В официалната си страница във „Фейсбук“ българският представител в Европейския парламент и заместник-председател на ВМРО Ангел Джамбазки излезе с остра позиция по отношение на двойните стандарти при храните. Цитирайки резултати от сравнително изследване на етикетите, съдържанието, качествата и цените на хранителни продукти в България и в различни държави в Западна Европа, Джамбазки за пореден път остро разкритикува лицемерието и двойния стандарт, което Брюксел налага в западната част на Стария континент.
Двойният стандарт в ЕС. Отново.
Когато фактите говорят, брюкселските лицемери и българските им микрофони мълчат. Гузно.
Отдавна предупреждаваме, че във фалшивия патос на „европейските ценности“ има тежка пробойна. Именно, че тези с „ценностите“ ни смятат за втора ръка, второ качество хора, които не заслужават качествена храна, а могат да консумират каквото има и каквото остане.
Преди дни министърът на земеделието Румен Порожанов представи резултатите от ново, този път още по-мащабно сравнително изследване на етикетите, съдържанието, качествата и цените на хранителни продукти в България и в различни държави в Западна Европа.
Ето и малко цитати от изследването:
„Сравнението на етикетите сочи, че при 40 продукта (75,5% от обхванатите продукти) информацията на етикетите е идентична, а при 13 продукта (24,5%) са налице различия в представената информация по отношение на състав и/или хранителна стойност.
Различията в етикетите се отнасят за: мляко за малки деца, моцарела, безалкохолни напитки, сладкарски, тестени и шоколадови продукти и зеленчуков бульон.“
Съществени различия се откриват при следните продукти:
„Мляко за малки деца – по-високо съдържание на растителни мазнини (вкл. палмово масло) в българския аналог за сметка на по-малко съдържание на мляко на прах. Продуктът от България не съдържа млечна суроватка на прах и е с по-ниско съдържание на микроелементи и витамини.
Въпреки че българският аналог може да се определи като с по-ниско качество, той се предлага на сходна цена с тази в Италия.“
„Сирене моцарела – разлика в цвета и вкуса на продуктите, наличие на шупли в разрезната повърхност и утайка в саламурата на българския аналог. Продуктът от България е с по-ниско нетно количество и по-малко количество сирене в опаковката, за сметка на повече саламура.“
Бързо замразени багети – по-малко колбас и твърдо сирене в продукта на българския пазар, за сметка на повече чушки, доматено пюре и хлебна база.
Млечен шоколад – по-ниска масленост и по-ниско съдържание на какао в българския аналог. В млечен шоколад от друга марка е установено по-малко съдържание на лешници в продукта на българския пазар.
Безалкохолни напитки – разлики в състава, степента на газираност, вкуса и енергийната стойност.
При безалкохолна напитка с вкус на портокал от една и съща марка, българският аналог е с малко по-ниско плодово съдържание в сравнение с продукта от Австрия и съдържа глюкозо-фруктозен сироп вместо захар.
Тъй като продуктът е широко разпространен в цяла Европа е направено допълнително сравнение на етикетите с още пет други държави-членки на ЕС (Италия, Испания, Белгия, Германия и Унгария), според което плодовото съдържание варира от 5% в Българи и Унгария до 12% в Италия. В Италия, Белгия, Германия и Австрия продуктът съдържа захар, а в България, Унгария и Испания – фруктозо-глюкозен сироп.
Сравнението на цените показва същата нелицеприятна картинка.
Данните сочат, че при 31 продукта (58% от обхванатите продукти) цените в България са с между 0,4% и 64,8% по-ниски от тези в съответната държава-член на ЕС
Като цяло цените на шоколад, бисквитени изделия и безалкохолни напитки в България са съществено под тези в останалите държави-членове на ЕС, обхванати в проучването.
22 продукта (42% от обхванатите продукти) се предлагат по-скъпо в България (от 1% за сирене „Бри“ в Чехия до 166% за една марка паста в Италия) отколкото в другата държава-член на ЕС, като впечатление прави:
Италия – драстична разлика при една марка макаронени изделия, чиито цени в България са около 2,5 пъти над тези на италианските аналози.
