Last news in Fakti

17 Юли, 2019 22:31 2 742 13

Дубайски инвеститор с интерес към наши пристанища

  • дубай-
  • оае-
  • дунав-
  • черно море-
  • пристанища

България ще стартира търгове за концесии на своите най-големи пристанища по Черно море и Дунав през 2020 г.,

Дубайски инвеститор с интерес към наши пристанища - 1

Dubai Ports World (DP World) обяви, че се интересува от придобиването на български пристанища по река Дунав след подписването на публично-частно партньорство за управление на сръбското вътрешно пристанище в Нови Сад, съобщава Ports Europe.

През юни председателят на P&O Ports, която е част от DP World, Султан Ахмед бин Сулайем се срещна с българския президент Румен Радев. Двамата обсъдиха инвестициите в българските пристанища по Дунав и високотехнологичните логистични центрове в страната като начин за ускоряване на трансфера на товари до Западна Европа.

България ще стартира търгове за концесии на своите най-големи пристанища по Черно море и Дунав през 2020 г., като най-привлекателни изглеждат проектите за развитие на пристанищата Варна-изток и Варна-запад, според Плана за действие за държавните концесии за периода 2019-2020 г., приет от Министерски съвет. Всички концесии ще имат срок от 35 години в опция за удължаване с още 11,5 години.

Концесиите за българските дунавски пристанища се очаква да включват обектите: пристанищен терминал Зимовник-Русе (за всички видове товари) с площ от 32 734 кв. м; пристанищен терминал Русе-изток 1 с площ от 333 057 кв. м; Русе-изток 2 с площ от 355 132 кв. м; Русе-запад с площ от 117 003 кв. м; Видин-център с площ от 18 261 кв. м.

България планира да свърже по Дунав Русе с Варна (най-голямото българско черноморско пристанище) чрез нова магистрала и високоскоростна железопътна линия, а разстоянието между двете локации е 170 км ., припомня actualno.com.

Пристанището на Нови Сад осигурява връзки с DP World Кюстенджа (най-голямото черноморско пристанище) с по-нататъшната обработка на товари в Джебел Али, Дубай, ОАЕ. P&O Ports ще управлява пристанището в Нови Сад първоначално за 25 години и ще има изключителни права за извършване на всички операции по крайбрежието, обработката на контейнери, товарите и товарно-разтоварната дейност.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 4 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 овце

    26 10 Отговор
    Отдадохте летището , ред е на пристанищата. За 30 години демокрация продадохте цяла България. Учудвам се как още може да има толкова заспали , прости и неуки хора който да се радват на тази измислена демокрация която ни натрапиха и съсипа цялата икономика.
  • 2 666

    13 3 Отговор
    Дайте ни и нас на концесия,та белким се спасим от вас......тиквочи гадни
  • 3 Кой68

    10 3 Отговор
    Ще си остане само евентуалния интерес?Като чуят за комисионната.......
  • 4 гост

    12 1 Отговор
    Ще се отдават като в държавните предприятия само се краде и се държат некомпетентни кадри.А пък точно във Варна как ще се случат нещата незнам,трябва и с тимаджиите да се разберат.
  • 5 Христос

    13 1 Отговор
    За турци и араби ще стане, но за Германия и VW не става ! Изводът е очевиден от години.
  • 6 ???

    4 1 Отговор
    Пак ще има танц със саби и ти мен уважаваш ли ме? Да поканите после и катарският фонд, че може да си търси парите от КТБ.
  • 7 МиГ 23

    2 1 Отговор
    Дунавските пристанища са на ТИМ. Не знам как ще ги продадете.
    А иначе - не разпродавайте държавната и народна собственост - тя е на народа, а не на партията!
  • 8 Кувейт секюрити

    1 0 Отговор
    Доган, май сам няма да окряк,а пристанище то във Варна?
    Сега идва ред да изработи и Кувейтците...
    Долна приватизаторска сган!
  • 9 Фани Шишева

    1 3 Отговор
    Пристанищата по Дунава трябва да се отдадат на концесия за 100 години за да живнат . Без свежи пари от изтока /дубай,катар, китай и други/ няма нищо да се получи. Изтока пращят от пари, запада се надява на тях.

    Коментиран от #11

  • 10 Димов

    2 0 Отговор
    Остана ли ни нещо наше?
  • 11 Димов

    1 0 Отговор

    До коментар #9 от "Фани Шишева":

    А защо, Г-жо Шишева, вместо да се въртим в кръг с тая порочна схема, с концесиите, не си развием ние бизнесът с дунавските пристанища? Как чуждестранна фирма може да се вдигне през девет планини, да дойде до тук, и да развие бизнес с нашите блага, а ние не можем? Как така? Защо?
  • 12 Batushka

    1 0 Отговор
    Румен Радев кой му е дал разрешение да преговаря с араби и да отдава пристанищата ни, след като има само представителни функции и от него нищо не зависи (за какво взима огромната си заплата е друг въпрос)?
    Трябва да стоим по-далече от арабите - нямаме никакъв интерес от каквито и да било отношения с араби! Скоро ще им свърши петрола и затова се опитват да изкупят каквото могат друго по света!
  • 13 бесен

    0 0 Отговор
    те отдавна дадоха всички пристанища на ТИМ това са само ала бала приказки