Европейските автомобилни производители може да бъдат принудени да затворят до 8 завода поради намаляващото търсене и нарастващата конкуренция от китайски компании като BYD, съобщава аг. Bloomberg.
Средното използване на капацитета на континента е само 55%, като заводите, работещи на по-малко от 75%, стават нерентабилни. Stellantis е в най-лошо положение, като европейските му заводи, включително тези, произвеждащи автомобили Alfa Romeo, работят само на 45%. Според експерти, китайските марки ще завладеят приблизително 5% от европейския пазар тази година, а тази цифра може да достигне 10% до 2030 г.
„През следващите години европейските автомобилни производители ще загубят от 1 до два 2 превозни средства (в бройки продажби)“, каза Фабиан Пятек, управляващ директор на консултантската фирма AlixPartners.
Отбелязва се, че процесът на затваряне на заводи в Европа е изключително сложен и свързан с високи разходи. AlixPartners изчислява, че затварянето на голям завод с 10 000 служители струва 1,5 млрд. EUR и отнема до 3 години поради необходимостта от преговори със синдикатите.
Европейските производители са принудени да съкратят хиляди работни места и да намалят обемите на производство, тъй като търсенето не се е върнало до нивата отпреди COVID-19. Volkswagen и Stellantis вече спряха дейността си в няколко завода на фона на ниски продажби, които едва нараснаха в Европа миналата година.
През май френският вестник Le Monde съобщи, че китайската автомобилна индустрия е заела водеща позиция в световен мащаб благодарение на развитието на електрически и хибридни превозни средства. Според вестника през 2009 г. Китай се превърна в най-големия автомобилен пазар в света, а през 2024 г. броят на продадените китайски автомобили достигна 31 милиона, надхвърляйки комбинираните обеми на САЩ и ЕС. Докато преди китайските автомобили се произвеждаха само за местното население, през 2023 г. Китай стана най-големият износител на автомобили в света, изпреварвайки Германия и Япония.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Зевс
Коментиран от #6
14:56 13.10.2025
2 Скоро само споменът за
Както споменът за трабант варбург чавдар ифа
Хахаха
15:00 13.10.2025
3 факуса
15:05 13.10.2025
4 Дио
15:15 13.10.2025
5 Долу ЕС
15:22 13.10.2025
6 Долу ЕС
До коментар #1 от "Зевс":
в тази връзка не е проблема в отказа, отказването не стана по поръчка на Бог, а на ЕК И САЩ. скапния ес ще си изтлее като църковна свещ. интака трябва , каквото посееш ще жънеш същото, вече не можел да жънеш колониите извън европа...15:24 13.10.2025
7 ООрана държава
Коментиран от #9
15:36 13.10.2025
8 Нищо ново
15:38 13.10.2025
9 име
До коментар #7 от "ООрана държава":
Дачия са сравнително евтини, мисля че ще оцелеят. Като им огладнее зaдника на европейските производители, ще проумеят че има пазар за надеждни коли с конвенционално задвижване.15:44 13.10.2025
10 ЕВОЛЮЦИЯ
15:45 13.10.2025
11 Да,бе
16:02 13.10.2025
12 Сами си го направиха
16:10 13.10.2025
13 Евроатлантик
16:22 13.10.2025
14 Kaлпазанин
16:43 13.10.2025
15 Фалит
17:19 13.10.2025
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Охотник
19:10 13.10.2025
18 Др.Тодор Живков 🇧🇬
ЕвроТКЗС -то у киреча.
20:04 13.10.2025
19 Ако на някой
01:06 14.10.2025
20 Елементарно
08:43 14.10.2025
21 Умник
Коментиран от #22
13:27 14.10.2025
22 емил
До коментар #21 от "Умник":
Браво ! това го казвах от много години имах Немски коли и то не една . Беше ми омръзнал да вися по сервизите (при покупка винаги бяха проверени в специализираните сервизи ) като губене на време , пари и нерви . От началото си мислех ,че случайно не ми провървял -- (знаете човек когато се жени понякога е от значение дали има късмет да попадне на добра и разбрана съпруга ) и аз така си мислех след време разбрах ,че това не е случайно а въобще качеството им е -- слаба електроника , сложна и скъпа поддръжка , нискокачествени електрони компоненти и още по лош sofrware който няма intelilligent scan обикновено колите имат 5 или 7 модула за да сканира и да елиминира работещият модул съпоставяки с номиналните зададени параметри . Най малката грешка се предава от модул на модул и накрая е трудно да се разбере кой модул не е изправен вечно светещо табло най много след EURO-4 ot 2005 произведени когато целият горивен процес се контролира по електронен път когато това го казвах всеки път ми даваха отрицателна оценка и то с години . Когато прочетох коментара си спомних , бях писал преди години за качеството на Немските коли . Когато ресурсът на ДВГ е около 150- 200 хиляди - много и толкова не изкарват даже гаранционният при някои модели е 2 години или 90 хиляди . Не напразно шефът на Мерцедес се похвали, че най добре печелили след гаранционният срок от резервните части.23:52 14.10.2025
23 Гост
19:02 27.10.2025