Германският автомобилен колос Volkswagen Group е изправен пред безпрецедентна финансова пропаст, която не просто забавя новите инвестиции, а направо ги замразява. Бъдещите модели висят във въздуха, а амбициозните планове за разширяване, включително за така необходимия завод в САЩ, сега са забулени в мъгла от несигурност. Като че ли "народната кола" изведнъж остана без гориво и без пътна карта.
Надзорният съвет на VW демонстрира притеснителна липса на доверие, като отложи подписването на ключов инвестиционен план за милиарди евро. Този документ е буквално кислородът, от който компанията се нуждае, за да финансира следващото поколение автомобили и да приведе в крак със съвремието огромната си, но застаряваща производствена мрежа.
Напрежението е осезаемо. Бордът, който се очакваше да даде „зелена светлина“ още миналата седмица, засега е натиснал спирачките. Източници, запознати с вътрешните неволи, споделят, че плановете, обхващащи близо стотина фабрики по света, са поставени на изчакване. Причината? Катастрофален недостиг на яснота относно финансовата стабилност на компанията.
Кризата е дълбока. Според авторитетното издание Bild, одобряването на инвестиционния пакет може да се проточи с месеци заради разклатената финансова позиция на производителя. Без тези капиталовложения, VW не може да реши кои модели да влязат в производство и кои заводи да бъдат модернизирани. Тази парализа няма да засегне само централата във Волфсбург, но ще удари тежко и доставчиците, спирайки проекти за развитие.
Колко голяма е дупката в бюджета? Твърди се, че за инвестиционните си планове за 2026 година VW се нуждае от 11 милиарда евро , които просто липсват. Макар че за следващите пет години марката е заделила грандиозните 160 милиарда евро за оперативни разходи и развойна дейност, изглежда, че този бюджет вече е на път да бъде орязан до кокал.
Това забавяне е особено лоша новина за премиум подразделението Audi. Със закъснение от години, те все още обмислят възможността за откриване на завод в Съединените щати. В същото време основните им конкуренти, BMW и Mercedes-Benz, отдавна имат мащабни производствени центрове отвъд Океана. Този факт частично ги предпазва от пълния ефект на американските мита, докато Audi стои и гледа отстрани. За съжаление, реализирането на такава ключова американска фабрика изисква огромни финансови инжекции, които в момента са недостижим лукс.
Говори се, че Надзорният съвет би могъл да свика извънредно заседание още през декември, но само ако финансовите условия се подобрят – което е малко вероятно. Източниците предупреждават, че крайните срокове лесно могат да се изместят далеч в следващата година. Дотогава един от най-големите автомобилни гиганти в света остава в състояние на финансова кома, чакайки собственото си разрешително за живот.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ЕСССР
Коментиран от #10
10:40 19.11.2025
2 хъхъ
10:41 19.11.2025
3 Перо
10:45 19.11.2025
4 Фен
10:45 19.11.2025
5 бай Бай
Клиентите все повече избират според цената.
Да си голям, но трудно адаптиращ се е лошо.
Да вземат пример от Дакия.
Хората искат коли на поносими цени пък ако и да не били топ лукс или качество.
Коментиран от #28
10:46 19.11.2025
6 провинциалист
Коментиран от #7
10:46 19.11.2025
7 Винченцо Андолини
До коментар #6 от "провинциалист":
Е сигурно чакат 1ви януари за да ни засипят с част от тези 160 милиарда.То досега лева им пречил...
10:49 19.11.2025
8 така
10:50 19.11.2025
9 Хасковски каунь
10:56 19.11.2025
10 Kaлпазанин
До коментар #1 от "ЕСССР":
И магарето мерц и макарон и стърмър ,тва са тримата от запаса и Калас и всички ционисти чада на нацисти ,заради тези клика помийна ще се мре11:00 19.11.2025
11 Перо
11:01 19.11.2025
12 Механик
Санкциите работят, на Путин му е зле.... от смях.
11:08 19.11.2025
13 Механик
Коментиран от #19
11:11 19.11.2025
14 Китайците печатат пари правят
А Европа чака крайния клиент да дава пари за автомобили в пазар който е наситен от автомобили и крайния клиент трябва да мисли за семейството си и не знае докога ще има работа и доходи
11:21 19.11.2025
15 БАЙ ВАГЕН
Коментиран от #16, #22
12:20 19.11.2025
16 🇧🇬БАЙ Х@Й❗❗
До коментар #15 от "БАЙ ВАГЕН":
Фол с вагИни, сър❗12:43 19.11.2025
17 Тсчхзст
Безкрайно разтваряне на ножицата между разходи и приходи няма и в един момент се стига до финалните надписи на филма.
12:47 19.11.2025
18 Доктор Е
12:57 19.11.2025
19 Морски
До коментар #13 от "Механик":
Ходил ли си някога в Германия? Знаеш ли, че БВП-то им за миналата година е равен на други 22 държави от Европа ?!?Коментиран от #24
13:28 19.11.2025
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Не знам
До коментар #15 от "БАЙ ВАГЕН":
С нов купуване нови от БГ: Пасат Б8-ца 190 коня, Артеон 4х4 190 коня, Пасат Алтрак 200 коня всичките дизелови и ново Кади и Крафтер... някои от тях вече по над 200 хил.км.... нито 1 от тях не е имала такива или каквито и да е сериозни проблеми... как все на вас се случва и не ви ги покрива гаранцията.....17:07 19.11.2025
23 ивелин
18:40 19.11.2025
24 Само тоя ли
До коментар #19 от "Морски":
Повечето от коментиращите тук не са ходили по-далече от кварталната кръчма, но са специалисти по Западна Европа. Това бизнес, финанси, технологии, не може да им се опре. Затова в България сме цъфнали и вързали, защото тук е събран световния мозъчен елит.Коментиран от #27
21:12 19.11.2025
25 Мдаа
21:18 19.11.2025
26 Чудесна новина
08:08 20.11.2025
27 Българин
До коментар #24 от "Само тоя ли":
Ми какво правиш тук,ходи си в еврейската германия.08:17 20.11.2025
28 поКУРко
До коментар #5 от "бай Бай":
Дакията ти не е Автомобил, а евтина имитация за стотинкаджии и рубладжии които отказват да си купуват лада от Китай!09:56 20.11.2025
29 любител шофьор
15:56 20.11.2025