„Мобилтел” ЕАД е прилагал нелоялна търговска практика, като е предоставял невярна информация на потребителите, че предлаганите на лизинг мобилни апарати, кодирани да работят единствено със СИМ карти на телекома, ще бъдат безплатно отключени за свободно ползване и с карти на други оператори след приключване на срочния договор. Това е окончателното решение на ВАС, което потвърждава административния акт на Комисията за защита на потребителите (КЗП), издаден за нелоялната търговска практика.
Служители на телекома са заблуждавали потребителите, че след приключване на договора, по който е предоставен кодирания мобилен апарат, от страна на дружеството безплатно ще им бъде предоставен код за отключването му. Проверката на КЗП обаче установи, че за предоставянето на кода е необходимо да се заплати цена, посочена в ценовата листа на оператора. Тази информация е предоставена единствено на интернет страницата на компанията, поради което потребителите без достъп до Интернет е възможно да вземат неинформирано решение.
С последните изменения на Закона за защита на потребителите е предвидено в случаите, когато с окончателно решение на ВАС е потвърдена дадена нелоялна търговска практика, потребителите да имат право да развалят договора с търговеца, сключен в резултат на използването на тази практика и да претендират за обезщетение по съдебен път. Законът предвижда още окончателните решения на ВАС да имат обвързваща сила за гражданския съд, като правото на потребителите да искат обезщетение отпада с изтичането на пет години, считано от датата на влизане в сила на решението на ВАС.
Потребителите могат да се информират от интернет страницата на КЗП за потвърдени нелоялни търговски практики и да претендират правата си по съдебен път.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Иван
15:57 03.10.2014
2 вивакУр
16:45 03.10.2014
3 Бай Танас
20:19 03.10.2014
4 евн
20:45 03.10.2014
5 регулатор
21:16 03.10.2014
6 Симеон Тасев
23:09 03.10.2014
7 Симеон Тасев
23:09 03.10.2014
8 Мони НСА
09:18 04.10.2014
9 Българин
Миналата година аз лично си разкодиах телефона от спалнята само с обаждане на *88. Сега не знам как е. Не ме разбирайте погрешно, абонат съм на тези лъжливи и нагли п...ли от много време, но не по желание, а заради работата. Ако не беше тя отдавна да съм ги изритал, мъпреки, че вече ес замислям.
Да бяха само Мтел такива с мед да ги намажеш, но то няма свестен мобилен оператор в нашата мила родина. Избираме просто най-малкото зло.
Коментиран от #10
12:15 04.10.2014
10 Българин
До коментар #9 от "Българин":
Извинявам се за правописните грешки, бързах доста.Да отговоря на по-необразованите. Дори и да успеете някак си да запомните служителя на компания, предоставил ви невярна информация за продукта(все пак има някакъв шанс, има хора физиономисти), ако все още е на работа в компанията, дори и да успеете да докажете, че той ви е предоставил невярната информация преди повече от 2 години (почти невъзможно защото това са устни договорки, а не писменни), тогава Мтел просто ще отговори: "Ние не носим отговорност за достоверността на информацията, която нашите служители предоставят на клиентите ни. Пуснете си жалб, съд, иск(по-заповнатите от мен юридически да кажат) срещу него". Вторият вариант човекът, който вие излъгал вече нее на работа там "Ние не носим отговорност за достоверността на информацията, която нашите служители са предоставяли на клиентите ни. Ако желаете потърсете си го и си пуснете жалбата срещу него". Законите в българия не са правени за хората, а аз корпорациите и властимащите. В малкото места, където те защитават интересите на хората няма кой да съблюдава за спазването им.
Нима не помните случая как човек съди Топлофикация 13 години, а тя го осъди за 3 дена. Няма справедивост в България и това е бруталната истина.
12:29 04.10.2014
11 манчо
15:20 04.10.2014
12 Пачо
20:10 04.10.2014