МОН финансира обучението на различни скорости. Това коментира пред "Нова телевизия" просветният министър Красимир Вълчев.
Той заяви, че ако бъде намалена два пъти средната пълняемост на учениците в класната стая, ще са нужни средства за два пъти повече учители.
"Аз мисля, че едва ли можем да си го позволим. Максималните нормативи за брой ученици са относително разумни. Спорът е бил дали трябва да се увеличават с 10%, което е с двама-трима ученици от 26 на 29 - 30 или 32 би следвало да бъдат изключение, там където по някакви други извънредни причини са приети деца и ученици", каза още Вълчев.
На въпрос системата не затормозява ли децата с твърде натоварени учебни програми, Вълчев коментира, че това е най-трудната и най-консервативната част от образователната система.
"Дискусиите са много не само в България, във всички страни. Това около, което има относителен консенсус е, че образователната система трябва да позволява учене на различни скорости. Има ученици, за които те не са трудни, но има ученици, които натрупват дефицити, важно е за тях да се окаже подкрепа. Регламентирали сме допълнително обучение за преодоляване на образователни трудности. В момента го финансираме. През допълнително обучение в свободното време на учениците, включително и ваканциите", каза още Вълчев.
По думите му различните деца имат различна необходимост от подкрепа в различните възрасти. Така например децата в предучилищна възраст, за които българския не е майчин език имат необходимост от подкрепа в обучението по български език. Относно проблемите с учебниците за втори и шести клас Вълчев потвърди, че се очаква между 10 и 20 септември, те да бъдат доставени в училище.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА