Last news in Fakti

10 Март, 2015 09:21 2 002 0

По-малко катастрофи повече загинали

  • самолет-
  • индиценти-
  • iata

Броят на самолетните катастрофи в света през 2014 г. е спаднал, но този на жертвите се е увеличил. Това е основният извод от публикувания годишен доклад на IATA (International Air Transport Association). Асоциацията обединява 250 авиокомпании, осигуряващи 84% от полетите в цял свят.

73 е броят на инцидентите със самолети. За сравнение, през 2013 г. той е бил 81. 12 от тях са довели до човешки жертви. Броят на загиналите през миналата година е 641 души, докато през 2013-а те са били 210 души. Средногодишното количество на загинали за последните 5 години е 517.

В статистиката не са включени 298-те пътници и екипаж на падналия в Източна Украйна самолет на малайзийските авиолинии. „Унищожаването на самолет Boeing на полет MH17 посредством зенитно оръжие, не е включено в списъка с катастрофи, съгласно установените в света норми за авиационни катастрофи”, пише в доклада на IATA. За последно подобни норми са били използвани при терористичните атаки над кулите Близнаци в Ню Йорк на 11 септември 2001 г., когато четири пътнически самолета се врязаха в двата небостъргача.

В същото време в списъка е включен изчезналия на 8 март 2014 г. Boeing777 на малайзийските авиолинии, на борда на който имаше 227 пътници и 12-членен екипаж. Въпреки, че самолетът и досега не е намерен, официално се счита че е претърпял катастрофа.

„2014 г. ще остане в историята на гражданската авиация с две големи трагедии – полети MH370 и MH17. За хората, които ежедневно летят трагедията остава трагедия, независимо как ще бъде квалифицирана”, казва генералния директор на IATA, Тони Тейлър.

Загубата на граждански самолети през 2014 г. е достигнала най-ниската си точка – 0.23 случая на всеки 1 милиона извършени полета. Това означава, че авария има на всеки 4.4 милиона реализирани полета. Ако в класацията се включат само авиокомпании членове на IATA (а това са най-големите авиопревозвачи), тогава въпросният показател ще още по-нисък – 0.12 на 1 милион реализирани полета. Разглеждайки показателя по региони, в Европа той не се е променил спрямо 2013 г. и остана на ниво 0.15. Най-тежка е ситуацията в страните от ОНД, където за миналата година показателят се е повишил до 0.83.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА