Ауто Бавария
22:54 05.09.2025
64 Никса
23:06 05.09.2025
65 Боклук
23:09 05.09.2025
66 Йккк
Коментиран от #69
23:10 05.09.2025
67 Крис
00:05 06.09.2025
68 мда.....
10:05 06.09.2025
69 Този коментар е премахнат от модератор.
70 Този коментар е премахнат от модератор.
71 Киро Шарнира
09:44 11.09.2025