Да си предприемач и да имаш подопечни може да бъде едно от най-приятните за вършене неща, които са ти се случвали, но при неправилен подбор може да бъде и най-големия кошмар. Всеки "шеф" си задава въпроси като: Кой от тях да наема? Какво точно да му възложа да върши, когато го наема? Къде ще е най-полезен? и т.н.
Дикси Джилапси, специалист с над 30 години опит в сферата на предприемачеството, сподели пред Enterpreneur два от основните лоши "синдроми" при офис-служителите. Според нея, никой мениджър не би искал да има в състава си подобни хора.
1. Синдромът "Не е моя работа"
Със сигурност всеки е запознат с това явление. Можем да си представим какво би било, ако всеки един от общия колектив върши стриктно "само и единствено" неговата работа. При всяко боледуване на важен кадър или при отпуск, "добре смазаната фирма" ще започне да "куцука". Преразпределянето на задачите и отговорностите би донесло доста главоболия на всички, начело с лидера.
2. "Това е моя работа. Не пипай!"
Страхотно е, когато компанията разполага с някого, върху чиито плещи да стои, временно или не, тежка отговорност. Въпреки това, границата е тънка, и когато този служител започне да се държи, сякаш всичко е лично негово, може да стане доста дразнещо. Това "разбива" колектива, другите не биха искали да вършат обща работа с този човек. Често това води до саботажи между колегите, а никой мениджър не би искал това.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА