Трябва да има корекция в цената на винетките. Това мнение изрази пред журналисти министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски на отчета за напредъка на ОП "Транспорт" 2007-2013 г.
Той заяви, че не знае дали е възможно да се приложи диференциран подход за леки и тежкотоварни автомобили в диапазона, в който са се правили анализите.
„Няма логика да си нанасяме такава щета, оставяйки тежкотоварните автомобили да преминават почти безплатно през България", обясни Московски и добави, те нанасят щета на пътната настилка, създават предпоставки за ПТП както и допълнителен трафик.
"Излиза 2-3 пъти по-скъпо да се превози транзит стока от единия край до другия на България по влак, отколкото на автомобилен транспорт. Това е абсурдно и няма такава държава в Европа“, обясни още Московски.
По думите му у нас трябва да се въведе тол система, която е по-различна от винетната система.
„Вероятно до 3,5 т. ще останат винетките с корекция на завишение и тол система, която е най-справедливият начин на заплащане", поясни министърът като подчерта, че по този начин ще се плаща толкова, колкото се ползва.
"Ангажиментът за провеждане на тази политика е на АПИ и МРРБ. Бих подкрепил изменение на стойността на винетките по оскъпяване, защото това е логично. Винетките не са пипани от около 10 години", каза още Московски.
Оперативна програма “Транспорт” в окончателната си фаза е една от най-добре изпълнените програми и има максимално много усвоени средства, каза още той. Към момента са реализирани 1,575 млрд. евро, което е 80% от средствата по програмата. През следващите месеци до края на годината ще се работи за по-бързото усвояване на останалите средства от програмата, посочи още Московски, и допълни, че въпреки това ще останат и проекти за довършване през 2016 г.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 надолУУУУУ
13:17 24.09.2015
2 wrc
"Излиза 2-3 пъти по-скъпо да се превози транзит стока от единия край до другия на България по влак, отколкото на автомобилен транспорт. Това е абсурдно и няма такава държава в Европа“
По - Абсурдно е средната заплатата да е 250-350 евро, цената на горивото да е 1.10 ерво, винетката да е 34 евро... Това го няма никъде в Европа!
13:37 24.09.2015
3 wrc
"Излиза 2-3 пъти по-скъпо да се превози транзит стока от единия край до другия на България по влак, отколкото на автомобилен транспорт. Това е абсурдно и няма такава държава в Европа“
По - Абсурдно е средната заплатата да е 250-350 евро, цената на горивото да е 1.10 ерво, винетката да е 34 евро... Това го няма никъде в Европа!
13:46 24.09.2015
4 12344
13:55 24.09.2015
5 Gost
14:05 24.09.2015
6 тошибиян
15:25 24.09.2015
7 тошибиян
15:27 24.09.2015
8 Koko
18:15 24.09.2015
9 koko
19:41 24.09.2015
10 1234
21:55 24.09.2015
11 ДАГОДУХАПАРЛАМЕНТА
00:50 25.09.2015
12 Пишмияшката
Независимо дали патувате в икономична класа или бизнес класа, дестинацията ви не се променя.
Независимо дали имате Титан или Ролекс времето си остава същото. Няма нищо лошо в това да мечтаете за луксозен живот. Но това, за което трябва да се погрижите, е да не позволявате нуждата да се превърне в алчност.
Защото нуждите могат да бъдат задоволени, но алчността - никога.
00:55 25.09.2015