Airbus A320 се превърна в най-произвеждания самолет в историята

7 Октомври, 2025 14:07 1 522 7

  • airbus a320-
  • производство-
  • бройки-
  • рекорд

От началото на експлоатацията през 1988 г. са доставени 12 260 броя машини

Airbus A320 се превърна в най-произвеждания самолет в историята - 1

Семейството самолети Airbus A320 се превърна в най-произвеждания самолет в историята на гражданската авиация, изпреварвайки по общо производство основния си конкурент Boeing 737, съобщава аг. Reuters, позовавайки се на доклад на британската консултантска компания Cirium.

Рекордът е поставен, след като последният произведен самолет е доставен на саудитската авиокомпания Flynas. От началото на експлоатацията през 1988 г. са доставени 12 260 самолета от семейството A320. Airbus все още не е коментирал това постижение.

Airbus A320 е семейство тяснофюзелажни самолети за полети на средни разстояния. Представен през 1988 г., A320 направи технологичен пробив, превръщайки се в първия масово произвеждан пътнически самолет в света със система за управление „fly-by-wire“, позволяваща пилотските команди да се предават чрез компютър.


Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 14 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Последния Софиянец

    1 12 Отговор
    Ту-154 беше къде-къде по-добър.4866

    Коментиран от #2

  • 2 За времето

    4 0 Отговор

    До коментар #1 от "Последния Софиянец":

    си може би. Но от 1972 авиацията се промени доста, изискванията към машите и т.н. За А320 нищо чудно. Особенонно модификациата им НЕО е доста приятна машшна.Доста по тиха е, вярно е че седалките се редят според авиокомпанията, но поне при Луфтханза не ми чупят колената от предния ред, а съм 1.95.. Раян с техните 737 за мен са мъка.

    Коментиран от #3

  • 3 Хохо Бохо

    0 6 Отговор

    До коментар #2 от "За времето":

    А320 е хубав самолет докато не се повреди във въздуха.

    Коментиран от #5

  • 4 бай Даньо

    2 1 Отговор
    Преди 2 дни летях на А321 , чудесен самолет , доста безшумен , ентертейнмън конзолата е добра , място за краката , чудесен самолет като цяло , сравнено с модерен Бойнг който е боклук ... и пада.
  • 5 нахохобохания

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "Хохо Бохо":

    лети на рокета ве
  • 6 мхм

    0 0 Отговор
    Измислен е края на 70-те и началото на 80-те, когато инженерите бяха инженери, а не счетводители. Сега всичко се прави чупливо, евтино и няма технически решения, а само хубава опаковка от маркетинга и малоумни решения от мениджъри и счетоводители, които накрая на годината си раздават тлъсти бонуси за оптимизираните разходи.
  • 7 Летя доста често !

    1 0 Отговор
    "Ербас" в този сегмент , за момента са по удобни , от "Боинг,"
    като комфорт , да растоянието за колената е по - добро от това "Боинг" от същата класа , но не е достатъчно,да не говорим за тоалетните и на двата модела, ужас и мъка!
    Ако не си "засечен модел- атлет " в някоя гим - зала ,почти винаги има проблем със сваляне на масичката! А стюардесата и този до теб винаги се търка в рамената ти!
    Има някой модели на "Ербас " масичката е изрязана навътре и корема се побира ,...
    но за мен, винаги е зор или на границата! Тежа не повече от 122 килограма!
    Седалките и в двата модела са издълбани като спортни седалки" Рекаро",твърди,
    след един час полет "задника е дърво, нямат нужната мекота и удобство!
    Седалките на" Емърджънси изходите" са удобни и са добро решение , за коленете и яките люде, но взеха да взимат пари и за тази " екстра"!
    Да сравняваме "Туполевските бракми" с тези машини е просто несериозно прдложение!