1 54213

Варна не може да стане хъб за украинско зърно

  • варна-
  • износ-
  • украинско зърно

Говорим за зърно, което е за реекспорт.

Варна не може да стане хъб за украинско зърно - 1
Снимка: БГНЕС

Не е реалистично намерението Варна да се превърне в хъб за украинско зърно, категорично смята Костадин Костадинов, председател на Националната асоциация на зърнопроизводителите. В ефира на Нова телевизия той допусна, че тази заявка е била направена, за да може страната ни да натрупа политически дивиденти.
С липса на нужната инфрактруктура обясни на първо място невъзможността морската ни столица да стане хъб за украинско зърно Костадинов.

"Говорим за зърно, което е за реекспорт. То трябва да бъде докарано по някакъв начин до Варна и впоследствие да се изнесе. Ние нямаме железопътна връзка с Украйна. Ако зърното се кара с камиони, става дума за хиляди камиони, които ще се наредят на границата и пристанище Варна. Освен това пристанище Констанца е преди нас. А там има изградени огромни капацитети и възможности“, обясни той.

По думите на Костадинов двете пристанища, като възможности, изобщо не са съпоставими.

"Пристанище Констанца е десет пъти по-голямо от варненското“, допълни той.

Експертът заяви още, че цените в Констанца са по-евтини, тъй като там могат да влизат много по-големи кораби и съответно обслужването е по-евтино.

"Пристанище Варна е направено така, че да изнася продукция от страната, а не за реекспорт“, допълни Костадинов.


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 13 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ники

    22 3 Отговор
    Да ама Киро каза друго. Киро е завършил Харварт и е прав.

    Коментиран от #2, #12

  • 2 Лост

    18 2 Отговор

    До коментар #1 от "Ники":

    И като малък си е играл с влакчета, корабчета и камиончета. И с Лего е правил разни неща,но в живота не е така.

    Коментиран от #5

  • 3 Вова

    2 9 Отговор
    В България тъ-те първо започват да реват и да обьсняват как няма да стане.
    А този тъпак има интерес и обслужва друго пристонище о и затова реве.
    Вижте къде е Киро гела и ще рабезбрете защо
    Нова телевизиа е негова.

    Коментиран от #7

  • 4 666

    7 3 Отговор
    много искаме да сме някакъв хъб за каквото и да е, но сме дребни и незначителни........ за всички!

  • 5 С'танка

    10 0 Отговор

    До коментар #2 от "Лост":

    Той и няколко моста на Дунава и тунел под Шипка ни обеща ама ако слушкаме.
    А между другото - кво стана с електромобилите на наш Кирчу!?
  • 6 Моряка

    11 0 Отговор
    То и без това около връзката Пристанище- Корабостроителен завод не може да се мине от стотици наши ТИРове,остава да пристигнат и хиляди от Украйна.Опашката ще стигне до Дуранкулак.Това Кирето май не е със всичкия си.Нещо бърка Канада с България и обратно.Там по река Св.Лавренти има много специализирани зърно пристанища,с пряка връзка с океана ама са на 15 000 километра от Варна.

    Коментиран от #8

  • 7 Нова ТВ

    4 0 Отговор

    До коментар #3 от "Вова":

    е собственост на Петреус и Сорос.
  • 8 Лост

    5 1 Отговор

    До коментар #6 от "Моряка":

    То и за техниката дето ще оправяме може да няма части.Само да не оправим доста украинки,че след няколко месеца да не ни донесат дивидентите.

    Коментиран от #13

  • 9 Бивш левскар

    8 2 Отговор
    Може, може. България как стана хъб на украинската наглост и простотия. Щом Кирчо и Кокорчо казват- може.
  • 10 оня с магарето

    1 0 Отговор
    Да го стоварят на паркинга между ресторантите на пристанището
  • 11 Може!

    2 0 Отговор
    Тук става въпрос за високотехнологична хамалогия с огромна добавена стойност - товарене, разтоварване, претоварване и те така... Варна е най-точното и честното място за правене на бизнес на планетата...
  • 12 Моряка

    0 2 Отговор

    До коментар #1 от "Ники":

    Грешиш ,колега.Кирчо е завърил нещо някъдеси,а в Харвард е правил само магистлатура.Ама с това го е забелязала Херо Мустафата и трудно ще се отървем от него,само с камъни и павета.Във военните бази на САЩ в България тихо се готвят да ни потушат сили за борба с безредиците,напълно безконтролни от българска страна. Пасито и Костов здраво ни го го набутаха,за да не го набутваме на Кирчовците.
  • 13 Моряка

    0 3 Отговор

    До коментар #8 от "Лост":

    Прав си Лосте,но въпроса е отработен от варненци още от социализма,когато в Мариупол пращеше от български кораби.Доста от колегите си имаха втори семейства,някои и дечица.Сега за тези екстри няма време,корабите ги товарят много бързо с тези огромни железа от Азовстал,но опита не е изгубен.Може и да се забрави,защото Азовстал отсега нататък ще произведе няколко стотин бандюги от Азов с наведени глави и по нататък заводски скраб за турските заводи.