Last news in Fakti

27 Март, 2018 16:40 2 085 7

АПИ намекна, че не одобрява винетната система

  • апи-
  • таксуване-
  • винетки

Всяка година трафикът се увеличава с 10-15%

Винетната система не е най-справедливият начин за таксуване по пътищата, чрез тол системата приходите ще нараснат поне 3 пъти. Това каза инж. Веселин Давидов, член на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“, по време на откриването на международна конференция „Пътна безопасност.

Нови технологии и добри световни и европейски практики“, която е част от календара на Българското председателство на Съвета на ЕС. „В момента винетната система не е най-добрият и справедлив начин за таксуване по пътищата на България. Така че целта на тол системата е да се въведе тол таксуване, което ще даде много по-голям финансов принос в съответните пътни институции.

Защото по настоящата винетна система над 2/3 от приходите в момента се формират от масовите превозни средства - леките автомобили, които не рушат толкова пътната инфраструктура, а нейното състояние е изключително важно за пътната безопасност. И се получава така, че тежкотоварните автомобили, които най-много разрушават настилката, допринасят най-малко за нейното изграждане. Така че с тол системата искаме приходите да нараснат поне три пъти, което ще ни даде възможност за по-добро поддържане на пътищата“, каза още Давидов.

Той обясни, че е време да се замислим повече и за пътната си безопасност и в града. „В градски условия например един автомобил може да удари пешеходец с 50 км./ч., като това е равно на падане от шести етаж от сграда. А ние все още не сме развили рефлекса и културата да се пазим както трябва“, коментира Давидов.

„Към настоящия момент Министерството на регионалното развитие и благоустройството и АПИ засилват усилията си в две посоки – в структурно и функционално отношение и на оперативно ниво. От 1 януари влезе в сила новият устройствен план на агенцията като бяха създадени две нови дирекции – за пътна безопасност и за информационни технологии и системи. Целта е да направим така, че абсолютно всички проекти да подлежат на предварителен контрол за приоритизиране с акцент на пътната безопасност, въпреки малкото средства, с които разполагаме“, каза още той.

Всяка година трафикът се увеличава с 10-15%, увеличава се и броят на товарните автомобили, което носи много проблеми, а финансирането продължава да недостига. Това каза от своя страна председателят на УС на Агенция „Пътна инфраструктура” инж. Дончо Атанасов, цитиран от Фокус.

„Успяваме с бюджета, който имаме. И правителството дава доста пари през последните години, но все още недостига финансиране, а пътят е жив организъм и когато днес не го направиш, утре вече е късно. Пътната агенция е полагала, в момента полага и ще полага огромни усилия в пътната безопасност. Но за съжаление не всички от тях се увенчават с успех. Независимо от всичко обаче там, където много бързо и екстрено можем да предотвратим катастрофи, ние го правим. Давам пример с участъка Бургас – Созопол, където допреди години загиваха годишно между 15 и 20 човека. Но от десет години там почти няма загинали“, коментира инж. Атанасов.

Той посочи, че днес ще бъде първата копка на АМ „Хемус“. „И се надявам в рамките на тази година да стартират всичките й процедури до Велико Търново, както и на автомагистралата от Русе до Велико Търново. Наблягам на строителството на автомагистрали като една изключително важна част от пътната безопасност и важен фактор за значителното намаляване на жертвите по пътищата. Състоянието на тунели, на мостове също е важно за пътната безопасност, но те изискват огромен финансов ресурс“, каза още инж. Атанасов.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ХМЯ

    14 0 Отговор
    В АПИ няма пари, търсят се нови по " благородни" начини за дооскубване под наслов " грижа за народа". А пътища с по неколко ленти рязани преди 2-3 години осеяти с дупки от грижата и качеството на работата.

    Коментиран от #2

  • 2 Реалист

    4 3 Отговор

    До коментар #1 от "ХМЯ":

    Ами как няма да са осеяни с дупки и коловози като лятото при 40 градуса жега турските тирове са в колони по 10 километра...
    Човека ти го казва в прав текст - да плаща тоя който използва. ТОЛ системата трябва след време да се въведе и за леките автомобили. Защо да плащам месечна винетка като, примерно, в годината веднъж отивам на почивка, а друг "БРЪМЧИ" на месеца по два пъти "за кафе" до Солун.
    В бакалията нали си плащаш сиренето "до грам" - и за пътя трябва да е така, щом има техническа възможност. Иначе е като при социализЪма - "... Другари, дайте да дадем..."
  • 3 1234

    10 1 Отговор
    В Канада таксите са включени в цената на горивото.Ако горивото е примерно 2 долара към него се прибавя и таксата и става 2.25,и така колкото по вече караш толкова по вече плащаш.Държавата си взема парите от бензиностанциите.Само че у нас май държавата не може или не иска да си взема парите от бензиностанциите защото те са на ....техни хора.

    Коментиран от #4, #5

  • 4 Борис

    3 1 Отговор

    До коментар #3 от "1234":

    А феса като е заредил в Турция как ще стане с плащането?
  • 5 ГОСТ

    6 0 Отговор

    До коментар #3 от "1234":

    А аз като си плащам данъка в общината и карам по общински пътища и в града два налога ли ще плащам, единия път с горивото и втория с данъка за мпс.

    Коментиран от #6

  • 6 никой

    1 0 Отговор

    До коментар #5 от "ГОСТ":

    Данъка в общината е за това че си си купил автомобил, а не са за пътна поддръжка.В село Горно нанадолнище като има два москвича и три каруци кой ще им оправи пътя.Това е като едно време плащаше се по 1 лев на година че имаш телевизор.Парите не се знае къде отиват.
  • 7 Я изкарай Гано

    0 0 Отговор
    Пътищата в градовете са такава лунна соната, че трябва да си пълен дебил или със служебна кола да караш с 50км/ч. В селата този тип уширения не могат да се нарекът пътища даже. Пък той пешеходеца дали ще скочи от блока или ти ще го изчеластриш, няма как да се предпази.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове