Поисканото от БСП спиране на процедурата за концесиониране на летище „София” не е предвидено в Закона за концесиите и няма правно основание. „Концедент по процедурата е министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията, а не държавата”, каза министърът на транспорта Росен Желязков на специален брифинг във връзка с искане на народни представители от БСП концесионната процедура да бъде спряна. Единственото, което е предвидено, в периода от откриването на процедурата до определянето на концесионера е или прекратяването й, или нейното удължаване.
Министър Желязков добави, че до момента процедурата е удължавана 3 пъти, като законовите основанията за това са две – отстраняване на несъответствия в документацията или необходимост от допълнителни разяснения. Към настоящия момент е предвидено да се приемат заявления от кандидатите до 5 февруари 2019 г.
„Това, за което колегите от БСП настояват, Европейската комисия да провери концесионния договор за наличие на държавна помощ, е заложено в документацията, но на по-късен етап когато има определен концесионер, който печели процедурата и преди влизане на договора в сила. Това се прави с цел комисията да се запознае с конкретните условия на офертите и избора на концесионер, така че ЕК да има основание да се произнесе по конкретни параметри, които са предложени по сделката, а не параметри по проект“, каза още министър Желязков. По думите му, чак след като излезе нотификацията на ЕК, тогава може да бъде подписан договор с избрания концесионер.
Относно твърдението за забраната за развитие на друго летище в радиус от 100 км от летище „София”, министърът обясни, че в процедурата е заложен ангажимент на държавата да не изгражда или предоставя на концесия друго държавно летище. Това не означава, че е заложено ограничение за изграждането на летища с частни инвестиции. В момента ГД „Гражданска въздухоплавателна администрация“ разглежда проект на инвестиционен план за изграждане на частно летище в рамките на София и ако генералният план отговаря на изискванията на закона, тази инициатива ще бъде одобрена и ще стартира изграждането.
По отношение на темата за отчуждаването на терени извън концесионната площ на летището, министър Росен Желязков обясни, че ако в периода на експлоатация се установи по голяма нужда от нови територии за летището, предвид изграждането на нови писти и съоръжения, е предвидено държавата да съдейства за отчуждаването на терени и приобщаването им към концесионната площ, но без да заплаща за тях. Той беше категоричен, че държавата няма да изгражда пътища, както се твърди, а ще съдейства при необходимост административно.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Внимание
19:44 15.01.2019
2 1235
Коментиран от #6
20:09 15.01.2019
3 Пенчо Питанката
Коментиран от #5
22:47 15.01.2019
4 ГЕРБ И ТИМ НА ПАЗАР
Ако фирма ,която вземи, концесията,и има самолети с, които оперира,
то се задейства, закона за конкуренцията, за господстващо положение на пазара?
Коментиран от #7
00:52 16.01.2019
5 АЛБЕНА ИНВЕСТ
До коментар #3 от "Пенчо Питанката":
Божурище, е собственост, на една друга министърка, Шулева се казва.Стигам до извода, че не само митничарите ,плуват с отворени ръце напред!
00:57 16.01.2019
6 бббббб
До коментар #2 от "1235":
Точно там е! В нея ГРОБ печата бюлетини.07:40 16.01.2019
7 Сашо
До коментар #4 от "ГЕРБ И ТИМ НА ПАЗАР":
Хаха те още не са ясни всички кадидати за летището, ти вече видя и кой ще е победител. Струва ми се, че си съчиняваш при това доста неумело. А доколкото знам спорни задължения към летището има от всички авиокомпании и това е свързано с неправомерно налагани от него такси, срещу които всички авиокомпании водят дела.09:29 16.01.2019
8 Гост
10:07 16.01.2019
9 Вървете си!!!
11:34 16.01.2019
10 Обръчи от Министри
блокирано мнение, с две думи, един пасивен наблюдател , на едни активни кражби на пари!
23:47 16.01.2019