За останалите продукти различията не са толкова съществени – в повечето случаи разликата не надвишава 20% по-скъп продукт в България.
И така, по-малко мляко, по-малко какао, по-ниско плодово съдържание, по-нисък грамаж, обаче повече палмово масло, при това в мляко за малки деца (!), но пък на по-високи цени, от тези в Западна Европа.
При положение, че стандартите на живот в Източна Европа, където сме ние българите и западната част на континента и съюза коренно се различават. В наша вреда. И тази разлика в стандартите е основната причина за миграционното цунами на млади източноевропейци към Западна Европа.
Както вече споменах, за тази разлика в качеството на стандартите на храните предупреждаваме отдавна. Първоначално ни се присмиваха, после отричаха, после ни наричаха популисти и накрая си признаха. Както се казва – факти.
Затова, следващият път, когато срещнете някоя празноглава, нелепо ухилена кукувица, която на всеки критичен въпрос, насочен срещу лицемерието и двойния стандарт на брюкселските бюрократи Ви отговаря с бодряшки комсомолски лозунги тип „Да, Европа!“, „Повече Европа“ и прочее глупотевини, попитайте я следните няколко неща:
Да произвеждаш един и същи продукт, под една и съща марка, на една и съща цена, но със различно съдържание и да продаваш „първото качество“ в западната част, а „втората цедка“ на аборигените в източната част не е ли хранителен апартейд?
Съзнателното продаване на по-некачествените продукти на изток, означава ли, че развитите демокрации смятат своите източни съседи за недостойни да оценят и консумират истинско мляко, кафе, шоколад и затова им изпращат един мармот да завива в станиол каквото е останало от трапезата?
Отношението към гражданите в източната част, което е образец за колониален манталитет, не противоречи ли на лицемерните лозунги за „общи европейски ценности“? Що за обща ценност може да бъде идеята да продаваш по-некачествено детско мляко на географски принцип?
А решение има. Предлагали сме го в НС, беше отхвърлено, пак ще го предложим. Решението е чуждите вериги да бъдат задължени да предлагат определен процент местна продукция, произведена в България.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гост
Слепи ли сте?
19:55 24.04.2018
2 fuck nazis
Коментиран от #20
19:59 24.04.2018
3 Тухларов
20:01 24.04.2018
4 барбалан
Като решение предлагам следното - Задължете веригите (поне тези в топ 5) да продават с еднаква надценка всички стоки, без значение дали е вносна или българска, като надценката си определят самите те - тогава европейските производители ще ближат сладоледа, ама през стъклото...
Сега положението е грозна дискриминация по отношение на родното производство и производители в родната им страна...
20:02 24.04.2018
5 Да уж
20:43 24.04.2018
6 Непознат
Коментиран от #11, #13
20:51 24.04.2018
7 CHAPAEV, VASILII IVANOVICH
21:03 24.04.2018
8 Azazel
Коментиран от #12
21:26 24.04.2018
9 Гоуст
21:29 24.04.2018
10 jambazina
21:46 24.04.2018
11 Баце
До коментар #6 от "Непознат":
Всъщност, от всичките ни еврота, само той го прави. Но всички взимат заплати като него ;)22:05 24.04.2018
12 Баце
До коментар #8 от "Azazel":
АзаЗЕЛЧО, първо опитай продуктите в една Германия, например, после си изказвай съжденията за качество и вкус.Коментиран от #14
22:10 24.04.2018
13 Маркс
До коментар #6 от "Непознат":
Абе пич, децата ни тровят, а ти пак ближеш задници заради по качествените фекалии.22:47 24.04.2018
14 Azazel
До коментар #12 от "Баце":
Пробвал съм ги, Баце. И в Германия, и в Англия, и в Италия, и т.н. Някои продукти, на някои места са по-добри, на други - по-лоши, но в повечето случаи са еднакви. Продукти, които се произвеждат специално за България (да речем - шоколади, безалкохолни и бира, които се правят тук и ги има в Западна Европа под същите брандове) често са по-лоши, но са и по-евтини. Просто, маркетолозите правят проучване - какъв вкус иска българинът и каква цена е склонен да плати за него, а след това правят продукта, според изискванията. Като искаме литър бира за 2 лева, не можем да очакваме Туборг-а и Амстел-а ни да са като в Дания и Холандия. Но, продуктите, които тук са по-скъпи, са на същото качество, каквото там, просто защото се правят там и се внасят.Коментиран от #21
22:48 24.04.2018
15 Гошо
00:04 25.04.2018
16 ГосТ
Да не работите и да не произвеждате нищо,да внасяте от ЕС на същите цени като производителя и по евтино и да бъде същото качество.
Хахаха...бреиии колко хитри били Хахаха
А да,и като произвеждате на 10х висока цена мнооо ясно, че никой няма да купува
01:37 25.04.2018
17 чичоХ
тука те са в пъти по евтини отколкото на запад, да не
говорим, че заплатите на касиерки и др. са в пъти по-
малки от тези на колегите им на запад.И да, нашите
вкусове са да ядем мляко с олио и шоколад без какао.
Бук Лук.
07:27 25.04.2018
18 Баш майстора
Между другото- много готина снимка на Джамбазки в статията. Изглежда сякаш сам си говори в европарламента. Предполагам колегите му са били на срещи с лобистите от съседните на европарламента сгради...
07:45 25.04.2018
19 Пеньо
08:26 25.04.2018
20 Random
До коментар #2 от "fuck nazis":
Да не дойде люлин при теб, комунист скапан...10:12 25.04.2018
21 Готин ама не съвсем
До коментар #14 от "Azazel":
Личи си абсолютното не познаване на проблема!След 10 години писане, няКОЙ най накрая осъзнаха, за разликите в качествата в Източна Европа и Западна, на стоките!
Но разликите не са само в храните!
Разликите са в козметиката, битовата химия, електрониката, дрехите, даже и в предлаганите коли!
Но нали за това ни приеха в ЕС! Без да сме готови за това. За да имат пазари, където да си утикват нискокачествената стока!
Запада си направи фабрики в Източна Европа, където произвежда нискокачествена продукция, за нас, аборигените от Изток! Без половината съставки, на отвратително качество, но ги продава на цени, много по-високи от тези на запад!
И това не зависи от местния дистрибутор, защото Големите производители не се занимават с дистрибутори, а си имат представителства в България и те определят цените, асортимента и търговската политика на своята фирма!
Не си купувайте стоки на които има директен превод на български, от завода производител. Тази стока е произведена за глупаците, като нас!
Купувайте си стоки от по-малките магазини, с залепени допълнителни стикери с преводи и обяснения за продукта. Това означава, че някоя, не голяма фирма, се е осмелила да го купи от Западна Европа и да го продава в България! Много често и тази стока е доста по-евтина от стоките в големите вериги, а съпоставимост в качеството не може изобщо да се прави!
11:36 25.04.2018
22 Stefan
11:42 25.04.2018
23 Пеньо
Коментиран от #24
11:57 25.04.2018
24 Готин ама не съвсем
До коментар #23 от "Пеньо":
В общи линии, простотии сте писали неуважаеми!Това, че 87% от хората осъзнават, че са третирани, като второ качество хора, не означава, че са такива! Означава, че управляващите са некадърници и дават възможност на чужденците, да се отнасят с нас така, сякаш сме второ качество хора!
Което не означава, че го заслужаваме това отношение.
Но разните НПО-та, които ви плащат и разните отрепки, които ни управляват, са ръководени и наставлявани, от същите тези ЗАПАДНИ боклуци, които се интересуват само от печалбите си!
Ако тези 87% търпят някаква критика, то тя е единствено за това, че са инертни и не са се дигнали, да наритат, за пореден път, тези некадърници!
Коментиран от #25
12:05 25.04.2018
25 Пеньо
До коментар #24 от "Готин ама не съвсем":
Само последното изречение е вярно! Та да те попитам готин: кой ги избира тези утрепки? Кой ги търпи? Всеки народ си заслужава управниците!15:44 25.04.2018