Last news in Fakti

18 Юли, 2020 23:06 8 294 48

Siemens Мобилити доставя десет локомотива Smartron за България

  • сименс-
  • локомотив-
  • бдж

Доставката е предвидена за февруари-май 2021 г.

БДЖ – Пътнически превози поръча десет локомотива Smartron на Siemens Мобилити. Smartron е предварително конфигуриран локомотив, който комбинира всички предимства на стандартен продукт с доказаната технология на платформата Vectron.

„С локомотивите Smartron предлагаме на нашите клиенти мощен и надежден продукт, който е стандартизиран, за да се осигури опростен процес на покупка и бърза доставка. С тази поръчка БДЖ инвестира в локомотивен парк, който предоставя рентабилна услуга с висока оперативна надеждност“, каза Сабрина Сусан, изпълнителен директор на Siemens Mobility.

Локомотивите, поръчани от БДЖ, са предназначени за обслужване на пътници в страната. Доставката на десетте машини е планирана за периода февруари - май 2021 г. БДЖ – Пътнически превози е третата българска компания, закупила Smartron, след „ПИМК Рейл“ ЕАД и „Булмаркет Карго Рейл“ ЕООД.

Smartron се предлага в България, Германия и Румъния. Концепцията е базирана на доказаната платформа на локомотивите Vectron, чиято надеждност вече е демонстрирана с над 300 милиона изминати километра. 

Smartron е предназначен за стандартно междурелсие от 1435 мм и тежи около 83 тона. Локомотивите от серията за България се предлагат за експлоатация в жп мрежа с променливо-токово захранване 25 kV. Те ще бъдат доставени в техния стандартен цвят Capri Blue. След доставката им в България локомотивите ще бъдат фолирани и брандирани по цветова схема, разработена и предоставена от БДЖ - ПП.

Общо 13 клиенти са поръчали Smartron от пускането на локомотива на пазара през пролетта на 2018 г.

 


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 19 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 БДЖ продължава

    28 26 Отговор
    да трупа дългове.

    Коментиран от #5

  • 2 「 Logic 」 

    43 9 Отговор
    Не съм се качвал на влак от години...

    Коментиран от #33, #37

  • 3 оня с коня

    28 43 Отговор
    Можехме да вземем Руски на "тънка лайсна" - същата работа вършат,а и Руското упътване е разбираемо.Щото КОЙ ТИ РАЗБИРА немско Упътване за експлоатация в БДЖ-то?!

    Коментиран от #41

  • 4 Гост

    37 24 Отговор
    Шайката до последно иска да лапа.......................
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 ИНСПЕКТОР

    29 12 Отговор
    Пълни глупости още 30 години с старите печки
  • 7 Петров

    27 29 Отговор
    Локомотивите са рециклирани, втора ръка.
  • 8 Браво

    21 13 Отговор
    Надявам се да са нови
  • 9 Патето яки

    22 19 Отговор
    Много е грозно това желязо, като за колония. Няма ли нещо с приличен дизайн, хора ще вози а не крави. .........................
    Публикувано във факти.бг: продукт, който е стандартизиран, за да се осигури опростен процес на покупка и бърза доставка...............пълни глупости

    Коментиран от #20

  • 10 уест

    40 9 Отговор
    Всички могат да видят цената на локомотивте.За Румъния е една а за БГ с 30 % по-висока заради комисионните.

    Коментиран от #11, #34

  • 11 Госあ

    44 17 Отговор

    До коментар #10 от "уест":

    Ами затова изгониха китайците с едни от най добрите железници. Щото нема комисионни. Виж, с швабата всичко е окей. Затова и баце им е любимец.
  • 12 Цървулче

    11 9 Отговор

    До коментар #5 от "Госあ":

    Въглердодните емисии са за джендърите като теб!
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 По време на протест

    16 7 Отговор
    Боката продължава с кражбите а и БДЖ навместо с печалба незнам вече колко години излиза на загуба по няколко милиона годишно като спрът на дефилето в полунощ всеки ден се източват а патрул ги пази.
  • 15 Онзи

    16 2 Отговор
    Време беше, сега по е БДЖ ще предложи стабилени транспортни услуги. Трябват и за чромишлени цели, морския и железопътния транспорт са в пъти по изгодни от ТИРовете, така и цената на продукта ще пада. Браво

    Коментиран от #42

  • 16 БДЖ пп

    35 6 Отговор
    Защо позволиха на Сименс да си напишат поръчката и да се явят единствени на търга ??? При положение че Сименс до последно изнудваха БДЖ за “диагностика” на мотрисите. Как така за 15 години правят “диагностика за милиони и няма годни машини, а се плащат милиони на Сименс и всички мълчат като риби ????
  • 17 заката

    9 1 Отговор
    кога ще има Влака стрела в България

    Коментиран от #26

  • 18 БЪЛГАРИЯ

    50 2 Отговор
    Защо във Франция, Германия, Англия и много други държави ЖП транспортът е развит и се ползва а в България го ликвидирате ? Т ъпи ли сте или да ? Жп каргото е изгодно за България - товари на турската граница контейнерите и няма катастрофи със заспали тиражии , няма натоварване на пътищата. Язък за България че е на 1300 години.

    Коментиран от #32, #43

  • 19 Бай Кокич

    16 4 Отговор
    Нали миналата година уж бяхме купили едни по-модерни употребявани влакове от Германия?Какво се случи с тях?Кога ще имаме що годе нормални съвременни влакове??
  • 20 Гост

    3 5 Отговор

    До коментар #9 от "Патето яки":

    Много ти разбира малката главица на тебе, че чак и коментираш. Не се излагай така! Да беше помълчал.
  • 21 Йозеф

    6 3 Отговор
    Кво стана със шкодите? То БДЖ-то движи ли още?
  • 22 В.В.П.

    13 7 Отговор
    БЪЛГАРИЯ Е ПРЕДВИДЕНА ЗА ТОТАЛНО РАЗГРАБВАНЕ....СТАРИ РЕЦИКЛИРАНИ ГРОЗНИ ,ДЪРТИ ВЛАКОВЕ,ПО СКЪПИ ОТ НОВИ ....СУПЕР ЯКО...И ИЗГОДНО...
  • 23 В.В.П.

    9 7 Отговор
    НЕМЦИТЕ ДАВАТ ЗАЕМ НА ,,,СПАСИТЕЛЯ,,ДА ИМ КУПИ ОТРЕМОНТИРАНИТЕ ,СТАРИ ЛОКОМОТИВИ......КЕФИ..
  • 24 Не е баш тъй

    12 2 Отговор

    До коментар #5 от "Госあ":

    София-Пловдив е 3 часа с влак.

    Коментиран от #45

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Скоро 🔜 много скоро 🔜

    3 2 Отговор

    До коментар #17 от "заката":

    25 ти век +
  • 27 Шопо

    8 4 Отговор
    Ще има още €€€€€€€€ в чекмедженцето...
  • 28 hmhmhm

    9 6 Отговор
    БДЖ все са на загуба и все поръчват нови вагони ! Е на това се казва далновидна политика!
  • 29 Шиши

    8 4 Отговор
    Шкодите вършеха същата работа,как съм се возил с кеф,ама си бех голем изпрошляк
  • 30 Е да

    12 3 Отговор

    До коментар #5 от "Госあ":

    Ама мокта е на газ. На запад ако колата е на гаЗ в зависимост от страната може и да не плащаш данък, синя зона, такса влизане в центъра на града........... Само тук колкото повече пуши по донре
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 ...

    0 7 Отговор

    До коментар #18 от "БЪЛГАРИЯ":

    Ти си болен мозък ...тировете ще ги ива дълго време
  • 33 Jeep

    7 3 Отговор

    До коментар #2 от "「 Logic 」 ":

    Не ти и трябвa. Поcледно нa влaк cе кaчих от Cф. зa Монтaнa, обaче c някaкво прекaчвaне...мaй нa Бойчиновци беше (дa ме прощaвaте aко бъркaм).Товa беше преди 15, a може и 20год. дa ca. Cпомените ca ми зa cтрaшнa мизерия в буквaлния cмиcъл. Тогaвa колaтa ми беше нa ремонт и нямaх избор...aмa що не взех aвтобуca, не знaм...явно е трябвaло и товa дa видя. Едвa ли нещо cе е променило, кaго гледaм репортaжите зa птувaния по прaзниците.
  • 34 стоян

    0 2 Отговор

    До коментар #10 от "уест":

    До 10 ком =ако имаш данни за корупция ги давай -иначе лъжеш
  • 35 Blackthorn

    2 4 Отговор
    Нямам доверие на немското!
  • 36 Dr.mengele

    4 6 Отговор
    Бдж е кочина като бг
  • 37 Dr.mengele

    17 1 Отговор

    До коментар #2 от "「 Logic 」 ":

    Ти може да не си се качвал ама навсякъде по света това е най бързия и екологичвн транспорт.А сега се запитай що тука не е така
  • 38 bzo

    8 3 Отговор
    "Защо във Франция, Германия, Англия и много други държави ЖП транспортът е развит и се ползва а в България го ликвидирате ?"
    Защото се возите Безплатно

    Коментиран от #44

  • 39 бдж

    6 1 Отговор
    Браво на германките и германците. Те поне са нормални а не като повечето коментиращи. Дано германците дойдат в България да управляват БДЖ и държавата. Може и швейцарци.
  • 40 киро

    3 0 Отговор
    Някакви цени за локомотивите знаят ли се , комисионни ???????
  • 41 Абсолютно

    0 2 Отговор

    До коментар #3 от "оня с коня":

    Но ние затова сме "богати" - по-скъпи доставки - по-добри комисионни... Всъщност - съветските /латвийски/ електрички/32 серия, тук-тям и 33/ все още движат - сименските, известни като "играчките на Николайчо", дадоха фира... Тъй,де...
  • 42 БДЖ може да предложи

    1 0 Отговор

    До коментар #15 от "Онзи":

    стабилни транспортни услуги - доказано е, че това е най-ефективният и екологичен транспорт. Обаче има два проблема - калинките в системата /погледнете графиците - има толкова недомислици, че и да искаш, няма как да пътуваш - отвратителни връзки, неподходящо време на тръгване и пристигане/ - и комисионните.
  • 43 Имаме подходяща жп мрежа за карго

    1 0 Отговор

    До коментар #18 от "БЪЛГАРИЯ":

    - но са нужни държавници... Около Видин даже се построи карго терминал - е, и?
  • 44 Не се возим безплатно

    1 0 Отговор

    До коментар #38 от "bzo":

    Просто сме бедна държава / още една заслуга на ГЕРБ и Бойко Борисов!/ - затова цените са съобразени с възможностите на населението. Пример - Варна-София - повече от 7часа и половина без закъсненията, стари вагони, съмнителен интернет, лоши връзки... - дали цената съответства на качеството на услугата? Смятам, че е по-висока!
  • 45 По времето

    1 0 Отговор

    До коментар #24 от "Не е баш тъй":

    на проклетия комунизъм София-Пловдив - за 1час и 59 минути, без спиране ,луксозни вагони. Не си спомням точно колко беше София- Варна без спиране /май се казваше "Златни пясъци", също нови и чисти вагони. Беше още епохата на дизелите.
  • 46 Машинист

    1 0 Отговор
    Сегашните 50годишни локомотиви са трагедия.
  • 47 Як влак

    2 0 Отговор
    Siemens продължава да прави най - добрите влакове. Да се возиш на влак на запад си остава най - великото нещо. Слагаш лаптопа на масата с wifi и за нула време докато се усетиш си стигнал, където трябва. На климатик при това.🚄 Тези влакове дето се движат с 600кмч няма да ги коментираме. Въобще бъдещето е влакове и метро.
  • 48 Илия

    0 0 Отговор
    Много тъпо, при положение, че имаме български локомотиви, ще изнасяме пари да храним немци.😒