Last news in Fakti

30 Декември, 2019 22:31 7 680 26

„Автомагистрали“ ЕАД назначи 201 инженери през 2019 г.

  • автомагистрали еад-
  • служители-
  • строеж-
  • магистрали

Служителите се осигуряват на пълния размер на работната си заплата

„Автомагистрали“ ЕАД  назначи 201 инженери през 2019 г. - 1
Снимка: МРРБ

Държавната фирма „Автомагистрали“ посреща 2020 г. с двойно по-голям персонал и обновен машинен парк. През 2019 г. в дружеството бяха назначени 201 строителни инженери, проектанти, геодезисти, шофьори на тежкотоварни автомобили и машинисти, обикновени строителни работници, както и счетоводители и технически ръководители.

Желаещите да работят са много, защото възнагражденията са над средните за сектора. Хората се осигуряват на пълния размер на работната си заплата и най-важното, получават парите си винаги навреме, коментира изпълнителният директор Стоян Беличев.

През 2019 г. „Автомагистрали“ увеличи значително строителните и транспортните машини, с които оперира. Беше купен 40-тонен булдозер, последна дума на техниката. С високи характеристики са челните товарачи, без които строителството е немислимо. Важна придобивка са и 43 нови товарни автомобила. Много машини се взимат на лизинг, а други са под наем.

Компанията вече разполага и с модерна апаратура, която поставена върху дрон, може да прави геодезическо заснемане от въздуха. Това позволява не само изключително прецизно отчитане на свършената работа и използваните материали, но пести време и средства. Ако геодезическото заснемане трябва да се прави на терен, ще е необходим екип от 12-15 геодезиста, а за участък от 10 км ще им бъдат нужни 10 месеца. Безценен е и крамерът – машина, с която се извършват ремонти, поддръжка и изграждане на виадукти и мостови съоръжения.

Придобиването на нова техника и увеличаването на персонала ще продължи и през 2020 г., тъй като дейностите на дружеството се разширяват. В момента се извършва преструктуриране на компанията. Едно от направленията ѝ ще е свързано с текущите ремонти и поддръжка на магистралите, второто – с изграждане на новите участъци на „Хемус“, и третото – с укрепване на свлачища, срутища и пропадания по републиканската пътна мрежа.

Предстои ни много работа, което изисква перфектна организация, коментира Стоян Беличев. По празничните дни например около 300 хил. автомобила напускат София и ние трябва да осигурим тяхното безпроблемно и безопасно движение по „Хемус“, „Тракия“ и „Струма“. Наша грижа е те да бъдат обработени при зимни условия, да има навсякъде нужната сигнализация, светлинни табла и маркировка, допълва Беличев.

Паралелно се работи по изпълнението на топ приоритета на правителството – новите участъци на „Хемус“. През т.г. започна строителството на 134 км от магистралата, за които бяха осигурени от правителството 1,35 млрд. лв. В момента се извършват изкопи, насипи, водостоци и селскостопански подлези в участък 1 - между 94-ти и 96-ти км. Поетапно ще се издават строителни разрешителни и за останалите отсечки от трасето. В най-напреднал етап от провеждането и приключване на необходимите процедури са участъците от п. в. „Боаза“ до пътен възел „Дерманци“, включително, и от пътен възел „Каленик“ до пътен възел „Плевен“. За трите участъка - от края на п. в. „Плевен“ до път 1-5 Русе - Велико Търново изпълнителят изготвя техническите проекти, които трябва да се представят по график в АПИ за преглед и одобрение. Провеждат се и процедурите по актуализация и одобрение на ПУП - Парцеларен план, по който ще се извършва отчуждаването на терените. Очаква се разрешението за строеж на трите участъка или на части от тях да се издаде в средата на 2020 г.

Всички искаме нещата да се случват по-бързо, но има процедури, които няма как да бъдат прескочени. Най-дълъг е процесът по отчуждение на терените за новите трасета. След това се извършва техническо проектиране и получаване на строителни разрешения. Всичко отнема време и колкото и да ни се иска, няма как процесът да се съкрати, обясняват експертите.

Не по-малко сложни са ремонтите по горното и долното строене на виадуктите и мостовите съоръжения на „Хемус“ и „Тракия“. През 2019 г. са ремонтирани 10 големи съоръжения на автомагистралите „Тракия и „Хемус“. Това са 5 виадукта на АМ „Тракия“, 4 виадукта на АМ „Хемус“ и тръбата за София на тунел „Витиня“. Стойността на вложените средства от републиканския бюджет е близо 65,3 млн. лв. Агенция „Пътна инфраструктура“ планира за 2020 г. да възложи ремонтни дейности на пет виадукта на АМ „Хемус“ и на пет виадукта на АМ „Тракия“.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 9 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Varna

    28 8 Отговор
    И ? Файда йок
  • 2 мали мали

    14 2 Отговор
    Мен са ме пропуснали

    Коментиран от #5

  • 3 Ц.ц.

    19 1 Отговор
    Бравос и да стройте качествено
  • 4 XXX

    9 6 Отговор
    Май само един ремонтираха на тракия, а казват, че били 5
  • 5 Бат Банго Енженер

    4 3 Отговор

    До коментар #2 от "мали мали":

    И мене са ме пропущили.
  • 6 Мемфис

    26 9 Отговор
    По магистрала Хемус се строи ударно!
    Изровена е тревата по близо триста метра ливада с огромни усилия от страна на 201 инжинерна, техници,сигани и 40 мощни товарачи!
    Майкоо, както викаха навремето в СССР:
    “Кипит безпалезнъй труд”!
  • 7 Буко Баламата

    20 6 Отговор
    Едно време всяко ТКЗС имаше повече техника.

    Коментиран от #12

  • 8 Голям Слон

    18 4 Отговор
    Едните на лизинг, а другите под наем.... А лизингът не е ли наем?! ;-) Някой изглежда не прави разлика между кредит и лизинг. А трябва. Във връзка със статията. Дано са инженери, че тая държава се задъхва от инжИнери.
  • 9 Кой68

    18 3 Отговор
    Това е похвално......Но качеството на извършената работа е мноооо зле.Строителството е ужас без край..........
  • 10 Леля Цецка

    7 3 Отговор
    1000 лв заплата дават ли?
  • 11 Гост

    9 4 Отговор
    Как ЕАД, пък държавно?

    Коментиран от #15

  • 12 СссереМ

    11 9 Отговор

    До коментар #7 от "Буко Баламата":

    Едно време в ТКЗС-тата имаше само САВЕцКА скраб,сега вече фирмите могат да купуват НАИСТИНА качествени машини.
  • 13 Хилаво дети

    7 3 Отговор
    Ооох, по добре 1 инженер кадърен от 100 калпави. Много умни глави на едно място нищо хубаво. Като за начало им предлагам съкращение на ненужни знаци вместо хора
  • 14 Опасен чар

    9 3 Отговор
    Ще ги наредим милиционер, роднина, милиционер, роднина. И на 10 един баш пенсионер милиционер роднина. Щом ги пратиха във ВИК Перник, защо да не работят и на магистралите. Ей колко бивши гл. секретари и шефове има.
  • 15 Голям Слон

    10 1 Отговор

    До коментар #11 от "Гост":

    ЕАД - Еднолично акционерно дружество... В което държавата е единствен собственик. Какво не разбра?
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Жан

    1 1 Отговор
    Много машини се взимат на лизинг, а други са под наем. На кой се плаща наема?

    Коментиран от #19

  • 18 Бойко

    4 4 Отговор
    Бойко пращайте ги всички на Хемус да приключва тая 45 годишна драма. И цяла северна България е твоя.
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Ботев

    11 2 Отговор
    Всички са протежета на gp grup с купени дипломи, седят си в къщи, взимат половина заплата, а другата половина в касата на герберастите.
  • 21 киро

    12 2 Отговор
    Тръбата за София на тунел „Витиня“ казвате че е ремонтирана , ама не е вярно !!!!!!!!!!!!!! От 5 години тече ремонт и не се използва - имат още 40години да я завършат , защо да бързат ?! СКАПАНЯЦИ ! Миналата година 1,2млрд лв , тази година 1,3млрд лв от нашия джоб и едно голямо НИЩО !!!!
  • 22 Динко

    5 2 Отговор
    Много е лесно,като те натъпчат с пари да купуваш и да назначаваш.Само,че няма добри резултати и няма работници,само ръководители разхождайки се със служебни автомобили,които само препредават информация .НЯМА РАБОТНИЦИзащото за тях парите са малко ,напълно излишен толкова много ръководен персонал.
  • 23 666

    7 1 Отговор
    Много интерестно от къде са ги намерили тия инженери при тая липса на кадри. Или просто ги водят фиктивно заедно с техниката и дават всичко на подизпълнители а те на други пдиспълнители!
  • 24 Ник Гешев

    0 1 Отговор
    то цяла русия има толкова назначени хора бре
  • 25 Баш майстора

    4 2 Отговор
    С тоя екип ще стане магестрала та ще дрънка.най много зъбите на пътуващите по нея.
  • 26 Анонимен

    0 0 Отговор
    Джи пи груп е новят създател на автомагистрали понеже се изложиха със Графа и сега обектите са им под името ма автомагистрали