30 Ноември, 2013 18:18 1 051 0

Ботев: Подготвяме споразумения с балканските държави за китайския пазар

  • балкани-
  • туризъм-
  • китай-
  • бранимир ботев

Партньори в подобно начинание на България могат да бъдат Румъния, Сърбия и Македония

„Министерството на икономиката и енергетиката има готовност да договори и подпише споразумения със съседните балкански държави, с които да се оптимизира визовият режим в рамките на общоевропейската регулация и да спомогнат за създаването на общи комбинирани пакети и съвместни туристически продукти за привличане на китайски туристи в България. 

Партньори в подобно начинание на България могат да бъдат Румъния, Сърбия и Македония, както и всяка друга съседна страна, с която имаме обща визия и интерес за Китай. Това каза заместник-министърът на икономиката и енергетиката с ресор Туризъм Бранимир Ботев на семинар в София на тема „Как успешно да привличаме туристи от Китай“. В инициираната от МИЕ среща участваха търговския представител на България в Пекин Нели Нанова, представители на над 40 фирми от турсистическия бранш в България и експерти от Министерския съвет.

Зам.-министър Ботев акцентира, че китайският турист е цел номер едно за туроператорите, но има по-специфичен профил на интереси при пътуванията и почивките си. Той не се интересува особено от морски и планински туризъм, но за сметка на това се впечатлява от дестинации, предлагащи минерални води, културно-историческо наследство, пазаруване, развлечения и СПА туризъм.

„България би могла да представлява интерес за китайците като туристическа дестинация, но е важно да бъде изготвен и предложен комбиниран продукт за посещение на няколко съседни държави по време на една почивка – България, Румъния и Сърбия, които са участници в Дунавската стратегия. “, допълни още зам.-министър Ботев.  Той подчерта, че ще очаква конкретни предложения от страна на бизнеса, за да  се подготви български туристически продукт, който да разгърне потенциала на България като целогодишна туристическа дестинация по отношение на китайските туристи. До края на януари 2014 г., когато се очаква да се проведе втората подобна среща с представители на туристическата индустрия, българските туроператори ще имат възможност да подават предложенията си до Министерство на икономиката и енергетиката.

По време на семинара бяха обсъдени и основните направления, по които трябва още да се работи за привличането и доброто обслужване на туристи от Китай, сред които осигуряване на говорещи китайски език туроператори, гидове и хотелски персонал, облекчаване на визовия режим. От страна на бизнеса беше поставен въпросът за засилване на рекламата на България в Китай. „В тази връзка вече имаме конкретни резултати, защото през следващата година в държавния бюджет ще се отделят в пъти повече пари за реклама в туризма“, каза зам.-министърът на икономиката и енергетиката Бранимир Ботев.

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА