До десет години на авиационния пазар ще се появи самолет, съвместна разработка на руската „Обединена авиостроителна корпорация“ и китайската авиостроителна корпорация (COMAC), съобщава РБК.
Основната цел на проекта е създаването на конкурентен продукт, който може да намери своята реализация на авиационния пазар на Китай, Русия и други страни. Съвместният широкофюзелажен руско-китайски самолет трябва да се появи между 2023-2025 г.
Дотогава трябва да бъдат изчистени редица технически и технологични въпроси, които да доведат до създаването и пускането в експлоатация на самолет, който да може да се произвежда серийно и да му бъде осигурена и следпродажбена поддръжка.
Експерти прогнозират, че търсенето на широкофюзелажни самолети до 2033 г. ще се увеличи до 8000 бройки. Близо 7000 от тях ще са за нуждите на гражданската авиация. Половината от тази бройка или около 4000 самолета ще трябва да оперират в района на Азиатско-тихоокеанския пазар. Около 1000 бройки ще са нужни само за вътрешния авиационен пазар на Китай.
През август 2013 г. премиерът Дмитрии Медведев заяви, че бъдещето на руския авиостроителен бизнес е в международната корпорация.
През последните години водещите сили в авиацията Boeing и Airbus водят активна битка за спечелването на по-голям пай в пазара на Русия и Китай. Москва и Пекин обединяват усилия в опит да хвърлят ръкавица на двете световни компании.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА