Генерал-майор Николай Русев: Чакаме пълното оборудване, за да използваме F-16 за дежурства

16 Октомври, 2025 08:09 3 789 72

  • ф-16 блок70-
  • ф-16 блок-70-
  • николай русе-
  • бойна авиация

До момента България е получила четири самолета F-16 Block 70 – два двуместни и два едноместни

Българските изтребители F-16 Block 70 ще започнат да охраняват въздушното пространство на страната, когато пилотите са напълно подготвени и пристигне цялото необходимо оборудване по договора от 2019 година. Това заяви командирът на Военновъздушните сили генерал-майор Николай Русев в интервю за БТА по повод празника на авиацията и ВВС, който се отбелязва днес – 16 октомври.

"Включването на изтребителите F-16 в охраната на въздушното пространство не зависи изцяло от нас. Това ще се случи, когато получим всичко необходимо по договора, подписан през 2019 година, и когато пилотите ни са готови да поемат дежурството," обясни генерал-майор Русев. Той уточни, че докато не пристигне цялото оборудване, не може да гарантира точна дата за започване на бойните дежурства с F-16.

До момента България е получила четири самолета F-16 Block 70 – два двуместни и два едноместни. Командирът на ВВС очаква в близко време да бъдат доставени още два, а до края на годината общо осем самолета. Така първият договор за доставка ще бъде изпълнен изцяло до края на 2025 година.

От четирите вече пристигнали самолета само един е официално приет. Останалите два са в процес на приемане, който включва и задължително летателно изпитване с поне по един полет на всеки самолет.

България разполага със шест пилоти, обучени да летят на F-16, но само двама от тях могат да управляват българския вариант на самолета – F-16 Block 70. Останалите четирима са летяли в САЩ на по-стар вариант на изтребителя и се нуждаят от допълнителни полети на учебно-бойните двуместни машини, за да се приучат към особеностите на новия модел.

Най-голям е недостигът на офицери във Военновъздушните сили – около 20 процента, сподели генерал-майор Русев. Въпреки това, желанието на младите хора да служат в армията нараства, особено след подобряването на заплащането. От началото на тази година военните заплати се изчисляват въз основа на средната работна заплата за страната.

"Войнишката професия изглежда доста атрактивна, но в същото време много хора, които не преценяват реално собствените си възможности, кандидатстват за кадрови войници и биват късани на приемните изпити. Имаме стандарти, които смятаме да поддържаме, и по никакъв начин няма да допуснем снижаване на критериите за прием," категоричен е командирът на ВВС.

Генерал-майор Русев заяви категорично, че през последната година не е имало нарушения на въздушното пространство на България. Имало е загуба на радиовръзка с цивилни самолети, летящи във въздушното пространство на страната, но във всички случаи връзката е била възстановявана или самолетът е бил прехващан от български изтребители и е напускал територията без проблеми.

В началото на октомври командирът на ВВС участва в ежегодната среща на командирите на военновъздушните сили на страните членки на НАТО. Там беше обсъдена цялостната система за командване и управление, правилата за действие при нарушаване на въздушното пространство от безпилотни летателни апарати и мерките за улесняване на презграничните операции.

"Това е сериозен проблем и в момента се правят анализи. Няма изградена система, която да защитава на 100 процента от бойни дронове," каза генерал-майор Русев. Той уточни, че за комерсиалните дронове има фирми, които разработват защитни системи, но това не решава проблема с военните безпилотни апарати.

България разполага със зенитно-ракетни комплекси, изтребителна авиация и вертолетна авиация, която се оборудва за борба с дронове. "Въпросът е дали ще отговорим по адекватен начин, тъй като едно е да изстреляш ракета за милион и половина долара срещу дрон, който струва две-три хиляди долара," обясни командирът на ВВС. В системата на НАТО се работи активно по този въпрос и скоро се очаква да бъде намерен балансът.

