Last news in Fakti

3 Септември, 2013 07:09 1 412 0

Създават Гаранционен фонд за туроператорите

  • гаранционен фонд-
  • туристи-
  • туроператори

До дни се очаква да бъде внесено предложение за промени в Закона за туризма във връзка със създаването на Единен гаранционен фонд на туроператорите. Целта е Фондът да компенсира туристите в случай на фалит на туристическа фирма. Тази мярка се налага след зачестилите през последните години случаи на изоставени в чужбина туристи заради фалит на туроператори.

Директорът на Института за анализи и оценки в туризма Румен Драганов обясни пред БНР.

Всичките тези 2534 туроператори, туристически агенции, които са регистрирани по българското законодателство, нямат ясно представителство. Тяхното размито представителство в главата си има един страх, че, видите ли, туроператорите трябва да внасят някакви пари в някакъв Гаранционен фонд, а дори един от зам.-председателите на една от големите организации казваше, че тези пари ще бъдат откраднати. Това означава пълна некомпетентност по отношение на това какво представлява Гаранционният фонд в туризма. Не се събират никакви пари, просто туроператорите, които извършват пътувания с обща цена, а те са една много малка част – около 50-60 туроператора, които извършват чартърни пътувания, които правят екскурзии в чужбина, от всички тези 2500, аргументира се Румен Драганов.

Те декларират какъв ще бъде техният оборот за предстоящ период, примерно за 2014-а, и ако техният обем е 10 млн., Гаранционният фонд изисква от банката, с която те оперират, да представи банкова гаранция за определена сума, която гарантира връщането на туристите, в случай че те бъдат изоставени в чужбина, т.е. парите си остават по сметките на туроператорите, той си има лихви върху тези пари и не губи абсолютно нищо. Единственото нещо е, че той не трябва да пада под такава сума.

Драганов подчерта, че дори за самите туроператори е финансово по-изгодно да има Гаранционен фонд, а не застраховка "Отговорност на туроператора", която досега работеше.

Гаранционният фонд покрива не само щетите на такива, които трябва да бъдат върнати незабавно, обикновено при такъв фонд туристите не разбират, че нещо се е случило с фирмата, защото той сработва незабавно. Но ако в случай на претърпени щети, включително морални, включително от това, че ако е компрометирана почивката, лицето е неработоспособно, то може да претендира за пари над платеното. Това е силата на Гаранционния фонд, че той изцяло защитава икономическия интерес на потребителя.

Според Драганов КЗП трябва да администрира този Гаранционен фонд.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА