На 3 март Паметникът на свободата на връх Шипка ще бъде с вход свободен и с удължено работно време. Това съобщи за БТА директорът на Национален парк-музей „Шипка – Бузлуджа“ д-р Чавдар Ангелов. Всички, които желаят да разгледат постоянната експозиция, ще могат да го направят веднага след края на официалната церемония по повод Националния празник на Република България, която се очаква да приключи около 12:30 часа.
В празничния ден монументът ще е с удължено работно време и ще остане отворен за посетители до 19:00 часа, като в случай, че и в този час има струпване на хора, Паметникът на свободата ще остане отворен до 20:00 часа.
Официалната церемония по отбелязване на 148 години от Освобождението на България ще се състои на площадката непосредствено под Паметника на свободата, след което пред монумента ще бъдат поднесени венци и цветя, допълни д-р Ангелов. В културната програма ще участват ансамбъл „Българе“, трио „Тримата български тенори“ и фолклорен ансамбъл „Детелини“, които ще разиграят тематичен спектакъл на различни локации на върха.
Д-р Чавдар Ангелов напомни още, че по повод Националния празник още от вечерта на 2 март ще бъде въведена временна организация на движението с ограничаване на транзитния трафик през прохода Шипка. Той подчерта, че гостите на празника не бива да подценяват зимната обстановка в планината и призова всички, желаещи да се включат в тържествата, да бъдат подготвени.
Тази година домакин на Националното честване на 3 март е Община Казанлък, като празничните прояви ще започнат от 2 март с тържествена заря-проверка на централния площад „Севтополис“.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Дзак
14:11 27.02.2026
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 честен ционист
14:16 27.02.2026
4 Вие
14:19 27.02.2026
5 ало мисирчок
Коментиран от #7
14:19 27.02.2026
6 Русодебил
Нищо, че руснята беше тръгнала да вземе Босфора под предтекст, че ни асвабаждава!
Коментиран от #11, #12, #15, #29, #78, #90
14:26 27.02.2026
7 Венцислав Михайлов
До коментар #5 от "ало мисирчок":
УТОЧНЯВАМ:ОТБЕЛЯЗВАМЕ 148 ГОДИНИ ОТ ОСВОБОЖДЕНИЕТО НА БЪЛГАРИЯ ОТ ОСМАНСКО РОБСТВО. ОСВОБОЖДЕНИЕТО Е С ПОМОЩА НА РУСКАТА АРМИЯ.
Коментиран от #41
14:26 27.02.2026
8 ИВАН
Коментиран от #21
14:27 27.02.2026
9 Само питам
Коментиран от #97
14:27 27.02.2026
10 Тиква
14:29 27.02.2026
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Селянина с колелото
До коментар #6 от "Русодебил":
До колкото знам История никой нищо не е взел и за това се нарича Руско-Турска освободителна война. Руските войски са изтеглени от България. Така както и след 09.09.1944 г. не е имало съветски войски и съветски военни бази на българска територия. За разлика от новите ни "приятели" които за последните 35 години съкратиха българската войска от 130-150 хил. души до 25 хил. и си направиха 4 военни бази на наша територия с общо около 15 хил. войника.Коментиран от #25, #44
14:30 27.02.2026
13 ИВАН
14:33 27.02.2026
14 Думократ
Договорът не дава пълна независимост на България и по-късно е ревизиран от Берлинският договор.
Първоначално за България се предвижда 2-годишен период на временно руско управление...
КОЕТО ПРОДЪЛЖАВА И ДО ДНЕС.
Празник ли е?
Коментиран от #16
14:36 27.02.2026
15 Ха ХаХа
До коментар #6 от "Русодебил":
Русия нямаше флот и не си е поставяла за цел да превземе Истанбул.Никой без флот не може да го превземе.
Тъпунгери твърдят обратното
14:37 27.02.2026
16 Ха ХаХа
До коментар #14 от "Думократ":
Простак 310%14:38 27.02.2026
17 Кисельова
14:39 27.02.2026
18 Киро Украинеца
14:41 27.02.2026
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Думократ
Договорът не дава пълна независимост на България и по-късно е ревизиран от Берлинският договор.
Първоначално за България се предвижда 2-годишен период на временно руско управление...
КОЕТО ПРОДЪЛЖАВА И ДО ДНЕС.
Празник ли е?
Коментиран от #23
14:42 27.02.2026
21 Румен Решетников
До коментар #8 от "ИВАН":
Копейкин преди две години каза, че ще бъде разрушен! Някой няма ли да го пита защо още е там?Товарищи?
14:42 27.02.2026
22 Хмм
Коментиран от #27
14:43 27.02.2026
23 Хмм
До коментар #20 от "Думократ":
Разбирасе, че е празник, възкресението на българската държава, а вие ни напомняте какво са направили "великите сили" с нас14:45 27.02.2026
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Копейкин Костя
До коментар #12 от "Селянина с колелото":
Рассия е взела Карс,Батуми и Ерзерум в Кавказ.Интересно, защо не изучаваме военните действия в Кавказ по времето на войната? Да не е защото в Кавказ няма българи? М?
14:46 27.02.2026
26 Сатана Z
Коментиран от #30
14:47 27.02.2026
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Заралийски рокер
До коментар #6 от "Русодебил":
Ще развяваме, пречи ли ти? Ти нали си развяваш шареното знаменце всеки ден.Коментиран от #32
14:51 27.02.2026
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Цар Карлос Червенооки Българомразец
Слава на Украйна
Героем слава
Коментиран от #100
14:52 27.02.2026
32 Румен Решетников
До коментар #29 от "Заралийски рокер":
Що не развяваш знамето на Рассия от тогава?Ама откъде рашибозука да знае, че е било с други цветове...
Коментиран от #35
14:54 27.02.2026
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Атина Палада
До коментар #28 от "Румен Решетников":
Значи ще сте на Шипка да празнувате освобождението на България от Османско иго ..И ще носите цветя на руските и българските воини загинали за свободата на България.14:55 27.02.2026
35 Споко
До коментар #32 от "Румен Решетников":
Успокой се бе петроханец, получи нервна криза:)))Коментиран от #96
14:57 27.02.2026
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 пешо
До коментар #2 от "коментар":
ръка цунка може и другаде ЕДИН ОТ ГЕРБ НА ТИКВАТА14:58 27.02.2026
38 Атина Палада
До коментар #30 от "Копейкин Костя":
Аааааа,копейкин и Радев са от двете страни на бариерата ..Радев е от към жълто.павет.ниците...Няма как да са заедно...14:58 27.02.2026
39 и да не забравите да споменете
Коментиран от #42, #47
14:58 27.02.2026
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 пешо
До коментар #7 от "Венцислав Михайлов":
не османско а турско14:59 27.02.2026
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Да почетем
Коментиран от #45
15:01 27.02.2026
44 За съжаление
До коментар #12 от "Селянина с колелото":
не си Селянина с колелото, а само див селянин.15:03 27.02.2026
45 Кои са другите
До коментар #43 от "Да почетем":
Загубени войни за Босфора?Коментиран от #49
15:03 27.02.2026
46 А за румънци и
До коментар #42 от "Ха ХаХа":
финландци чувал ли се е?Украинци са ни освободили.
Да не мислиш, че са карали с магарета чукчи от другия край на Руснята?
Коментиран от #50, #52, #58
15:05 27.02.2026
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 Софиянец
Слава Русия 🇧🇬❤️🇷🇺
Коментиран от #51
15:07 27.02.2026
49 Ще четеш повече
До коментар #45 от "Кои са другите":
Други напъни през България, а да не броим тези от другата страна на Черно море.Между другото, тогава грузинците, бидейки част от Османската импеерия са се борили против руснаците. Щото са ги знаели.
Коментиран от #54
15:07 27.02.2026
50 Атина Палада
До коментар #46 от "А за румънци и":
Какви украинци сънуваш тогава ти бре:)))))Коментиран от #53
15:08 27.02.2026
51 Слава, Слава...
До коментар #48 от "Софиянец":
Хубаво, нека да е слава. А ние какво общо имаме с руснаците?Коментиран от #56
15:09 27.02.2026
52 Ха ХаХа
До коментар #46 от "А за румънци и":
Ген Столетов и Радецки са украинци нали помако,Къи са тези украинци ?
Написани са ти полковете от кои градове са на Шипка.
Нито един не е от Украйна която въобще не е съществувала.
Само туркофили плямпат тази простотия.
Украйна ли обявява война на Турция?
5% сте бе продажници мръсни
Коментиран от #60
15:09 27.02.2026
53 Тая, Паладинката пак
До коментар #50 от "Атина Палада":
излезе от дупката.15:10 27.02.2026
54 Атина Палада
До коментар #49 от "Ще четеш повече":
И България ли се е борила срещу руснаците ? Нали сме били в Османската империя.:))))Коментиран от #57
15:11 27.02.2026
55 Този коментар е премахнат от модератор.
56 Хихихи
До коментар #51 от "Слава, Слава...":
Кои сте вие?15:12 27.02.2026
57 Не, разбира се
До коментар #54 от "Атина Палада":
обработка в главите на хората тук е почнала 100 години по-рано. Продажни българи да искаш.Коментиран от #64
15:12 27.02.2026
58 Този коментар е премахнат от модератор.
59 Атина Палада
До коментар #55 от "Третомартенец храбър":
По горе ти казаха,че бачО ти Румен е на Петрохан..Там празнували ж.ълто.павет.ниците.15:13 27.02.2026
60 Бъди приличен
До коментар #52 от "Ха ХаХа":
Не си в селската пивница.Коментиран от #63
15:14 27.02.2026
61 Търново
15:15 27.02.2026
62 Този коментар е премахнат от модератор.
63 Казал
До коментар #60 от "Бъди приличен":
Помакът продажен15:16 27.02.2026
64 Атина Палада
До коментар #57 от "Не, разбира се":
Левски ли ?15:16 27.02.2026
65 Този коментар е премахнат от модератор.
66 Този коментар е премахнат от модератор.
67 Атина Палада
До коментар #62 от "Защо тогава":
Защото е в синергия:)))))15:17 27.02.2026
68 Този коментар е премахнат от модератор.
69 Руската грешка
15:17 27.02.2026
70 Този коментар е премахнат от модератор.
71 Защото тогава
До коментар #66 от "Защо тогава":
Ще бъдеш жив закопан под мочаКоментиран от #75
15:18 27.02.2026
72 Варненец
15:19 27.02.2026
73 Стоене,
До коментар #68 от "стоян георгиев":
не се излагай публично. Карай само дома.15:19 27.02.2026
74 Атина Палада
До коментар #66 от "Защо тогава":
Не знам ,обаче Моча е на 3-ти украински полк ..Коментиран от #77
15:20 27.02.2026
75 Ного ниско
До коментар #71 от "Защото тогава":
ниво. Пробвай пак.15:21 27.02.2026
76 вие сте бунаци
Коментиран от #79
15:24 27.02.2026
77 Този коментар е премахнат от модератор.
78 Така е, нашенеца не може да мисли!
До коментар #6 от "Русодебил":
Руснаците водиха цели 15 войни с турците за тези Проливи, които така и не успяха да вземат!Коментиран от #81, #85
15:29 27.02.2026
79 Този коментар е премахнат от модератор.
80 Атина Палада
До коментар #77 от "Тъпунгер":
ДаааааКоментиран от #83
15:32 27.02.2026
81 Този коментар е премахнат от модератор.
82 Айзомби
15:33 27.02.2026
83 Ха ХаХа
До коментар #80 от "Атина Палада":
През 1944 г.нали?Коментиран от #88
15:35 27.02.2026
84 Кокорчо Натопорчен
15:35 27.02.2026
85 Атина Палада
До коментар #78 от "Така е, нашенеца не може да мисли!":
Като гледам ти с едната клетка как си се замислил ...мани,мани..;) Факт е,че Русия освободи България от османско иго и на картата на света се появява държавата България. Факт,който не може да бъде отречен дори и от едно.клетъ.чните ж.ълто.павет.ници .Коментиран от #89
15:35 27.02.2026
86 Амнезия.
15:37 27.02.2026
87 Този коментар е премахнат от модератор.
88 Този коментар е премахнат от модератор.
89 Този коментар е премахнат от модератор.
90 Самите "асвабадители"
До коментар #6 от "Русодебил":
са писали на Достоевски и са се чуделп, кого са дошли да асвабаждават!Писали да му, че българите живеят по добре от руските дворяни!
Коментиран от #92
15:43 27.02.2026
91 Атина Палада
До коментар #89 от "Аз съм кифла и имам 2 клетки в кутията":
И Гърция не се е освободила сама..Как може да се вдигнеш срещу цяла Империя ?15:46 27.02.2026
92 Ха ХаХа
До коментар #90 от "Самите "асвабадители"":
Ако не бяха те, сега щеше да сервираш на анадолците,докато обслужват скапаната ти жена,а после и теб15:49 27.02.2026
93 Този коментар е премахнат от модератор.
94 Водоносчик от Босфора
Няма нито едно доказателство че на Русия им е притрябвал Босфора.А освен Босфора там са и Дарданелите.Те не са ли им притрябвали на Русия?Ами Мраморно море,защо го пропускате?То не им ли е притрябвало?Това за. Босфора може да се отнася само за Англия но в никакъв случай за Русия.Ако за да се омаловажи войната на Русия срещу Османската Империя,би било да се твърди не нещо нелепо, а нещо по-смислено.По вероятното е,че поляците са ималали желание да се сдобият с излаз на топло море,от колкото Русия.Затова и Владислав Варненчик(крал на Полша и Унгария)е водил поход срещу Османската Империя на територията на поробената България и не са освобождението на българите а заради топлото Черно море включително и за Босфора, Мраморно море и Дарданелите и за излаз на Средиземно море през тях.Тъпо и неуместно е да се говори за интерес на Русия към Босфора и особено за територий.Поляците и унгарците не са имали интерес от свободата на поробения български народ,поради етнически причини с поради териториални за разлика от Русия.Това не съм го измислил аз а е исторически факт.Четете Западната история и историци и сами ще се убедите в коварната измислица за войнатач на Русия на Балканите през 1877-78 г. заради Босфора.
Коментиран от #95, #99
15:52 27.02.2026
95 Русия
До коментар #94 от "Водоносчик от Босфора":
Е нямала флот и е абсурд да превземеш Истанбул без флот15:56 27.02.2026
96 Румен Решетников
До коментар #35 от "Споко":
Абе копринкаджия, отговори на въпроса-защо не развявате знамето на Русия от 1877-1878-ма? Не е с цветовете на Акфафреш, с други цветове е.
16:00 27.02.2026
97 Иво
До коментар #9 от "Само питам":
....никой не ги пита !16:00 27.02.2026
98 Водоносчик от Босфора
Няма нито едно доказателство че на Русия им е притрябвал Босфора.А освен Босфора там са и Дарданелите.Те не са ли им притрябвали на Русия?Ами Мраморно море,защо го пропускате?То не им ли е притрябвало?Това за Босфора може да се отнася само за Англия или Полша но в никакъв случай за Русия.Ако за да се омаловажи войната на Русия срещу Османската Империя,би било да се твърди не нещо нелепо, а нещо по-смислено.По вероятното е,че поляците са ималали желание да се сдобият с излаз на топло море,от колкото Русия.Затова и Владислав Варненчик(крал на Полша и Унгария)е водил поход срещу Османската Империя на територията на поробената България,не за освобождението на българите а заради топлото Черно море включително и за Босфора, Мраморно море и Дарданелите.И за излаз на Средиземно море през тях.Тъпо и неуместно е да се говори за интерес на Русия към Босфора и особено за територии.Поляците и унгарците не са имали интерес от свободата на поробения български народ,поради етнически причини а поради териториални за разлика от Русия.Това не съм го измислил аз а е исторически факт.Четете Западната история и историци и сами ще се убедите в коварната измислица за войната на Русия на Балканите през 1877-78 г.
уж заради Босфора.
Коментиран от #101
16:01 27.02.2026
99 Още един сбъркан русороб
До коментар #94 от "Водоносчик от Босфора":
Англия имала интерес от Босфора?Сигурно защото е нямала излаз на море?
Същото и за Полша!
Боже, прибери си вересиите!
Коментиран от #103, #110
16:03 27.02.2026
100 Ваня
До коментар #31 от "Цар Карлос Червенооки Българомразец":
А ние ,които почитаме България ,ще бъдем там и ще отдадем почит на българските опълченци и хилядите знайни и незнайни войни от руската армия .16:04 27.02.2026
101 Този ферман
До коментар #98 от "Водоносчик от Босфора":
кога го драска, снощи ли?16:05 27.02.2026
102 Абе чукундури
Там са се били финланци, поляци, румънци, сърби, латвийци.
Коментиран от #109, #115
16:08 27.02.2026
103 Атина Палада
До коментар #99 от "Още един сбъркан русороб":
Факт е,че Англия е помагала на османлиите срещу руснаците..Т.е.Русия се е сражава срещу Османската империя и англетата .Коментиран от #105
16:08 27.02.2026
104 Водоносчик от Босфора
16:11 27.02.2026
105 Така е, права си
До коментар #103 от "Атина Палада":
Точно заради англетата руснята не можа да кльопне Босфора!Коментиран от #108
16:12 27.02.2026
106 Този коментар е премахнат от модератор.
107 Дауни
До коментар #89 от "Аз съм кифла и имам 2 клетки в кутията":
Неграмотници не повтаряте фейк, а отворите датите. Левски никога не е казвал: Който ни освободи … по простата причина,че той преди това е починал.16:14 27.02.2026
108 Атина Палада
До коментар #105 от "Така е, права си":
Руснята ,ако поиска винаги може да си кльопне Босфора и няма сила на нашата планета Земя ,която може да я спре! Разбра ли ?Коментиран от #112
16:14 27.02.2026
109 Водоносец от Босфора
До коментар #102 от "Абе чукундури":
Вие били ли сте някога на този връх и пред този величествен ( и в пряк и в преносен смисъл) паметник?Там има само имена на руски пълководци и на нито един друг.И само руски знамена.Замълчи поне за минута пред подвига и на русите и на българските опълченци. Майкопродавците на никого не са потребни освен когато ги използват за да се подчертае омразата към Българския Народ.Жалкари сте и винаги ще си останете такива,подли души.Коментиран от #111
16:17 27.02.2026
110 Водоносчик от Босфора
До коментар #99 от "Още един сбъркан русороб":
Мойте уважения,но нито Англия нито Полша и сега нямат излаз на Черно Море.А интересът на Англия към топлите две морете ще ви ги на бутам в сурата.Има ли в момента Англия бази и в двете половини на Кипър (разделен ли е острова на две или не?) Англия нито вече е в ЕС нито пък в Шенген,но има бази в Кипър т.е в Средиземно море но не и на Черно море.Защо бе,uguoТ.( не по Достоевски)И защо са им необходими?
Коментиран от #113, #114
16:26 27.02.2026
111 На Шипка са изписани имената
До коментар #109 от "Водоносец от Босфора":
на украинци!Русофилите по принцип са неграмотни!
Коментиран от #117
16:27 27.02.2026
112 Не се изнервяй
До коментар #108 от "Атина Палада":
Казах ти, че имаш 2 клетки.16:28 27.02.2026
113 Този коментар е премахнат от модератор.
114 Русо ро би те
До коментар #110 от "Водоносчик от Босфора":
винаги се изнервят, когато им посочат фактите и аргументите!16:31 27.02.2026
115 Срам.
До коментар #102 от "Абе чукундури":
Срам да не знаеш история на Родината си. С турците воювала РУСКА Императорска армия в състава й влизали малочислени народи, живеещи в Русия, но не е никакви измислени държави.16:33 27.02.2026
116 Водоносчик от Босфора
най-големите поддръжници на войната на Зеленски (Укрията)срещу Русия и към момента,главната причина за да я насърчават е излаза на Укрия на Черно море.Ако Укрията загуби излаза на Черно море ,и Англия и Полша ще я загърбят още на следващия ден и войната ще приключи след седмица. П.С.Извинявам се за отклонението от главната тема но то бе предизвикано от неграмотни български индивиди и не е нарочно.А неграмотността, особено историческата е робство не физическо а умствено и води единствено и само до злобсрство и словоблудство,не и до духовна висота.Сори ,но това е истината.
16:45 27.02.2026
117 Малограмотен.
До коментар #111 от "На Шипка са изписани имената":
Не лъжи.Руски и украински имена имат общ произход и общи корени и рядко можеш да ги различиш.Коментиран от #118
16:54 27.02.2026
118 Наистина малограмотен
До коментар #117 от "Малограмотен.":
Украинските и руски имена са рязко различими!17:00 27.02.2026