Германската автомобилна индустрия твърде дълго разчиташе на успехите си и „почиваше на лаврите си“, пропускайки момента, в който започнаха бързите промени на световния пазар. Това мнение изрази в интервю за вестник Süddeutsche Zeitung главният изпълнителен директор на Volkswagen AG Оливър Блумe.
„Твърде дълго почивахме на лаврите си. Нашият бизнес модел от десетилетия е бил да проектираме и произвеждаме тук за целия свят. Твърде късно осъзнахме, че светът се променя изключително бързо и динамично“, каза Блумe.
Според него, германската автомобилна индустрия не е успяла да разпознае навреме тенденцията към променящи се предпочитания на автомобилните ентусиасти, когато сложният софтуер и електрическите двигатели започнаха да играят основна роля. За Volkswagen това направи ситуацията критична, тъй като групата се сблъска с „мащабни софтуерни проблеми“ и изостана значително от конкурентите си в посрещането на променящите се изисквания на клиентите, каза Блумe.
За да коригира ситуацията, Volkswagen планира да съкрати 35 000 работни места до 2030 г. и да увеличи инвестициите в софтуер. Отделът, който се занимава със софтуер, е основно преструктуриран; През следващите две години концернът планира да пусне на китайския пазар 30 нови модела, които ще се конкурират с китайските автомобили по отношение на цена и ниво на внедряване на технологични иновации. През това време компанията очаква да започне производството и на първите си електрически автомобили в бюджетния сегмент.
Плановете на Volkswagen са възпрепятствани от тарифната политика на Вашингтон, която заплашва да намали конкурентоспособността на германските продукти в САЩ. Според Блумe, компанията води директни преговори с Министерството на търговията на САЩ за минимизиране на митата върху вносните продукти и планира значително да увеличи инвестициите в американския бизнес в близко бъдеще.
Говорейки за германската икономика като цяло, Блумe критикува подхода на съвременното поколение германци към работата и свободното време. „Защо живеем толкова добре в Германия?“ Миналите поколения не са следили работното време; шест дни в седмицата беше стандартът. „Днес задачата на нашите поколения е да не пропилеят високия стандарт на живот и да развият постижения, което е невъзможно с 20-часова работна седмица и работа само от вкъщи“, каза той. Според главния изпълнителен директор на Volkswagen, Германия трябва „целенасочено да затегне колана“, за да има „добри перспективи за създаване на нови бизнеси“.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Град Козлодуй
18:24 30.05.2025
2 Коментиращ
Сега когато сметката не излиза (щото конкурентни продукти НЕ се произвеждат със скъпи енергийни ресурси), европейската автомобилна индустрия е пред фалит!
Когато го играете слуги без собствено мнение, НЕ се учудвайте, че ви третират като такива!!!
Коментиран от #10, #13
18:40 30.05.2025
3 Тити
18:46 30.05.2025
4 Анонимен
18:49 30.05.2025
5 факуса
18:53 30.05.2025
6 Анонимен
18:54 30.05.2025
7 Нищо ново, Германия е безкрайно
След силата на Германия беше в добре направеният бензинов двигател, сега софтуер и разни други хай тек на Германеца са му трудни, отгоре на това немеца сам саботира авто индустрията си с една купчина забрани на "зелените"?
Германската кочина е пълна но с €€ еврото искат и нас да завлечат?
19:13 30.05.2025
8 След Втората Световна
19:15 30.05.2025
9 Сега
19:48 30.05.2025
10 стоян
До коментар #2 от "Коментиращ":
До 2 ком - купейките пак ли ревете за рузкия газ - е няма да е рузки - каза Шолц - газа не произвежда коли другар - ако можеше с газ коли то федерацията от мюслюмански републики щяха да произвеждат най евтините и хубави колиКоментиран от #12
20:44 30.05.2025
11 ХА ХА
Тва е.
22:03 30.05.2025
12 Ама
До коментар #10 от "стоян":
Много си проззд09:24 02.06.2025
13 Компроментиращ
До коментар #2 от "Коментиращ":
Ти ли ще говориш за слугинаж,бре? Погледни се в огледалото и преброй рублчките в джоба…07:08 03.06.2025