Надпреварата за надмощие на пазара за спортни стоки между водещите компании Adidas и Nike ще навлезе в решителна фаза с началото на световното първенството по футбол в Русия. С огромния си зрителски интерес шампионатът на планетата е най-голямата сцена за реклама на спортните марки.
В спора за приходи важна роля заемат спонсорските договори, като световният шампион ще донесе значителни средства от продажби на фланелки в компанията, която доставя екипировката му. В това отношение Adidas теоретично има по-голям шанс спрямо американския си конкурент. Германската компания има спонсорски договори за екипировката с 12 отбора в надпреварата, докато Nike е обвързана с десет от 32-та тима в турнира, пише „Дневник“.
Сред клиентите на Adidas са победителите от последните две световни първенства - Испания и Германия, както и едни от фаворитите Аржентина и Белгия. В клуба на Nike са претендентите за титлата Бразилия и Франция, заедно с Англия и европейския шампион Португалия. Световното първенство в Бразилия преди четири години се оказа златна мина за Adidas. Германската компания отчете продажби на обща стойност 2.1 милиарда евро. Продадени бяха общо 14 хиляди официални топки и 8 милиона фланелки, 3 милиона от които на шампиона Германия.
Adidas е спонсор на най-големия футболен форум в света и ще снабдява турнира с топки до 2030 г. Наскоро компанията продължи партньорството си с Шампионската лига. От първенството в Русия обаче от Adidas очакват ограничен приток от средства заради икономиката в страната, която е в застой. „Световното в Русия предоставя по-ниски финансови възможности, отколкото преди четири години в Бразилия. В същото време очакваме шампионата с нетърпение. Надпреварата е фантастичен начин да вдъхнем живот от световен мащаб на нашата марка", каза директорът на Adidas Каспер Рорстед.
Докато договорите с отборите за важни за продажбата на фланелки, то обвързването с големите звезди и идоли на мнозина също носи значителни приходи при продажбата на бутонки. Сериите на Кристиано Роналдо (Nike) и Лионел Меси (Adidas) очаквано са най-доходоносните за двете марки. Очакванията са близо 65% от футболистите на световното да носят бутонки на Nike. Това важи за почти половината от германския и испанския отбор, въпреки че Adidas е спонсор на отбора. Германската компания отстъпва значително, като една четвърт от играчите в Русия ще са с нейни бутонки.
Футболистите на Иран, които искат да носят обувки на Nike, вероятно ще бъдат разочаровани. По повод излизането на САЩ от иранската ядрена сделка американците забраниха на иранските футболисти да играят с техни бутонки, докато екипировката им е спонсорирана от Adidas. Двете марки се очаква отново да си разделят големия пай от приходите, като разликата в превъзходството им над другите брандове трудно би се променила.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 pero cholic
17:00 03.06.2018
2 Kcaniba
17:17 03.06.2018