ВВС разполагат с вертолети Ми-17 и Cougar, оборудвани с техника за гасене на пожари. Вече има и подготвени екипажи, които могат да използват система за гасене на пожари на борда на самолета Spartan. Тя може да се използва с определени ограничения – трябва да се спазват точни скорости на самолета и контейнерите с вода да се спускат от строго определени височини.

"За догодина ще увеличим броя на вертолетите, които могат да участват в гасенето на пожари. Надявам се догодина поне осем вертолета да могат да участват," допълни генерал-майор Русев.

На 16 октомври се отбелязва годишнината от първия в историята на българската авиация и в Европа полет на самолет с разузнавателна цел в реални бойни условия. През 1912 година по време на Балканската война пилотът поручик Радул Милков и наблюдателят поручик Продан Таракчиев летят със своя "Албатрос" над Одринската крепост, разузнават разположението на резервите и успяват да хвърлят две ръчни гранати над гара Караагач. Това е и първото бомбардиране от въздуха над Стария континент в истинска фронтова обстановка.

Днес в 09:00 часа на паметника на летеца в София бяха поднесени венци и цветя, а от 10:30 часа в Централния военен клуб започна официалното честване с награждаване на личен състав и концерт на Представителния духов оркестър на ВВС.


Поставете оценка:
Оценка 1.7 от 32 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пич

    72 8 Отговор
    Пълното оборудване - манивела , ластик за изстрелване , и цигани дърпачи на щат !!!

    Коментиран от #9

  • 2 АГАТ а Кристи

    59 5 Отговор
    Габрово - "Хумор, сатира и забава"...
  • 3 Гост

    64 5 Отговор
    То, оквен да се засмееш и после да им теглиш една, какво друго да кажеш!
  • 4 Фен

    60 6 Отговор
    Те докато дойдат, и вече са за музея. Или може да ги натрупаме един върху друг, за основа на стената срещу дронове?🤔

    Коментиран от #17

  • 5 Новичок

    37 4 Отговор
    Ще има и оборудване,ама друг път.Пфу...6ляд.
  • 6 Мишел

    46 4 Отговор
    Май са ни изпратили един от тези, които ще се ползват за резервни части.
  • 7 Въпросче

    32 2 Отговор
    Защо досега мънкаха и не излязоха с подобен пълен преглед на положението ? Добра и обективна статия . Може да се направят доста изводи .

    Коментиран от #21

  • 8 Продължаваме дъното

    38 5 Отговор
    С големи заплати , а десет лицеви опори не могат да направят!

    Коментиран от #43

  • 9 Хахахаха😂😂😂😂

    31 2 Отговор

    До коментар #1 от "Пич":

    А, авантюристи, които да се опитат да го подкарат има ли?😂

    Коментиран от #22

  • 10 Перо

    39 2 Отговор
    В най-развитите страни вече произвеждат 6-то поколение изтребители, ние ще въвеждаме на въоръжение 4-то поколение, след 3-4 г.! Трудностите с военнотехническото, инфраструктурно и кадрово обезпечаване и включените за това средства и време се предвиждат предварително още на ниво преговори и се търсят възможности и оценка на офертата! А сега всеки ден ни се сервира нещо ново за изпълнение и плащане, по чужди програми и плащане! Някой дава ли си сметка как се изкарват тези постъпления в бюджета??? Кои са били лицата в комисията за поръчката и търсена ли им е отговорност за престъпната дейност от некадърност, корупция или зависимост? Да не говорим, че вече имаме нова военнотехническа обстановка и дронове, което значително намалява отбранителния ефект от изтребителите!
  • 11 факуса

    30 1 Отговор
    и как сте пропуснали да покажете тез пробни задължителни при приемането полети кат за най дребното нещо тичат мисирки покрай вас да ви снимат,лъжеш ама нема кой да ти вярва,и кво пречи да се упражнват и без пълен пакет оборудване освен ПРОБЛЕМИ с самолетите и явно с всички,оставка продажници
  • 12 Ивелин Михайлов

    34 1 Отговор
    Аха значи 6 години чакахме самолети, сега още толкова и за оборудване 😆
  • 13 браво на подписалите договора

    40 2 Отговор
    Ако и в Украйна приемаха така техните дарени самолети, Русия щеше да ги смачкала до сега! А нашите са ПЛАТЕНИ преди 6 години, и то на двойни цени! Сега се оказва, че нямаме пилоти, нямаме и оборудване?!
  • 14 Липсва

    13 1 Отговор
    още доокомплектовка за да може да лети. Иначе фалкона не е лош самолет. Доказан във времето ветеран от 1973г.
  • 15 МП4

    23 1 Отговор
    Комиците , new season 17 😁😁😁😁😁
  • 16 Некой си

    28 1 Отговор
    Препрочитам определен пасаж вече 5 пъти: "От четирите вече пристигнали самолета само един е официално приет. Останалите два са в процес на приемане..."
    Само на мен ли ми се губи един самолет?

    Коментиран от #40, #68

  • 17 факуса

    19 1 Отговор

    До коментар #4 от "Фен":

    по добре на въртележка за луна парк да ги сложат поне децата да им се радват,а и ще сме първи с най скъпата такава в света и тулупа да и среже лентата както обича с ято мисирки наоколо,тъкмо и егото ще си начеше покрай пазарджишкото падение
  • 18 Калоян

    18 1 Отговор
    Чакат нови четки и прясна боя за пребоядисване , че старите оставят следи от пребоядисването.
    Вижте опашката на този,около кръгчето как си личи...
  • 19 Госあ

    11 1 Отговор
    ха ха ха ха
  • 20 Да,да

    4 0 Отговор
    Пропуснах да присъствам на паметника в 9.00 ч. Сега вече е 8.30!
  • 21 1234

    17 0 Отговор

    До коментар #7 от "Въпросче":

    лъжите няма как да са обективни,самолетите ако са в ред поне единя може се ползва за тренировъчни полети ама не сме го видели,така,че пак лъжи
  • 22 Пич

    15 0 Отговор

    До коментар #9 от "Хахахаха😂😂😂😂":

    Ма тия са военни бе...!!! Връзват един , набутват го в самолета и да се оправя. Няма нужда да е развързан , защото и самолета не фърчи !!!
  • 23 Госあ

    20 0 Отговор
    На тия самолети им викали прахосмукачки. Нашите пилоти само ще ги лъскат на земята заради капризното им проектиране, скъпата поддръжка и летателен час. И това не го казвам аз, а един боен пилот.
  • 24 Р Г В

    19 0 Отговор
    Докато чакахме ефките се оправдаваха че се обучават пилоти и технически персонал за подръжката на машините.
    Като кацнаха самолетите в родината ,се оказа че само двама авиатори са обучени да ги пилотират а вероятно другите четирима ще насочват при полет колегите си по ориентири на земята при ниска облачност..А като долетят другите изтребители вероятно министъра ще наема пилоти от Бангладеш срещу 500 щ.д. заплата. И това ако не е позор, здраве му кажи.
  • 25 Нашта работа е

    14 1 Отговор
    На голо дупе чифт пищови

    Коментиран от #26

  • 26 Всъщност

    14 0 Отговор

    До коментар #25 от "Нашта работа е":

    Нашта работа е "овце , дето хранят продажби атлантически политици " . Как може за F18 да се плати 20 (двадесет) Пъти по висока цена от тази за аналозите му Миг 29 , които нашите евроатлантици явно умишлено не изпратиха на задължителни в Русия ❓

    Коментиран от #30

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 Тъп евроатлантически натовец

    19 0 Отговор
    Колко десетитетия чакаме тия таралясници, а сега чакаме и оборудване. Уникална натовска простотия.

