Миналата седмица са започнали първите доставки на меден концентрат по нов маршрут, заобикалящ Русия от Узбекистан до Европа. Повече от 90 контейнера се движат в момента по т. нар. "Среден коридор“, чиято крайна точка е българското пристанище Бургас, пишат руските анализатори от "Рибар“.
"Средният коридор“ или Транскаспийският международен транспортен маршрут е път от Китай към Европа. Седалището на Асоциацията на превозвачите на "Средния коридор" се намира в Астана.
Доскоро основната транспортна артерия от Централна Азия към Европа беше Северният път, който минава през Русия и свързва Европа и Азия. На 5 декември партида торове беше изпратена от Узбекистан за Литва.
Ръководството на ЕС насърчава "Средния коридор“ като алтернатива на "Северния път". Европейската банка за възстановяване и развитие вече обяви, че е готова да инвестира милиарди евро за развитие на товарни маршрути между Европа и Азия, заобикалящи Русия.
В изпращането на влака участваха логистични компании от Туркменистан, Азербайджан и Грузия. По пътя влакът се транспортира два пъти с фериботи: по Каспийско море - от Туркменистан Туркменбаши до азербайджанския Баку, и по Черно море - от грузинския Поти до българския Бургас.
Според твърденията на руските експерти, турските компании бързо набират тежест в региона на Средна Азия, а също се стремят да разширят своите логистични възможности. Анкара твърди, че използването на "Средния коридор" е свързано с по-малко геополитически рискове за Пекин.
Ръстът на превозите винаги дава тласък за развитието на регионите. За транзитните страни това означава създаване на нови работни места чрез инвестиции в инфраструктура и навлизане на нови пазари.
24 Декември, 2022 12:38 5 634 6
Тръгна нов железопътен средноазиатски маршрут до Бургас
Това трасе заобикаля Русия
Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 17 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Сравнението
Народа е казал: Овцата цял живот се страхувала от вълка, а накрая я изял овчаря !
Дано сте ме разбрали и весели празници на Фсички !!!
Коментиран от #6
12:48 24.12.2022
2 мда
Коментиран от #4, #5
12:48 24.12.2022
3 Требе да се сдушиме
13:03 24.12.2022
4 Ицето
До коментар #2 от "мда":
И ПЕШИЯТ...13:04 24.12.2022
5 гост
До коментар #2 от "мда":
Корабния транспорт пък хептен заобикаля Раша и Иран и ВИНАГИ ще ги заобикаля ! Особено след като китайците купиха пристанището в Пирея влаковете през Раша ще секнат като отрязани ! За мечтите на вожда пък за Северен път направо в Пекин вече се убеждават , че си имат работа с пълен кухавел !! Значи Китай не може да мине по ДВА ПЪТИ по- къс маршрут през Суецкия канал и да разтовари в Пирея , откъдето има бърз достъп до цяла Европа и целия път е през ТОПЛИ морета , а ще иде да плаща двойно и тройно да се навира в северните ледове дори през лятото за да направи кеф на изкукалия " император", хахахаха !!14:02 24.12.2022
6 гост
До коментар #1 от "Сравнението":
Не знам тебе кой те насърчава , макар че знам с какво , ама копейките са много измамно насърчение да си знаеш , хахаха !! А ако беше погледнал картата щеше да видиш , че точно през любимата ти Раша пътят е " от София за Плевен през Пловдив" !! Без да броим дребната подробност , че в момента просто е ЗАБРАНЕН , дори такива като тебе да биха го използвали и десет пъти да е по-скъп , пътя през Раша вече наистина е по-скъп в пъти !! Най - малкото , защото застраховките по него НЕ ВАЖАТ , никоя световна компания няма да ти даде застраховка през Раша , да не говорим , че никоя спедиторска компания няма да вози през Раша , щото това вече не е държава от световната общност , а бермудски триъгълник от пирати извън закона !! И още много неща мога да обяснявам , ама няма нужда , който трябва ги знае , а такива като тебе ще ги научат от новините , и без това на никой нормален не му пука за теорикките ви !14:12 24.12.2022