ФАКТИ.БГ

Всяка трета кола е със зимни гуми през лятото

Публикувана: 25 Юни, 2018 08:26
69 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 23354
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4 от 2 гласа.

Всеки трети автомобил е със зимни гуми в началото на лятото. Това показа преброяване, направено от в. „Труд”. То бе осъществено за три дни в средата на тази седмица със съдействието на рали шампиона Крум Дончев. От 1534 автомобила 1027 бяха с летни гуми и 507 – със зимни, показа резултатът. В преброяването бяха включени автомобили от различни марки и с регистрация от 9 области в страната. Броенето бе осъществено на подземен паркинг в мол и на открит пред хипермаркет, на места за паркиране пред бизнесцентър, на улица с дължина от около 400 м в синята и в зелената зона на София, както и на обща площадка пред няколко жилищни блока в квартал „Младост 1”.

Понятието зимни гуми бе изведено от определението в Закона за движение по пътищата „гуми, подходящи за зимни условия”, тоест – бяха броени гумите с търговски означения М+S (Mud+Snow – кал и сняг), 3PMSF (Three-Peak Mountain Snow Flake – Три планински върха със снежинка в средата). В проучванeто не е използвано понятието „всесезонни гуми”, тъй като ако не всички, то повечето от тях имат означение М+S. Шарката и дълбочината на протектора, както и означенията за годината на производство не бяха взети под внимание. Бяха забелязани автомобили с предни летни и задни зимни гуми или обратното, затова бяха броени само предните гуми на автомобилите.

В проучването попаднаха и два патрулни полицейски автомобила – „Опел Астра” на Седмо столично РУП, който се оказа със зимни гуми и КИА на КАТ-София, оборудван с летни гуми. „Шофирането със зимни гуми през лятото е толкова опасно, колкото и с летни гуми през зимата. Рискът е от удължаването на спирачния път, в което всеки водач може да се убеди и от личен опит, и ако направи справка с ежегодните тестове на ADAC – германския автомобилен съюз”, коментира Крум Дончев.

Зимните и летните гуми се различават по каучуковата смес, от която са направени и вида на протектора. При зимните той е по-дълбок и грайферът е нарязан с отвори, наречени ламели. Зимните гуми имат по-голямо съдържание на естествен каучук, което ги поддържа меки и гъвкави в студеното време под + 7 градуса Целзий и им дава по-добро сцепление с настилката. Грайферът им е по дълбок и има ламели. Когато асфалтът е над 7 градуса започва по-бързо изтриване на грайферите. Лятно време температурата на шосето може да стигне и надмине 40-50 градуса, тогава ламелите „се изпичат”, изтриват и запълват, с което губят своята еластичност да „защипват” снега.

Шофьорите казват, че усещат как зимните гуми се „размазват” при рязко задействане на спирачките, като и че „свирят” при завиване. Мекотата им, която е предимство при минусови температури и заснежена настилка, се превръща в недостатък, който може да бъде и опасен, особено при екстремно шофиране с мощен автомобил.

Ако се кара със зимни гуми от края на април до края на октомври, те се изтриват, ламелите им се втвърдяват и през следващата зима не могат да осигурят същия спирачен път, какъвто са имали. През лятото са нестабилни и при висока скорост на завой автомобилът може да се подхлъзне. Същият ефект може да има и ако е с различни гуми отпред и отзад.

Според закона от 15 ноември до 1 март трябва да се кара с гуми с грайфер не по-малък от 4 мм, а в другите сезони – до 1,6 мм. Обикновено като нови зимните гуми имат около 8-10 мм дълбочина на шарката на протектора. Без да има точни изследвания, мнението на гумаджиите е, че от 1 декември до 28 февруари износването е в рамките на 1-2 милиметра на сезон, което позволява използването на комплекта и за 4 зими при по-малък пробег. Ако се карат обаче от 1 ноември до 1 април, износването със сигурност е над 2 мм заради по-високите температури. Затова няма да могат да се използват за повече от 3 сезона. Ако се кара със зимните гуми и през лятото, протекторът им може да се изтрие под 4 мм дори за около 3-4 месеца. Всъщност – една от причините, които обясняват защо толкова коли са със зимни гуми в жегата е, че има шофьори, решили да не ги сменят. Те смятат, че така ще спестят около 60-80 лв. за „преобуването”, а през есента ще си купят нови зимни гуми.

Експеримент показва разлика от около 4 метра в спирачния път между зимни и летни гуми, произведени от една и съща фирма. Подобни тестове се правят ежегодно с различни марки летни и зимни гуми под контрола на германския автомобилен съюз ADAC.

Ако тестовият автомобил се движи със 100 км/ч при температура 15 градуса и е с летни гуми, след задействане на спирачната система, той спира за 38,4 метра. При същите условия със зимни гуми спирачният път се увеличава на 41,9 м. Разликата от 3,5 м е точно колкото един от стандартите за пешеходна пътека в Германия. Тоест – ако е пресичал човек, той е щял да бъде ударен.

„При същата скорост с всяко увеличение на температурата с 10 градуса, спирачният път със зимни гуми се удължава с 1 метър. Знаете, че лятно време асфалтът се нагрява до екстремни стойности – 45-40 градуса. Тогава спирачният път би нараснал двойно”, коментира Крум Дончев.

„Човек трябва да се отнася отговорно към себе си, към семейството си, което вози, както и към всички останали на пътя. И да се замисли какъв огромен е рискът, когато управлява автомобил с неподходящи гуми”, казва европейският и четирикратен шампион на България Крум Дончев. Той поясни, че на състезания изискванията към гумите се обявяват предварително от организаторите и ако не са спазени, екипажът изобщо не се допуска до участие.

„В България няма почти никакви нормативи за вида на гумите, в същото време липсва и капацитет на пътната полиция, затова и въпросите какви са гумите, какво е състоянието на настилката не се вземат предвид при даден инцидент. Когато тези проблеми са оставени да ги решава кой както си иска, не бива да се учудваме, че страната ни е на челните места в Европа по жертви на катастрофи”, добави Дончев.

България

Поставете оценка на статията:
Оценка 4 от 2 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
МАНАФА
1 Отговор
КАКВО БЕ НЕ СИ ПРОДАДОХТЕ ЛЕТНИТЕ ГУМИ ЛИ .

Коментиран от #23, #27, #59


Оценка:
-25 +184

антрашпиц
2 Отговор
Ами като е по-евтино ще съм целогодишно с зимни гуми.Забелязъл съм,че не се износват толкова бързо колкото разправят.И ги въртя-износените минават отзад а новите отпред.И спирачният път е нормален като се съобразяваш с пътната обстановка.И не се опичат от слънцето толкова бързо колкото разрравят..Амиии...това е.Който е ерген и няма кво да си прави парите си да си купува и летни гуми...

Коментиран от #45


Оценка:
-38 +143

3
Този коментар е премахнат от модератор
Милен
4 Отговор
Страната ни е в челинте места по катастрофи не заради гумите а заради гумените глави на някой от водачите!

Коментиран от #19


Оценка:
-10 +231

верлинов
5 Отговор
Не се опитвайте да ме задължавате да пия чай само през зимата а бира само през лятото - с всеки изминал ден селенията простотията и дилетанството изтласткват знаещия можещият и умен човек извън периметъра на събитията .

Оценка:
-11 +136

ИЛЮ
6 Отговор
35 години карам само със зимни гуми ,при Тодоровоте време даже немаше зимни и летни гуми и пак имаше много по малко ПТП. Както пише по долу един колега не гумите са причина за ПТП , а гумените глави.

Коментиран от #11, #20, #39


Оценка:
-21 +118

123
7 Отговор
Факт е, че не съм правил опит с гуми от една и съща марка, но по скромното ми мнение, зимните гуми и лятото дават много по-добро сцепление от летните. Последните имат доста пластмаса в състава на гумата и действително не се износват толкова бързо, но например в рискова ситуация - при паднал лек дъжд, който е направил филм върху асфалта твърдата лятна гума е като кънка. За разлика от нея зимната е много по-добра. Също за изтриването не е толкова голямо, колкото го описват. Вероятно ако се кара постоянно с голяма скорост по магистрала при 40-50 градуса на асфалта ще се постигне, но при ниски скорости в града и разумно каране извън града не е повече от 1-2 мм на сезон. Примерът с 3-4 метра разлика обаче е смешен. Ако ще се прилага при пътека, трябва да се мери съобразно ограниченията в града - 40-50 км/ч. Тоест, вероятно е не повече от 1 м., което всъщност не е никаква разлика. А има още поне 5 фактора, които вляят на спирането - видимост, рефлекс, системи на автомобила. Вероятно в германския тест не са ползвани старите морги, които се движат по нашите улици...

Коментиран от #9, #69


Оценка:
-30 +88

смок
8 Отговор
На всесезонните си има знаците за зимна гума.

Коментиран от #55


Оценка:
-1 +47

АЛО АЛО
9 Отговор

До коментар #7 от "123":


Не говори глупости, карам UNIROYAL RAIN SPORT 3 - тази гума стъпва перфектно в мокрото...няма база за сравнение със зимен ботуш !!! Четете малко и се интересувайте, пробвайте ! Не всичко е конспирация !!!

Коментиран от #28, #54, #62


Оценка:
-29 +47

тото
10 Отговор
така е като ни задължихте да караме със зимни гуми без сняг , сега ни задължете и да караме с гуми за дъжд само ако вали .. това не е държава ......

Оценка:
-14 +74

Чоко
11 Отговор

До коментар #6 от "ИЛЮ":


Колега, за ПТП не си прав. Преди 89та имаше много ПТП, но те не се опвестяваха. Има все пак статистика и архив, който ако погледнеш ще ти се завие свят. Сега ПТП сравнено с брой автомобили са много по-малко от преди.
Това не пречи на неинформираните зомбита да ни обяснват колко хубаво е било тогава.

Коментиран от #53


Оценка:
-63 +35

kjl
12 Отговор
Освен че се унищожават зимните гуми карани през лятото, то и разхода на гориво е отчайващо по-висок. Минимум литър, литър и половина отгоре. Явно тези дето нямат пари за летни и зимни гуми, имат пари за гориво!

Оценка:
-64 +36

ба ги другарко
13 Отговор
гумите са два вида: зимни и летни... такива всесезонни е рекламен трик, за да има и трети вид... три е повече от едно, следователно печалбата нараства :)
намерихме двама тъпаци, дайте да намерим и трети будала дет' да ни купи всесезонните щуротийки ... демек да се вземат и паричките на цицийките, бедните, сметкаджиите, на рационално мислещите и т.н. думички с едно и също значение в тоя случай :) аз си карам със зимни и лятото, но не карам често... така беше с моко, така е и сега с пробчето :) нито имам паре за гуми, ни' за гориво, ни' да я обслужвам... но ако имах паре, то щях да си взема и летни :) обаче за 3 мес само каране лятото, не си заслужава... много топло е само юни, юли, август... през др. мес. може и със зимни... хеле тия два месеца май и юни сега дето все вали и си е хладно :) по-добре да се кара със зимни тия дни :) наскоро к'ви дъждове ме маганиха и си виках "пф, хуб'о че съм си със зимни гуми" ... а ако карате малко ей тъй като мен, то летни не ви трябват :) бе мойте пари дет ги нямам трудно ще ми ги вземат прозиводителите на гуми и гумаджиите :) адър пийпълс мъней може, ама мойте не може :)

Оценка:
-27 +31

Гост
14 Отговор
Всичко написано е вярно, но със съществено НО! Разликата във функционалността на зимни гуми лятото, сравнени с летни гуми зимата е в голям плюс за зимните лятото. На сух, дори и напечен асфалт. Спирачният им път е пренебрежително удължен в сравнение с летните! Не така обаче стои въпросът с летните през зимата наистина! Има само един екстремален проблем: ако на нагорещен асфалт се излее проливен топъл летен дъжд... Е тогава вече със зимни гуми може да се вкарате във "зимен филм посред лято"!

Оценка:
-6 +34

Баш Гост
15 Отговор
Аз пък карам с четири различни гуми - зимна, лятна, пролетна и есенна и нямам проблеми нито с КАТ, нито с природата.

Оценка:
-13 +74

Гумаджия
16 Отговор
Очаквам да се въведат и гуми за дъжд, които да се поставят когато завали и след спиране на дъжда веднага да се сменят. Иначе - глоба. България е това, нема лабаво!

Оценка:
-15 +69

onq s konq
17 Отговор
Загрижеността на държавата за шофьорското "здраве" относно въпросът с гумите е ОТ КРАЙ ДО КРАЙ ПОПУЛИСТКА И КОМЕРСИАЛНА!И не е причината във вида гуми когато водачът изгуби управление на завой примерно и колата поднесе извън платното,а в НЕСЪОБРАЗЕНАТА С ПЪТНИТЕ УСЛОВИЯ СКОРОСТ-т.е. ако бе карал дори с 10 км по-бавно,лошото нямаше да се случи.Карал съм с гуми които не се знае дали са зимни или летни,защото теловете на оплетката удряха по калниците/грайфер 0/ СЪС ПОДХОДЯЩА ЗА СИТУАЦИЯТА СКОРОСТ.И твърдо заявявам че съм се чувствал много по-сигурно на пътя с тях ,отколкото сега когато съм с нови летни маркови ,по-широки и по-ниски от фабрично предвидените за колата ми гуми,но...стрелката е над 200!

Оценка:
-14 +36

Гост
18 Отговор
Статистиката е да се чете от всички
Има данни, сега всеки да анализира за себе си:

За мен, това е следното - 1/3 от хората имащи автомобил в България нямат пари за втори чифт гуми + място за складирането им.

Оценка:
-1 +61

Morgoth
19 Отговор

До коментар #4 от "Милен":


Страната ни е в челните места по катастрофи първо заради липсата на магистрали и след това заради множество по-малки фактори, един от които са и гумите.

Оценка:
-7 +25

Morgoth
20 Отговор

До коментар #6 от "ИЛЮ":


1500 жертви са по-малко от 700, така ли? Да не говорим тогава колко по-малък трафик е имало. Със сегашния трафик по тошово щеше да има няколко хиляди жертви годишно.

Оценка:
-17 +13

Townboy
21 Отговор
Едно време карахме само с Видинки и нямаше проблем. За този сезон си взех NEXEN от Дианата по тяхна препоръка. Пълен боклук са! Пързалят се и на сухо и на мокро. Ако не купиш Мишлен по-добре китайски или сръбски щото поне са евтини.

Коментиран от #22, #42


Оценка:
-6 +31

ОТ КОРЕЙСКИТЕ САМО САЙРОН
22 Отговор

До коментар #21 от "Townboy":


СИЧКО ДРУГО Е БОКЛУК А КИТАЙСЩИТЕ СА ИЗЯЖДАТ НА КРИВО АКО ЩЕ И ЧИСТО НОВА КОЛА ДА СИ. КУПУВАЙТЕ БАРУМ НА НОРМАЛНИ ЦЕНИ СА И СА БЕТОН ОТ СЯКЪДЕ.

Оценка:
-11 +14

АМИ ДА ТЕ СИ МИСЛЯТ ЧЕ НАРОДА ИМА
23 Отговор

До коментар #1 от "МАНАФА":


ПАРИ ЗА СТО ЧИФТА ГУМИ И СЪОТВЕТНИЯ МОНТАЖ И ДЕМОНТАЖ. СЯ ОЧАКВАЙТЕ ЗАКОН ЗА ЗАБРАНА ЗА КАРАНЕ НА ЗИМНИ ГУМИ ПРЕЗ ЛЯТОТО А ПРИЧИНА СЕ ША ИЗМИСЛЯТ....

Оценка:
-8 +33

гост
24 Отговор
Много прост народ в тая държава … Ганьо вярва че зимните гуми спирали по-добре лятото а той понеже е гявол си спестява летните … мъка , мъка ...

Коментиран от #61


Оценка:
-29 +28

селянин
25 Отговор
Е па таа зима,немаше снег,само ме караа да слгам зимни,,ultra grip,,нема и да ги сменям през летото,тоо пъ къде виде през юни,при толкоз дъжд..жежък асфалт 40-45 градуса,ама зимните на вода са много добри.

Оценка:
-6 +21

гост
26 Отговор
Всички са идиоти само Ганчо е най-умен. От моите съседи половината са още със зимните гуми. От тях някои действително ще ги хвърлят до зимата и ще си купят нови зимни, но другите ще продължат да си карат през цялото време със зимните.
Не грайферът е проблем, а сместа. Зимната гума е проектирана за по-ниска работна температура и употребата й на висока температура унищожава основното и качество при ниски температури, а именно да остане мека и по този начин да предостави сцепление. Летните температури убиват мекият каучук и той вече не е годен на следващата зима макар и да са с нов дот и голям грайфер.
Интересно е патрулката под какъв предтекст е остана със зимни гуми?

Оценка:
-11 +21

Грую
27 Отговор

До коментар #1 от "МАНАФА":


Не. Претопили са ги на капути!

Оценка:
-2 +4

Тото
28 Отговор

До коментар #9 от "АЛО АЛО":


Това са скъпи гуми и не всеки може да си ги позволи.

Оценка:
-4 +9

Някой
29 Отговор
Относно този който е писал статията и тези който са правели това проучване...забелязах употребявате скорост от 100 км час и спирачен път и вкарвате и думите пешеходна пътека.Така доколкото помня в населено място беше даже под 50 км час разрешено а употребявате 100 при положение че извън населено място е разрешено 90 да не говоря че през 20 метра има знак 50-60-80 и така нататък отделно може да има скрити полицай...а в случая със 100 км може само на магистрала ама аз на магистрала пешеходна не съм чувал но в България може и да има вече...Браво на тези който са направили теста и проучването сега се върнете да изкарате отново за книжки и да почетете закона за пътищата в БГ!!!!

Коментиран от #43


Оценка:
-4 +31

патил със зимни гуми
30 Отговор
Сменяйте зимните гуми, не си играйте със Смъртта. Зимните гуми занасят при по остро влизане в завоя и с по-голяма скорост колата се завърта, може и да се обърне. Изпитал съм го на гърба си, не е реклама статията.

Коментиран от #35


Оценка:
-10 +18

Иво
31 Отговор
Какви тестове,какви твърдения? Ненавременната смяна на гумите и неподдържането на автопарка в БГ се дължи на сиромашията,която ни докараха.

Оценка:
-2 +19

ТОЧКАТА
32 Отговор
Ееее гати---имаме 4 сезона!!!!САМО това има трябва да лашнат производителите в нова посока......А нормално НЕ гумите са виновни , а гумените глави зад кормилото и в парламента...

Оценка:
-0 +18

Random
33 Отговор
Абе вие сте уникални бе!
Зимните гуми били по-добри на мокро...
Някой друг път. Я вижте сравнения между зимни и летни гуми в интернет.

ЛЕТНИТЕ СА ПО-ДОБРИ НА МОКРО(за сухо да не говорим).
Зимните са за сняг.
Всезонните са за кофата.

Оценка:
-15 +11

Шаран БГ
34 Отговор
Нещо много умувате и не искате да разберете, че идеята на чорбаджиите е : за всеки месец да сте със съответните за него гуми- за януари - януарки, за март - мартенки, за септември-септемврийки и така. Ако сте през юли с юнки или августки - мислете му. Ще се отнемат талони, книжки, регистрационни номера и табели, леки автомобили...
Каква е тази разпасана демокрация ? Ще видите кон боб яде ли , пърди ли се в турска джамия и на ходжа вика ли се пезевенк !!!!

Оценка:
-5 +14

селянин
35 Отговор

До коментар #30 от "патил със зимни гуми":


Зависи с кви зимни караш,ако са от,,Кауфланд,,са пълни с пластмаса,на завой пише 60 км.това означава че можеш да го вземеш и с 70-80 км/ч,но не повече..

Коментиран от #36


Оценка:
-3 +7

Петко
36 Отговор

До коментар #35 от "селянин":


Ей голем експерт се извъди,къде видя гуми КАУФЛАНД.Простотия до шия.

Коментиран от #58


Оценка:
-11 +4

Опа
37 Отговор
А гуми за каране в градушка или наводнения има ли?че напоследък много зачестиха!

Оценка:
-2 +13

Брадвата
38 Отговор
Според джендър-идеологията, която настъпва насила сред населението, трябва да има и всесезонни гуми, демек и така, и така.. По-простите пестим по 200-300 лева на година от гуми, ама не сме удобни на "бизнеса"

Оценка:
-3 +8

Вввввв
39 Отговор

До коментар #6 от "ИЛЮ":


Но тогава от 40 човека явили се на изпит,книжка взимафа 4,а сега от 40 явили се взимат 50

Коментиран от #47


Оценка:
-0 +16

Има
40 Отговор
На едните има знак "*"*"*(градушка),а на другите изображение на шнорхел или плавници.....До къде ще ни докарат още....Вместо да мятат бомби по облаците,да чистят редовно канали и шахти и зимата да ринат на време,тръгнали по Моловете гуми да броят.Пак се опитват нов закон да иковат,на гърба на кого...то се знае...

Оценка:
-0 +9

vasik atanasova
41 Отговор
въпрос на пари е
и възможности

Оценка:
-0 +3

КККК
42 Отговор

До коментар #21 от "Townboy":


Карал си Nexen ама на сън.В момента карам Nexen 255/45/20 за задни и 245/45/20 предни и гумите са супер.Поне си направи труда да погледнеш какво купуваш следващия път,че прехваленият ти Мишлен повечето пъти е по добър във взимането на повече пари, но не и в нещо друго.

Оценка:
-10 +3

4321
43 Отговор

До коментар #29 от "Някой":


Браво добре им го каза ама едва ли ще прочетат
Аз карам отпред с летни отзад с зимни не всеки може да си позволи нови гуми или два пъти в годината да плаща на гумаджийниците

Оценка:
-1 +6

Шшшш
44 Отговор
Кво сега да минем на вериги ли? Все пълним гушите бизнеса на гуми .
Понякога идиотските правила претоварват семейния бюджет .

Оценка:
-2 +6

morski
45 Отговор

До коментар #2 от "антрашпиц":


ти ако ги слушаш алчните, неграмотни гумаджии и по два пъти в годината ще трябва винтили да сменяш :D

Оценка:
-1 +10

незнайко
46 Отговор
Стотията ни подготвя за "новия" закон, при който задължително ще се кара с летни гуми през лятото !!! Само не знам кога ще го въведат !!!

Оценка:
-1 +8

ГОТ
47 Отговор

До коментар #39 от "Вввввв":


Верно , ситото за изпитите за шофьорските книжки беше много ситно, а сега даже няма и сито каквито и камери да въвеждат всичко е за по високи такси . Преди КАТ изпитваше и поне до 1995 корупцията бе минимална ако въобще е имало. Сега вече всичко е необратимо и неспасяемо.

Оценка:
-0 +10

А стига бе
48 Отговор
Простите, както и наглите шофьори са проблем. Не са гумите, фаровете и т.н.

Оценка:
-0 +15

Гост
49 Отговор
Очаквайте скоро дневни и нощни гуми,за пролет,лято,есен и зима.Дано това компенсира лошите пътища,и некадърните шофьори.

Оценка:
-2 +11

Момчил
50 Отговор
Не се опитвайте да набирате нови законовата, не са ви виновни гумите! Нито колите са ни коли нито гумите гуми нито пък са в изправност 80% от автомобилите! И това всичкото от какво идва...? От ниския стандарт на живот и заплати! Неможе да работиш за 500 лв а една средна по качество гума да ти е 120 лв..!? Зимни летни? Ти няма само за гуми да работиш , а безбожно скъпите винетки и граждански? А пътищата ни пък са под всякаква критика ! В заключение мога да кажа на нашите политици (гад мръсна) първо да си оправят пътищата и да оправят стандарта на живот и тогава да се опитват да вкарват тънки закончета за гумите и за нови и стари автомобили...да!!

Оценка:
-1 +17

Алфа Ромео
51 Отговор
По интересното е че има доста скъпи и луксозни возила които се търкалят лятото със зимни гуми, явно си имаме баровци-менте.

Оценка:
-1 +10

волен сидеров
52 Отговор
ДА СЕ ЗАКРИЕ ДЪРЖАВАТА БЪЛГАРИЯ-ей а спрете се бе,станахте по правоверни от папата и оджата -егати смотаната държава-все има нови неща да измислят...пфууу

Оценка:
-2 +10

Тъй Тъй
53 Отговор

До коментар #11 от "Чоко":


То нямаше коли тогава, ве! Какви ПТП, какви 5 лева! Взех книжка по Татово време и мога да потвърдя, че нямаше такъв мазаляк като сега. А пък не е като да не съм карал и да не съм се возил по онова време.
За сравнение със сега, тогава книжка се вземаше при драконовски изпити - вътрешен в курса и външен пред КАТ. И на двата можеха да те скъсат и оставаш за следващия път, но не повече от 5 пъти. Стоев и Моев в Ловеч що клетви са отнсли, само те си знаят.

Оценка:
-1 +10

123
54 Отговор

До коментар #9 от "АЛО АЛО":


Уни какво?? Карам с най-скъпия и добър зимен Континентал две лета и три зими, като каучука не е мръднал. Карането през лятото също не влияе много на това как се държи гумата зимата. Интересното е, че в жегите не е толкова шумен и дори не скърца по завоите. Вероятно при 100 км/ч летния Континентал ще спре с три метра по-късно от зимния, но от уни нещо си или охо бохо тайърс - едва ли.

Оценка:
-10 +2

55
Този коментар е премахнат от модератор
56
Този коментар е премахнат от модератор
Jek
57 Отговор
Карайте зимата със зимни гуми и лятото с летни гуми. Ако зимните гуми бяха по-добри през лятото, нямаше да има летни и всесезонни гуми. Не си играйте с живота на другите. Спазвайте правилата, бъдете толерантни и учтиви на пътя и готово.

Оценка:
-0 +12

селянин
58 Отговор

До коментар #36 от "Петко":


Егати чвора,тоо свършил,,начално,,втора употреба..аз съм му написъл,,Кауфланд,,в кавички,тва е голема верига от,,лафки,,от там взех евтини зимни,,Debica,, и не бях доволен..за тоо с,,вторичното,,образование обяснявам че тва са вид,,гуменици,,правени в Полша.

Оценка:
-0 +6

ГОСТ
59 Отговор

До коментар #1 от "МАНАФА":


НЕ БЕ МАНАФ КУПИХМЕ СИ МОТОЦИКЛЕТИ
и паркираме където си искаме

Оценка:
-0 +1

клоуни
60 Отговор
хахаха, шофъорите казват....Крум Дончев казва....ХАХАХА....

първо, умници, хората го правят, защото е по-евтино, и второ, всичко, за което говорите са пълни измислици - нито се износват толкова бързо, нито са толкова зле лятото

Ако бяха ОПАСНИ, всички производители щяха да пишат го НА ГУМИТЕ. На нито един ОФИЦИАЛЕН сайт на производител няма и дума за това.
Авторе, не ми цитирай ADAC - на един и същ модел две последователни години правят коренно различна оценка, и съответно класиране. Няма да казвам кой е, поинтересувай се, ако разбираш английски...

Полу-грамотни хора пишат глупости....

Оценка:
-0 +7

ганъо
61 Отговор

До коментар #24 от "гост":


прост си ти - липсват ти два препинателни знака (запетаи), ганъо

Оценка:
-6 +0

ботуш
62 Отговор

До коментар #9 от "АЛО АЛО":


унироял сам по себе си е ботуш, ..бе ботуш, не се изхвръляй, прочети

Оценка:
-2 +3

Венци е много прост
63 Отговор
Хабер нямаш от нещата, ама хабер. Обръщал ли си въобще някога внимание преди да надрънкаш тези простотии, че повечето състезателни коли които са без с ликове са със зимни гуми точно поради меката смес и голямото сцепление. Чудя се как на такива малоумници като тоя се плаща за такива статии а и няма ли някакви редактори които да възпират все по-големия наплив от всевдо разбирачи

Коментиран от #66


Оценка:
-2 +7

РУСЛАН АРДЕНСКИ
64 Отговор
Доста от колегите са прави.Апсолютно всичко зависи от задволанното устройство,а не чак толкова от някакви си гуми.Когато караш със съобразена скорост спрямо пътните условия и спазваш нужната дистанция и си достатъчно бърз в реакциите си и най вече да си разумен водач,тогава мисля че няма да имаш проблеми.Проблема в БЪЛГАРИЯ е "НИКАКВАТА КУЛТУРА НА ПЪТЯ И КОЙТО КАРА ПО СКЪПАТА КОЛА ТОЙ Е С ПРЕДИМСТВО".

Оценка:
-2 +4

Лимонад
65 Отговор
Все още не съм видял никъде тест - 3-4 годишни летни гуми, срещу 3-4 годишни зимни. Тогава да си говорим пак а? Че летните след няколко години така се изпичат - стават пластмасови. Още със слагането им на колата и шума става различен. Да се лъжем че всеки кара с гуми на 1 или макс 2 години - няма смисъл. Повечето са на 3-4 до 5-6 годишни. А тестове на такива никоя фирма - производител не прави.

Оценка:
-1 +1

66
Този коментар е премахнат от модератор
ДА СИ ТАКОВА
67 Отговор
МАЙКАТА ТОЗ ДЕТО Е ПРОВЕРЯВАЛ ГУМИТЕ, ДРУГА РАБОТА НЯМАШЕ ЛИ БЕ МУХЛЬО, ИЛИ ТИ ПЛАТИХА ГУМАДЖИИ ?

Оценка:
-2 +1

камикадзе съм аз
68 Отговор
Всяка трета кола със зимни гуми. Това значи, че всеки трети е селянин, който няма пари за банички, но има "кола"...

Оценка:
-4 +1

Skk
69 Отговор

До коментар #7 от "123":


Грешиш, точно обратното зимната гума на дъжд е пълно недствие. Знам го от опит. Питай някой който е карал лятото със зимни гуми отзад като вали как се върти.

Оценка:
-1 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.