    Коментиран от #32

  • 30 Всъщност

    7 0 Отговор

    До коментар #26 от "Всъщност":

    Миг 29 , които нашите евроатлантици явно умишлено не изпратиха (вече 20 години ❗) на задължителни ремонти на двигатели самолет в Русия ❓
  • 31 име

    5 0 Отговор
    ПроститеПарчета и ДайБъллгария осигуриха даже по-скъп договор, с 40 милиона по-скъп. На боко договора е за 1,256 млрд. долара. Втория договор е за 1,296 млрд. от които 3.6 милиона за радиосистема и поддръжка и оборудване. 24 милиона по втория договор за ракети минаха като "подарък" от краварите. Подарък, ама договора с 40 милиона по-скъп. А ПП случайно са смукнали над 800 милиона долара по УСАИД за 3години. Източник армимедия бг, статията се казва "Защо, колко, кога и как ще плащаме за вторите осем Ф-16?"
  • 32 име

    13 0 Отговор

    До коментар #29 от "Тъп евроатлантически натовец":

    И продължаваме да чакаме за части. Ами, ако е война и ни трябват части от краварите за ремонт? Направо ги отписваме тия самолети. С тях и без тях, даже афганистанските козари с калашниците да ни нападнат, пак ще ни бъхтят.

    Коментиран от #34

  • 33 Боко БорисоФ

    13 0 Отговор
    До момента България е получила четири самолета F-16 Block 70
    – два новоСтари двуместни и два Стари едноместни,
    от които само един може да излети!
  • 34 Дали

    5 0 Отговор

    До коментар #32 от "име":

    Запряна ще вдигне Ф - ката ?
  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Ако

    8 0 Отговор
    бяха Грипен до сега да са дошли,а не като тия счупени ефки с пробити резервоари
  • 37 Ротация на мненията

    7 0 Отговор
    Българските изтребители F-16 Block 70 ще започнат да охраняват въздушното пространство на страната, когато ...

    Тоест никога. И за какво са ни Ф16 като имама\е само ракетите им са само по 8.
  • 38 Толкова

    2 0 Отговор
    Ли сложно е да се намери сладкарско обурудване ,машина за памук и т.н.
  • 39 Симо

    7 0 Отговор
    От колко години се готвим да преминем на американска авиационна техника и имаме само двама пилоти, които може би ще могат да летят горе-долу. Или тази техника е свръх сложна и напреднала ( самлет от миналия век) или бавно се учим. С тези темпове, ще преминем обратно към изтока, преди нашите пилоти да са се научили да летят на западната техника. Ако днес руснаците ни нападнат, ще трябва да разчитаме на партиоти от селскостопанската авиация, като във филма „Денят на независимостта“ .....
  • 40 Ами на него

    7 0 Отговор

    До коментар #16 от "Некой си":

    Само документите са му пристигнали сигурно
  • 41 5555

    8 0 Отговор
    Тоя обяснява как бойната ни авиация се превръща в пожарна авиация… Абе луди ли сте?… Пожарната авиация трябва да е отделна служба, а не като бойните ни пилоти дето загинаха правейки авио демонстрационни акробатики, за да се пъчат разни дебели шкембета колко сме мултифункционални… Безмозъчна работа…Ами включете и гражданската авиация в гасенето… Кратуни кухи…
  • 42 Бандера

    2 14 Отговор
    Малко информация за копейките: когато през 1989 г. пристигнаха първите Миг 29 трябваше да изминат ДВЕ ГОДИНИ за да започнат да летят! И преди 1989 г. България плащаше на Русия за отбрана между 8% и 20% от БВП на страната!

    Коментиран от #49, #50, #53, #54

  • 43 Служил на Родината в БНА

    6 0 Отговор

    До коментар #8 от "Продължаваме дъното":

    У ВВС генералите са повече от самолетите,така ,както във ВМС адмиралите са повече от ...корабите...

    Коментиран от #71

  • 44 Защо До Тогава !

    6 0 Отговор
    Защо До Тогава !

    Не Ги Сложите !

    В Музея !

    На Авиацията !

    Или На Глупостта !

    За Да Могат !

    Хората Да Ги Видят !


    Като го Получите !

    Ще Ги !

    Изкарате !

    От Там !
  • 45 Селянина с Пежото

    9 0 Отговор
    Журналиста ми оправи настроението тази сутрин. Доставени четири самолети, единият приет, а двата чакат приемане. Къде е четвъртият? Има шестима пилоти, но само двама могат да управляват този модел.
  • 46 Вале-каро

    4 0 Отговор
    Значи самолетите трябва да пристигнат до края на 2025 година.Това разбрах.Но не разбрах до коя година ще пристигне пълното им оборудване.Защото докато пристигне ,може да се наложи да ги дадем за скраб поради технологично остаряване.
  • 47 Елементарно

    4 0 Отговор
    ключова дума :"ЩЕ"! Кво от това че сме броили едни милиарди ... Егатий натовската техника : на сухо, на климатик и ... пак не хвърчи!
  • 48 фъ-16 блок-1970-та

    3 0 Отговор
    Женераль-майор бай Кольо Русев:
    Чакаме да дойде пълното оборудване, за да почнем да използваме F-16 блок-1970-та за дежурства.
    Пълното оборудване се очаква да дойде от САЩ до 2048-ма година... заяви пред журналисти женераль-майор бай Кольо Русев...
  • 49 Кусур Ефенди

    7 0 Отговор

    До коментар #42 от "Бандера":

    И още малко информация: до 1989 година ВВС на НРБ притежава 740 годни за полети самолети.
  • 50 Пак

    8 0 Отговор

    До коментар #42 от "Бандера":

    Глупости на търкалета!
    Все още има хора, които помнят "онези времена"!
    Това, което СССР даде, подари и обучи българи, няма как да го видите повече!
    Сега ще получавате повече от същото, като ЕФ16, като сте такива "умници".
  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 Механик

    9 0 Отговор
    Маслото и ангренажа сменихте ли? Щото е задължително при покупката на нещо втора употреба.
    И гледайте да не се появи теч на масло. Това се случва често при такива покупки.
    п.п.
    Пък пилотите дето ги пращахте на обучение вече са в пенсионна възраст и са забравили наученото.
    Горките! Не можаха да направят и по едно кръгче с тоя геймчейнджър, начи....
  • 53 Перо

    9 0 Отговор

    До коментар #42 от "Бандера":

    Ф-16 започва да се разработва през 1972 г. и тогава е представлявал интерес! Като противовес е произведен МИГ 29. Сега тези самолети са антика, но ние плащаме милиарди за Ф-16, с малки подобрения на авиониката! Освен това броя на МИГовете е бил стократно повече и никога не е имало недостиг на пилоти, поради развитата система на военните ВУЗ и стаж, практика в поделенията с програмирано навлизане в професията! Сега имаме 2 пилоти и 4 самолета Ф-16!
  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 55 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 56 Софиянец

    5 0 Отговор
    Демек, чакаме да разкостят останалите бракувани фъ16 от пустнинята и да ни пратят някви части 😂
  • 57 Д-р Аспарух Кичев

    7 0 Отговор
    Ф-16-те бяха едно огромно и безмислено харчене на народни средства. Сега ще цакат децата, които в момента вайпват и пият около училищата да ги плащат в продължение на десетилетия чрез данъчно облагане. Много глупава и зле изпълнена сделка. Тези, които я организираха и изпълниха трябва да хвърлят оставки и да бъдат глобени. А, тези безмислени самолети да ги платят БГ богаташите, като Домусчиев и др. подобни, които и без това са крали от народа чрез разнообразни схеми.
    Трябваше да вземем Грипени, най-разумния и икономичен избор за БГ, хем също НАТОвски и оперативно съвместими.
    Или пак ако сме рискови играчи направо да заложим изцяло на дронове за изтребители: има такива варианти вече.
  • 58 стоян георгиев

    7 1 Отговор
    Така става като си купиш самолета с най-лошата репутация в света 😅 отгоре на всичко и 2ра ръка, бракуван!
  • 59 Румен Първанов

    4 0 Отговор
    3003 г. !
  • 60 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 61 Дика

    6 0 Отговор
    8 самолета, 6 пилота от които 2 могат да летят. Демек купих си кола, ама нямам книжка.
  • 62 По голяма гавра няма!Това е нато!

    7 0 Отговор
    Преди 6 години платихме парите , а насреща още нямаме самолет който да може да лети! Пробутаха ни два счупени самолета и два учебни, а ракети за тях ...друг път!
  • 63 БГ акълий слуги на запада

    3 0 Отговор
    Траш за милиарди.
  • 64 Белоусов

    4 0 Отговор
    Ако янките не ви го доставят. Ще ви го доставим ние. В натура.
  • 65 Сандо

    4 0 Отговор
    За толкова години България навремето подготви и изпрати двама човека в Космоса.Но сега огромната вина е най-вече на управляващите и политическата клика зад тях.
  • 66 мдааааааааааа

    5 0 Отговор
    От интервюто сутринта разбарах, че Ф-16 са страхотни самолети, но за нищо не стават.
    Платихме като за Ф-35 и получихме купчина ламарини и то само 4. Другите друг път. А дали ще литнат ...........
  • 67 Нато вън!

    6 0 Отговор
    Радев правилно им казваше да вземем Грипен , зщото с ефките ще имаме проблеми заради скъпата им логистика и подръжка. Но тиквите не слушат професионалисти , а гледат как да робуват на краварите! 1980 г. имахме 400 бойни самолета , от тях 300 бяха изтребители! Бяхме сила, имахме самочувствие, имахме държава!
  • 68 Политкоректен математик

    5 0 Отговор

    До коментар #16 от "Некой си":

    Международното положение е напрегнато. Пък и те - летците, са да летят, а не да броят. И ще летят, само да им доокомплектоват самолетите. Още няколко години търпение и са готови. Ужас... И тия майтапчии ни управляват, та даже и във война са готови да ни вкарат.
  • 69 Бг армията

    5 0 Отговор
    Икога нее била тъй зле дори в турско четите са били по юнаци в пъти от крадлйовците сега
  • 70 бай Митко

    4 0 Отговор
    Те нещата са ясни! Ефките ще си стоят по хангарите и личния състав от ВВС ще ги лъска! Освен да се снимат пред тях за спомен тези прахосмукачки за друго не стават! Те и укрите вече не ги искат! Най разумно е дядо Наско министърчето на войната де, да ги раздаде по морските и планински курорти за снимки за спомен, че поне някой лев да се изкара с тях! В най лошия случай ги подарете на Боко, който ни набута с тях - един за ЧРД, един за Коледа, един за ЧИД и т.н. И който иска да ни напада да изчака докато ги окомплектоват и летците се научат да ги управляват!
  • 71 бай Митко

    5 1 Отговор

    До коментар #43 от "Служил на Родината в БНА":

    Прав си колега!
    Това сега армия ли е? 20 000 човека, от които 1/3 шкембелии не можещи да се наведат да си вържат обувките, 1/3 женоря и 1/3 генерали и адмирали!
    БНА беше сериозна сила с която се съобразяваше цяла Европа! Имаше и летящи самолети, и ракетни установки, и подводници, и танкове, и бронетранспортьори, и численост на личен състав от 150-170 000 души!
    Щастливец съм, че съм живял през "лошия" социализъм!
    Горд съм, че съм служил в БНА!
    Любопитен съм да видя хала ни в Еврозоната!
  • 72 Да ви пикам

    5 0 Отговор
    На самолетите.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове