"Спаси София": Стотици паркоместа в София са присвоени от институции

17 Ноември, 2025 16:57 3 204 27

  • спаси софия-
  • борис бонев-
  • паркоместа-
  • институции

Според "Спаси София", Министерството на транспорта е окупирало 33 паркоместа, при положение че има право едва на 5

"Спаси София": Стотици паркоместа в София са присвоени от институции - 1
Снимка: Спаси София

Държавните институции са присвоили стотици паркоместа в идеалния център на София, вместо те да се използват от всички граждани. За това предупредиха днес на пресконференция председателят на "Спаси София" Борис Бонев и Андрей Зографски – зам.-председател на комисията по транспорт в Столичния общински съвет.

Според Спаси София държавните институции са присвоили общо над 1000 паркоместа, при положение, че недостигът на паркоместа за общо ползване е именно в идеалния център. „От колко места точно има нужда един министър? Една служебна кола и едно място за гост - това са две места. Защо са му 30?“, попита реторично Бонев и обяви, че е изпратил писмо с искане за спешна среща с председателя на Народното събрание Рая Назарян и с Росен Желязков, защото „Народното събрание и министерствата са най-големите нарушители и трябва най-сетне да бъде сложен край на този произвол“.

„Министерството на транспорта е показателен пример за повсеместното нарушаване на правилата от институциите в центъра. Те трябва да бъдат морален пример, а вместо това превземат общинска собственост.“, подчерта Зографски.

Според "Спаси София", Министерството на транспорта е окупирало 33 паркоместа, при положение че има право едва на 5. Според Зографски още по-фрапиращо е, че 20 от тези места са „запазени“ чрез изтекъл и незаконосъобразен договор, сключен от тогавашния кмет на София Бойко Борисов през 2006 г. По силата му, транспортното ведомство получава паркоместата срещу месечен наем от 100 лв. на място, докато реалната цена за служебен абонамент е 650 лв. (а с приетите миналата седмица изменения предстои да бъде увеличена на 1600 лв.).

Освен финансовата щета, според "Спаси София", кметът няма право да се разпорежда с общинските улици по този начин. „Призоваваме кмета на София Васил Терзиев още утре да прекрати този договор. Това може да бъде направено едностранно, тъй като договорът отдавна е изтекъл и няма законово основание да продължава да действа. За два дни тези паркоместа могат да се върнат на софиянци“, заяви Зографски.

Освен заетите от Министерството на транспорта 33 паркоместа, десетки са заети пред Съдебната палата и Правосъдното министерство. „Ако само тези места бъдат освободени, това е капацитет, сравним с един двуетажен паркинг в центъра на София“, подчерта Бонев.

От Спаси София припомниха, че с техни доклади беше осигурено изграждането на два нови буферни паркинга – до метростанциите Сливница и Витиня общо за над 700 места. Проектират се нови съоръжения в Подуяне и Средец, а предстои започването на изграждане на паркинги в Младост 3, Слатина и Левски, но проектирането на шест паркинга, вече втора година се бави от Министерството на регионалното развитие.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 21 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 мда

    30 1 Отговор
    Калинки с пъстри пелеринки.
  • 2 Тити

    24 0 Отговор
    Те да бяха 33 здраве му кажи няма държавна институция която да няма паркинг или обособени паркоместа.

    Коментиран от #11

  • 3 обективен

    32 2 Отговор
    Поредното доказателство ,че няма държава , а обрулена територия населена с роби , и скубани от патриции !!

    Коментиран от #25

  • 4 240 В УРАНОВИТЕ МИНИ

    25 1 Отговор
    У БГ-ТО ИНСТИТУЦИИ ДА ИСКАШ.....
    И ТЕ ВСЕ ИСКАТ ЛИ ИСКАТ....
  • 5 СОС

    22 4 Отговор
    Да ве и затова зелена зона до околовръстното според Мис Бони от Смyчи София!?

    Коментиран от #19

  • 6 Коки

    25 3 Отговор
    С новите цени за паркиране в София се задава лош тон за цяла България, че всички цени на всичко трябва да се вдигнат двойно. Това е отзвукът от новите цени.

    Коментиран от #13

  • 7 Зевс

    30 0 Отговор
    Много е просто: по министерствата са най-големите връзкари, дават им и служебни коли да ги ползват като лични, осигуряват им и места за спиране. Я министъра на транспорта да даде една справка колко служебни коли имат и на кого са зачислени?
  • 8 Василеску

    16 6 Отговор
    Защо точно сега се сети този претъпкан с "експертиза" дървен философ за това - когато се сдъвка с кмета, който и без това е неможач?
  • 9 ZЕРБ за Евразийско Разграбване на 🇧🇬

    9 5 Отговор
    Карлос контейнера не харесва тази констатация .
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 БЕЗ МАЙТАП

    10 5 Отговор

    До коментар #2 от "Тити":

    В момента в с София има сблъсък между държавата окупирана от Пеевски и Борисов и ХОРАТА. Аз избирам правото на държавата но не тази на Пеевски и Борисов на българските граждани.
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Учуден

    7 3 Отговор

    До коментар #6 от "Коки":

    Нали еуро искате
  • 14 Кик

    10 4 Отговор
    Б. Бонев и сие не са в час изобщо. Да прави са, че има администрации включително и общински (за които странно защо мълчи) използват голям брой паркоместа, но да твърдиш, че с освобождаването на 30-40 такива паркоместа ще решат проблемите с паркирането в София е проява на кретенизъм. Та не са ясни проблемите които ще решат с въвеждане на зона например в кв. Ст. Караджа. Кога ще осигурят там паркинги и повече места, абе с една дума нахални, безобразно нагли дебили.
  • 15 Българин

    8 11 Отговор
    Данък в МПС в София трябва да се вдигне до толкова, че 10% от паркоместата да останат свободни. Това ще е някъде около 5000 евро годишно. За колите над 100 коня да се направи 10000 евро. Над 200 коня, 20000 евро всяка година.
    Който е гъзар, да покаже на всички, как може да плаща!

    Коментиран от #18

  • 16 пиявици

    11 3 Отговор
    Не стига че храним стотици хиляди излишни държавна администрация, сега сме длъжни и безплатни парко места да им осигуряваме
  • 17 Лумпен

    9 4 Отговор
    Държавните чиновници трябва да бъдат обгрижвани от цялото население!
    Защото сме си ги заслужили !
    Защото гласуваме за тях !
    Защото сме си ги избрали !
    Разбрахте ли ?
  • 18 хаха

    4 0 Отговор

    До коментар #15 от "Българин":

    Много нещо завиждаш на софиянци, че имат коли. Ама кажи, ако в София сложат данък 10000 евро на колите, в твое село дали 5000 евро ви устройват или да ви тупнат и на вас 10000. Или мислиш, че, като не изпълнят плана с тия 10000 в София, няма да кажат, че парите вече е заложено за какво да се харчат и трябва да плащате и вие?
    Ще ти дам един пример с Великобритания. Заложили в бюджета акциз от горива, ама нали борят ДВГ, та станали много електромобили и приходите от акциза паднали. Знаеш ли решението заложено в бюджета им за 2026? Данък 3 пенса на километър за електромобили и хибриди. В началото на годината си определяш колко очакваш да караш и плащаш предварително. Ако превишиш, доплащаш. И това е съвсем сериозно и англичаните оревават мрежата.
    Разбери едно. Когато държавата се научи да цоца, не пуска кокала. Помниш ли у нас метана как го рекламираха и после му тупнаха акциз, като минаха бая хора на него? Ако имаш повече памет, то 2000-2010 рекламираха дизела като екологичен и икономичен. Вдигаха бензина да промотират да се минава на дизел. После рязко заради по-малкия разход удариха такъв акциз, че литър дизел стана по-скъп от бензина, та да изравнят приходите на НАП.
  • 19 гост

    2 0 Отговор

    До коментар #5 от "СОС":

    Зелена и синя зона са смешно евтини , това е истинския проблем !! 2 лева на час са пълна смешка , за 8 часа са 16 лв , за обяд дават два пъти по толкова !! За работещите в центъра със среден надник 250-300 лв , щото толкова е за 5-6 бона заплати , а те най- малките са по толкова 16 лв са виц !! Зоните трябва моментално да станат поне 10- 15 лв на час и пак над половината места ще са заети !! Максималния престой трябва да е максимум час иначе глоба поне 300 лв , само от това разбира нахалния чиновник , дето без кола не може да иде на работа , нищо че само преди 30 години правеше точно това и без метро !

    Коментиран от #20

  • 20 хаха

    1 0 Отговор

    До коментар #19 от "гост":

    Сигурен ли си, че всички работещи в центъра взимат над 5000лв заплати? Много работят на далеч по-малко. Знаеш ли, че в банките заплата на шеф на клон е бруто към 3000лв? В СУ колко според теб взима асистент? Може би сервитьорите са на 5000лв? Продавачите в магазините?
    И всъщност не си ли чул за синя зона нещо интересно? Самите СОС си го казват- от всичките места в зоната само 2500 се въртят на ден. Другите са служебни на различни институции и местните със стикерите. Така, да, има 2500 човека на 2 милиона плюс приходящи от други градове да могат да платят зона. Извадиха тази статистика, знаеш ли защо? За да оправдаят въвеждането на плащане за електромобили- да се въртели повече места с плащане.

    Коментиран от #23, #24

  • 21 Тобиас

    0 0 Отговор
    Тази гавра със зоните е провокация срещу еврото, и нищо повече.
  • 22 Луд

    1 0 Отговор
    Защо ни заблуждавате и ни премествате фокуса на мислене в друга посока. Нека столична община да даде точни сметки къде и по какъв начин се израсходват парите от паркирането в синя и зелена зона , кои фирми се облагодетелствани , какви печалби имат и поименен списък колко хора работят в тези фирми и от шеф до чистач какви реални заплати и превилегии получават и кои номера на коли и чия собственост не се пипат въпреки нарушенията от паркинги и гаражи. И крайно време при взимане на увеличения, които бъркат директно джоба на обикновените хора да се допитат с подписка до всеки гражданин дали е съгласен с новите увеличения или не защото не столична община , а софиянци са собственици на земята, която столична стопанисва. Просто хранилките по веригата да се прекъснат и всичко ще си намери мястото и столична община ще има по голям бюджет от колкото никога.
  • 23 гост

    4 0 Отговор

    До коментар #20 от "хаха":

    В Лондон и Ню Йорк инвестиционни банкери , дето изкарват по 5-6 хиляди НА ДЕН ходят на работа с метро и не си и помислят за друго , реално в центровете им се придвижват само с такси или метро , ама тука явно сервитьорите и продавачите трябва да ходят с кола , хахаха !! Мен ако питаш и велосипед им е много , а ако наистина има 2500 оборотни места в центъра това е повече от добре !! Там само колите на живущите в центъра са над 20 000 , отделно служебните !! Вденете най- после , че място за случайни коли в центъра НЯМА и няма да има никога , толкова е капацитета на града , проектиран за 200-300 000 население и улици за не повече от 50-60 000 автомобила !! Ако трябва да има 500-600 000 , а те сигурно са два пъти по толкова , трябва да се събори половината град !!! Слизайте от пушилниците и хващайте метрото , а не търсете под вола теле !!

    Коментиран от #26

  • 24 гост

    4 0 Отговор

    До коментар #20 от "хаха":

    В центъра ще паркират само живущите там и то срещу сериозни такси и ограничение до 2 коли на жилище , иначе всичките им роднини ще си прехвърлят колите на тяхно име , пак селски тарикатлъци и институциите , това е положението !! За другите има таксита и метро !!
  • 25 Иванчо

    2 0 Отговор

    До коментар #3 от "обективен":

    тези дето ни скубят не са патриции, а партийци.
  • 26 хаха

    0 0 Отговор

    До коментар #23 от "гост":

    Посмали малко. Инвестиционен банкер в Ню Йорк или Лондон не ползва градски транспорт, ако е стигнал 5000 на ден. Потърси какво става в Ню Йоркското метро или какво е в Лондон в момента с имигрантите и бездомните. Кой ще е луд да рискува да го намушкат с нож или нещо подобно? Ако не ги кара шофьор, плащат такси. И, да, не им пука при 5000 дневно, че ще дадат 100 за таксито.
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове