Въпреки че няма решение на германският концерн Volkswagen къде ще построи новия си завод за автомобили, правителството вече търси инвеститор за производството на автомобилни батерии, научи в. „Монитор".
Страната ни иска да се впише в тренда на Европейския съюз (ЕС) за чисто производство, което заради големия брой заводи за автомобилни части у нас, може да се реализира чрез привличане на голям инвеститор за все още скъпите за производство съвременни акумулатори, твърдят правителствени източници. Управляващите не са се отказали от мечтата да привлекат голям автомобилен производител, но засега везните клонят Volkswagen да избере Турция.
При Hyundai ситуацията е подобна, защото дори да изгради ново производство, южнокорейската компания няма нужда от завод на територията на ЕС, а по-скоро ще търси под-доставчици за е-мобилите си и изследователските центрове за автомономни автомобили.
На дневен ред все още стои привличането на Volkswagen. Обнадеждаващо е все още липсата на окончателно решение на ръководството на концерна. Добра новина дойде и от Турция, след като регистрираната компания на автомобилния гигант в турcкия търгoвcки рeгиcтър cъc ceдaлищe в oкръг Мaниca се оказа фирма за производство на камиони с марката MAN, а не на автомобили. Ето защо и управляващите твърдят, че все още са в играта и изтъкват, че България няма конкуренция по финансова стабилност, по кредитен рейтинг и БВП в региона. Но в същото време източници от правителството твърдят, че след случая „Дизелгейт" Volkswagen по-скоро търси място да изнесе „отмиращото" производство на замърсяващи автомобили извън пределите на Евросъюза.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Турски батерии
23:38 11.10.2019
2 кнаус 485
Коментиран от #8, #15
23:45 11.10.2019
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 КОНТРАТА
23:54 11.10.2019
5 ГЕРБ
23:56 11.10.2019
6 The truth is
безплатно ги експортираме за стотинки.
02:37 12.10.2019
7 The truth is
безплатно ги експортираме за стотинки.
02:38 12.10.2019
8 Миризлив пор
До коментар #2 от "кнаус 485":
При производството на автомобили се иска сериозна инвестиция от сериозен инвеститор. Предполага се това е дългосрочна инвестиция и ще бъдат наемани квалифицирани хора за добри пари. Например ако е шивашка фабрика инвестицията малка, наемат се "хора на зор" плаща им се минимума и накрая от бавене на заплати накрая по добре да "фалираш" от колкото да платиш забавеното и да отвориш цех в съседния град по същата схема.06:14 12.10.2019
9 onq s konq
Коментиран от #11
08:22 12.10.2019
10 Бачо Киро
08:42 12.10.2019
11 Бачо Киро
До коментар #9 от "onq s konq":
Аха, изнесли "отмиращото" чисто производство на "замърсяващи" автомобили, а нашите искат да правят у нас МРЪСНОТО производство на акумулатори за "чисти" автомобили. Усещаш ли разликата? Плюс стига тъпотии... Отмиращи били... Грънци...08:45 12.10.2019
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 gnom
10:01 12.10.2019
14 Васил
14:43 12.10.2019
15 Komapak
До коментар #2 от "кнаус 485":
50% от износа на Германия са автомобили. Та казваш значи не било важно?!09:28 13.10.2019
16 незнайко
11:10 13.10.2019
17 Stefan
16:25 13.10.2019
18 Хаххахахаха
Те пък затвориха!
16:02 14.10.2019
19 Blackthorn
20:18 14.10.2019
20 Радо
20:46 14.10.2019