Политиката и спорта ще стимулират рекламата

Публикувана: 19 Юни, 2017 13:21
0 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 687
Политиката и спорта ще стимулират рекламата
Снимка: Shutterstock
ШРИФТ ПЕЧАТ

Разходите за рекламата през текущата година ще отчетат спад до 3.8%. Този процент обаче ще се компенсира още през 2018-а, когато се очаква увеличение на разходите за рекламна дейност от 4.3%. Факторите, които ще окажат влияние върху това са като зимните олимпийски и параолимпийски игри в Южна Корея, Световната купа на ФИФА в Русия и изборите за Конгреса на САЩ.

В България обаче ръст в инвестициите в рекламна дейност ще има още през тази година. Той ще е в рамките на 2.8% прогнозират от глобалната комуникационна група Dentsu Aegis Network. Ще се наблюдава ръст в телевизионната и интернет реклама. За следващата година тенденцията на ръст ще се запази, като той ще е в рамките на 3%.

„Достигаме до повратна точка, в която рекламите инвестиции в дигитални медии задминават телевизията, мобилната реклама задминава инвестициите в декстоп, а платеното търсене задминава печатната реклама. Дигиталните технологии и данните вече трябва да бъдат приемани „по подразбиране“ от рекламодателите. Развитието на маркетинга на базата на реални хора, а не маркетинг, базиран на аудиторията, и използването на данни за увеличаване на адресируемостта са от съществено значение, за да могат търговските марки да се нагодят към по-суровите условия през 2017 г., като се позиционират за бъдещ растеж", казва Джери Булман, главен изпълнителен директор на Dentsu Aegis Network.

В България делът на дисплей рекламата, като дял от общите медийни инвестиции, продължава да спада за сметка на мобилната реклама и през 2017 г. двата канала ще са с почти изравнени дялове – 32% за дисплей, спрямо 30,4% за мобилна реклама. За следващата година прогнозата е мобилната реклама вече да има сериозна преднина с дял от 48% на годишна база.

Дигиталните медии ще са водещата медийна платформа в глобалното разпределение на разходите за реклама през 2018-а и за първи път ще изпреварят телевизията в световен мащаб. Делът на дигиталните инвестиции в общите медийни разходи се очаква да достигне 37,6% през 2018 г. (от 34.8% през 2017 г.), спрямо 35,9% - за телевизията (която пада от 37.1% през 2017 г.). В цифри това означава инвестиции на обща стойност 215.8 млрд. USD.

Въвеждане на коментар към статията
Име (като гост):


Напишете кода от картинката КИРИЛИЦА
(само главни букви)
Визуална кептча
Коментар с регистрация »
Коментар:
Много екстри за регистрирани потребители
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани.

Ловци на бисери
Радан Кънев
Лидерът на ДСБ коментира пред „Здравей, България“ по Нова телевизия размяната на реплики между ГЕРБ и Реформаторския блок, така и стачката на полицаите:
Слава Богу, мафията в България се ръководи от тъпи хора. Може би те са много силни и имат много пари, но не умеят да си сменят стратегиите."

Още бисери