Втората процедура за изграждане на електрически зарядни станции на стойност 19,5 млн. лв. ще бъде обявена през януари 2026 г. По първата процедура, на стойност 10 млн. лв., бяха подадени 11 проектни предложения, които са в процес на оценка. Така с общия пакет от близо 30 млн. лв. ще бъдат положени основите на национална мрежа от бързи зарядни станции. Това заяви заместник министър-председателят и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов при откриването на осмото заседание на Комитета за наблюдение на Програма „Транспортна свързаност“ 2021–2027, което се провежда в Пловдив.
Вицепремиерът отбеляза, че през последната година Министерството на транспорта и съобщенията е постигнало сериозен напредък в изпълнението на програмата, въпреки забавянията от предходните години. „Почти 3 млрд. лв. са договорените средства, разплатените са над 658 млн. лв., а през последните шест месеца са сключени нови договори за над 1,25 млрд. лв.“, подчерта Караджов.
Сред основните пътни проекти с отчетлив напредък той посочи автомагистрала „Русе – Велико Търново“, по която вече има разплащания от почти 176 млн. лв., и автомагистрала „Европа“, по която е извършено финално плащане от 85 млн. лв.
„В железопътния сектор приоритет остава завършването на жп линиите „Пловдив–Бургас“, „Волуяк–Драгоман“ и „Елин Пелин–Костенец“ – ключови за националната и европейската свързаност“, заяви още министърът. Той допълни, че Тунел 2 в участъка „Елин Пелин–Костенец“ е едно от най-големите инженерни предизвикателства в страната и се следи ежедневно с повишени мерки за контрол.
Вицепремиерът обърна внимание и на интермодалния транспорт, като съобщи, че в момента са в процес на одобрение проектите за интермодални терминали в Русе, София, Горна Оряховица и Видин. „45% от всички средства по програмата са насочени към Северна България – това представлява целенасочена политика за сближаване и намаляване на регионалните различия“, подчерта Караджов.
В заседанието участваха Андреас фон Буш – ръководител на отдел „България, Унгария и Словения“ в ГД „Регионална и градска политика“ на Европейската комисия, както и представители на Управляващия орган на Програмата „Транспортна свързаност“ 2021–2027, бенефициенти, институции и неправителствени организации.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Винченцо Андолини
Даже опашки ще има.
09:15 12.11.2025
2 Тези нямат
09:16 12.11.2025
3 АМАH OT ИДИOTИ
БРАВО НА КАРАДЖОВ 😆
ВСИЧКО Е НАРЕД В KOЧИHATA, CAMO 3APЯДНИТЕ ЗА TPOTИНЕТКИ НИ Е ПРОБЛЕМ.
09:17 12.11.2025
4 обирджии
09:30 12.11.2025
5 Панаьот
Коментиран от #7
10:02 12.11.2025
6 Много странно
10:51 12.11.2025
7 Баварец
До коментар #5 от "Панаьот":
Май само ти и още няколко тук, не сте разбрали, че с димилниците ДВГ се свърши? Ще останат камиони, самолети и тежки машини. Всичко останало: ток и жица! Кой ги спира и кой ги изхвърля, май и ти не разбираш, какво казваш? Пилеенето на енергия свърши, ако не си разбрал, защото и въздухът и водата са на финал.13:42 12.11.2025