3 99726

Защо през Варна трудно ще се изнася украинско зърно

  • украинска пшеница-
  • украинско зърно-
  • мерки

Нямаме изградена инфраструктура

Защо през Варна трудно ще се изнася украинско зърно - 1
Снимка: БГНЕС

Няма изградена инфраструктура за реекспорт на зърно от Украйна през пристанището във Варна. Това заяви пред БНР председателят на Националната асоциация на зърнопроизводителите Костадин Костадинов.

Той определи като "много трудна задача" износа на украинско зърно през Варна. По думите му жп линията през Молдова стига до Констанца и е в окаяно състояние, тоест от Констанца до Варна "всичко трябва да е на камиони".

"Няма изградена инфраструктура първо за превоза на зърното по суша от Украйна до Варна. Преди Варна е Констанца – десет пъти по-голямо пристанище с инфраструктура, която отговаря на изискванията. Ние нямаме изградена инфраструктура за реекспорт. Това зърно трябва да се съхрани за известно време тук, да се сложи в бази, след това да се товари. Пристанище Констанца има такава инфраструктура за около 3 милиона тона. Пристанище Варна е за около 200 хиляди тона, което не достига и при износа на нашата произведена продукция", поясни Костадинов в предаването "Преди всички".

Опашките на пристанището през лятото са километрични, наредени с камиони, описа ситуацията той, като я нарече "трудна борба".

Ако пристанището се натовари допълнително с реекпорт, това ще е пагубно за нашия износ, подчерта Костадин Костадинов.

"Отделно може да срази и нашата цена, българската, която няма да отговаря на тези изисквания, понеже оттам ще дойде евентуално по-евтина пшеница."

Нашето пристанище е изградено за износ, а не за реекспорт, уточни той.

"Представете си 1000 камиона да пътуват от Украйна до Варна и да се наредят на опашка пред пристанището."

Няма технически препятствия зърното, което идва от Украйна, да се товари на Пристанище Варна. Въпросът е дали е рентабилно, коментира пред БНР инж. Дойчин Ников, Клъстер "Черноморска икономическа зона".

Като основен проблем той открои наземната логистика до България. Железопътният транспорт би преминавал през 13 гранични пункта, европейската инфраструктура не е подготвена за такива мащабни превози, допълни Ников.

За количество от 1 милион тона например ще бъдат необходими около 19-20 хиляди жп вагона. Откъде ще дойдат тези вагони, попита Ников и уточни, че европейските пристанища използват основно контейнери.

По думите му преди войната Украйна е изнасяла 6 милиона тона зърно през пристанища, а сега всичко е блокирано.

"Опитите за интервенция, превоз към Варна, за мен са малко абстрактни", отбеляза Дойчив Ников.

В Констанца има изградени оперативни и високоефективни мощности, ние нямаме модерни такива, подчерта Дойчин Ников.

"За мен възможностите за реален експорт на жито са държави, които имат пряка граница с Украйна – Полша и Румъния, които имат високоефективни жп логистични коридори, имат изградени пристанищни мощности за бързо товарене и силози по пристанищата."


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 24 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 честен ционист

    51 1 Отговор
    Защото ГЕРБ целенасочено ликвидира порт Варна в полза на Констанца.

    Коментиран от #4, #14

  • 2 Последния Софиянец

    33 11 Отговор
    Русия владее Черно море.
  • 3 свидетел

    30 1 Отговор
    от действията и думите на управляващите ни си личи , че изоснови не познават страната ни и възможностите й. всичко при тях е в сферата на пожеланията и сами ще се уверят, че тук са "само за борбите". след това още на "първия кръг" се оттеглят без медали , но "пълни торбички"......
  • 4 Гръб

    35 2 Отговор

    До коментар #1 от "честен ционист":

    Ваш Кирчо като построй тунела под Шипка, 3-те моста на Дунава ще опатка и Варненското пристанище.
    Зеленият и Кирчо нещо не се разбраха - товарим в Одеса и разтоварваме във Варна и !?

  • 5 @9999

    45 3 Отговор
    Ееееей колко сме жалки от както сме американско гето продали са България и вече всичко е разрушено това е последния пирон който Киро и ПП забиват в ковчега на БГ !!
  • 6 пенсионер

    35 1 Отговор
    за съжаление Варна вече е лунапарк, не пристанище ! морето й е излишен придатък , ограничено от заграбена плажна ивица.
  • 7 Бай село

    31 7 Отговор
    Срамота.седнал за българското зърно да се притеснява че ще му падне цената..срамота..на първо място ще гледаш интереса на украинците вчера не гледали митингите ..целия български народ е за доброто на Украина .хич да не ти пука за малкото останали бг земеделци че ще фалират..гледай Украина да е добре. Че да не ти спретнем един митинг и на теб..

    Коментиран от #21

  • 8 Рошко

    41 1 Отговор
    Всичките ни съседи от години строят и се развиват, бай ганьо разруши разграби и продаде построено то за жълти стотинки. И сега се чуди какви глупостти да дрънка

    Коментиран от #16

  • 9 Рошко

    9 1 Отговор
    Джамбаза нв а ли пусне някоя критикуващс статия за ердоган че преди година направо точно такова пристанище в трабзон. Че даже и летище им построи
  • 10 психо

    16 1 Отговор
    Ама как ще е трудно? Знаете ли какви ресторанти има на пристанището има и автомивка....
  • 11 УЖАС

    26 3 Отговор
    Смешници, още ли не сте чули , че украйна вече не е морска държава.
  • 12 BOB

    13 0 Отговор
    ЗАЩОТО МИСИРКИТЕ НЕ МИСЛЯТ ПРЕДИ ДА ПИШАТ
  • 13 Моряка

    21 0 Отговор
    Пак фал на Кирчо.Като не разбираш от пристанища и логистика,първо питай,разучи,размисли,и тогава вземай решение.Този сякаш че ЦРУ-то го докара от Марс.На Зеленски пък огромното пристанище Констаца е под носа му,той гледа в много пъти по малкото и по далечното-Варна.Както е тръгнало,Кирчо може да обещае всичко на всекиго.Нали не е негово,а българско.

    Коментиран от #17

  • 14 Моряка

    10 1 Отговор

    До коментар #1 от "честен ционист":

    Е,не е в полза на Костанца,а на нашите големи ресторантски вериги.Костанца така и така си е огромно пристанище.

  • 15 Самуил

    16 0 Отговор
    Ама хайде моля ви, ние да не ядем доматите с колците. По-голяма тъпотия не бях чувал. Няма румънците да изнасят през техните пристанища, а ще претоварват на нашите ли какво? Най-вероятно Украйна няма да има излаз на море, за това най-вероятно с камиони ще ги карат до България?!? Румъния мисля, че е по-близко…
  • 16 Моряка

    25 1 Отговор

    До коментар #8 от "Рошко":

    Така е,бе Рошко,не си ли чул за американския план Ран/Ът,за свиване на България до слугинажна колония и Американски военен полигон с 5 милиона население,по голямата част- неетнически,мургави българи.Нашите подлоги само изпълняват горепосочения план.Успешно.
  • 17 Моряка,продължение.

    15 0 Отговор

    До коментар #13 от "Моряка":

    Бе то тъпо.........ята на Кирчо май е безпределна .Нали през два три стола до него стои транспортния министър,завършил е авторитетното Военноморско училище със специалност за търговския флот.Разбира от пристанища.Поне него да беше питал.Да ама не.Само да се хареса на Зеленото.И на общия им господар.И от балъците в Парламента един не се замисли,че Варненското пристанище не става за реекспорт на Украинско зърно.Даже и Гуцана,уж е морски.
  • 18 реалистично

    24 0 Отговор
    Преди много години в една предизборна кампания лицето Жорж / не ме гледай тъпо,българино!/ полунашега полусериозно подхвърли реплика """ние каквото можем да обещаем- никой не може да го изпълни!""" - ето практически потвърждения днес.......
  • 19 Лорд Мингълтън

    14 1 Отговор
    Тихо Коце, че ако Киро тъпото и Кокорчи чуят ще ти искат оставката, на Уркозелените не се противоречи. Не трябва акъл а само послушание и изпълнение, той мандата е къс, а до края му трябва крадене както и колкото може.
  • 20 МИНИСТЪР ЕКОНТ

    18 0 Отговор
    ЗАЩО,ЗАЩО,ЗАЩО ! НЕ ВИЖДАТЕ ЛИ ЧЕ ВСИЧКО Е ПУНТА МАРА И ГОЛЯМА ЛЪЖА, МНОГО ГОЛЯМА ЛАКЪРДИЯ НА ПП КИРЧО И КОКОРЧО.
  • 21 121

    14 1 Отговор

    До коментар #7 от "Бай село":

    Ти си ,като онези българи,дето нито феса им пречеше,нито това,че вярата и името си сменяли.По оноеа време дето му викат сега османско присъствие.Изведнъж и с Украински знамена се завиха.Не забравяй,има още от другите българи,дето да се борели и умирали за род и родина!
  • 22 Циник

    16 0 Отговор
    Превод на български: за 30 години пост-социализъм, другите източноевропейски държави дръпнаха още напред, а ние - 100 години назад.
  • 23 Павел пенев

    4 0 Отговор
    През Варна няма да се изнесе нито един килограм зърно бе простаци. Като участници във военните действия в Украйна, нека сега ЕС и НАТО изнасят храни за африканците.
  • 24 asa

    5 0 Отговор
    " Рибата е в морето нашите са приготвили тигана. " Въпрос; 1) Въобще Украйна като държава ще остане ли ?- 2) Или разделена ( 3-4 части). 3) Луганска, Донецка Независими Републики . Най-малко 2-3 като независими и по-всяка вероятност федеративни. За сега всичко е под въпрос без отговор.

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 СНиколов

    2 1 Отговор

    До коментар #25 от "СНиколов":

    Ето и аз в бързината съм допуснал не една и две печатни грешки.
    Никога не вреди един поглед преди публикуването :)