4 5202

Междуградските автобуси спират на 1 февруари

  • автобуси-
  • междуградски-
  • проблеми-
  • национален-
  • протест-
  • нсаб

От днес превозвачите са в национален протест

Междуградските автобуси спират на 1 февруари - 1
Снимки: БТА

От днес обявяваме национален протест. Това заяви на пресконференция Галя Топалова, председател на Националното сдружение на автобусните превозвачи в България (НСАБ). Тя добави, че „от 1 февруари спираме да возим по вътрешните линии".

От 2800 фирми, извършващи автобусни превози преди, към момента са останали 900 - 950 автобусни фирми. Ако така продължава, в бранша до края на годината могат да останат 500 фирми, добави Топалова.

Причините за протеста са многото нерешени проблеми в сектора. Според Ивайло Константинов от НСАБ, „автобусните превозвачи са в тотална невъзможност да извършват дейността си.

Константинов даде пример с факта, че пред автогарите има наредени по 10 - 15 коли - и леки и бусове, които чакат пътници, и тръгват наред. „Държавата трябва да обърне внимание, и да защити интереса на обществото и на превозвачите, защото така не се защитава интересът на никой. От София до Благоевград има 90 курса дневно”, каза той.

„Поводът на срещата ни е писмо до Орешарски, Йовчев, Папазов, Вигенин. Входирано на 13. 11. 2013. Ние уведомихме господата, че сме в тотална невъзможност да продължим своята дейност, защото сме в тотално противоречие на пазарната среда. Пътуват вече леки коли от всеки за всеки град. Всеки може да застане на Горнобански път, и да види опашката от автомобили, които ловят пътници навсякъде – всички автомобили на Горнобански към Княжево чакат пътници. Положението е нетърпимо”, подчерта Константинов. По думите му няма село или град, който да си няма нерегламентиран превозвач за Европа.

Галя Топалова подчерта, че „държавата трябва да помисли дали да ни дава субсидии за горивата, ставката ли да се намали, европейски субсидии ли да получаваме или да ни включат в Оперативна програма „Конкурентоспособност”. Всяка една община, си възлага автобусни линии, и става корупционна практика. Еди кой си кмет на село, си възлага линиите на свой си човек, много големи проблеми се получават. От бранша желаем сами да си разпределяме линиите, така че за всеки да има пътници, за да се обновяват и автобусите”, посочи още тя.

Няма как да увеличим цените на билетите за автобусите в тази демографска криза. София не е България, в другите градове не останаха хора, каза още Галя Топалова, на въпрос дали цените за автобусните превози биха се вдигнали, ако няма резултат от протеста.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Бай Иван

    1 0 Отговор
    Ми това е целта бе Галче!
  • 2 Little Max

    1 0 Отговор
    Тъкмо БДЖ малко въздух да поеме.