Центърът за градска мобилност (ЦГМ) е напълно излишна структура, чиято работа може да се извършва от съответната дирекция на Столична община. Това заяви зам.-председателят на Столичния общински съвет (СОС) Милка Христова (БСП) след края на съдебното заседание по делото срещу цената на билетчето в София.
Христова пита защо е необходимо цената на билета да бъде 1.60 лв. и следва ли гражданите да плащат тази цена. Само за миналата година са събрани 20 милиона лева от цената на единичното билетче на стойност 1.60 лв.
По време на днешното съдебно заседание състав на Софийския административен съд (САС) прие ескпертно-счетоводната експертиза на вещото лице по делото срещу цената на билета.
В мотивите си магистратите посочиха, че експертизата отговаря компетентно, обективно и пълно на въпросите така, както са поставени.
Освен това съдът реши да приеме и направените искания по време на днешното съдебно заседание на жалбоподателите в лицето на Милка Христова за събиране на нови допълнителни доказателства по делото.
Сред тях са договорите за обществена услуга между Столична община и Столичния Автотранспорт, релевантни справки при определяне на цената за билета за еднократна употреба, справка от Центъра за градска мобилност за заплати на всички служители и разходите по ремонт на електронните системи за пътуване.
Съдът насрочи следващото съдебно заседание за 3 май.
Припомняме, на 22 февруари 2017 година Административният съд в София град отмени Наредбата за изменение и допълнение на Наредбата за реда и условията за пътуване с обществения градски транспорт на територията на Столична община, с което новата цена на билетчето от 1.60 лв. беше отменена. Мотивите на съда - липсата на обосновка за новата цена, най-вече икономическа обосновка.
СОС и ЦГМ обаче обжалваха това решение пред Върховния административен съд (ВАС). Делото е насрочено за 25 април 2018 година, но само 20 дни преди заседанието на ВАС общинските съветници приеха нова наредба - Наредба за реда и условията за пътуване с градския транспорт в София, с която на практика СОС бетонира новата цена на билетчето. По този начин ВАС беше задължен да прекрати производството с мотива, че то няма предмет.
Настоящото дело е ново - жалбоподателят и зам.-председател на общинския съвет Милка Христова заведе дело, което отново започва на първа инстанция - Софийски административен съд.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Хахахохи
18:52 01.03.2019
2 Реалист
Коментиран от #5
19:07 01.03.2019
3 сандък
19:13 01.03.2019
4 ку зема прътя
19:28 01.03.2019
5 ГосТ
До коментар #2 от "Реалист":
Брях много бе бате !? Щото Париж е 1.60 за час. 3.20лв за час,за час при всички случаи сменяш 2 превозни средства а? В Люксембург беше 2 евро за 2часа,са май ще го правят безплатен. Да продължа ли със сравненията между заплатите а? Щото въпреки че има протести,в Париж средната заплата е достоверна при разпределението на доходите,за разлика от нашето средно-което всъщност е медиана (използва се при неправилно разпределение на данните). Люксембург няма да коментирам!Коментиран от #6
19:29 01.03.2019
6 Реалист
До коментар #5 от "ГосТ":
Говорим за ЕДНОКРАТЕН БИЛЕТ ако искаш и между 2 спирки, иначе много по си струват картите и си мисля че общината в София има запас за развитие там. За заплатите - ще ги стигнем като почнем да работим като тях. За сега основно мрънкаме и се скатаваме. Аз съм ЗА да се намери алтернатива на пушещите дараци по шосетата и метрото е страхотна такава. Другата е трамваите - ама модерни, тихи, големи и със стриктен контрол върху джижението и билетите. Пусни трамвай на всеки 6-8 минути сутринта и половината ще си оставят колите в къщи щото е по-евтино, по-малко натоварващо и по-бързо.Коментиран от #8
19:38 01.03.2019
7 Преброяване на бесните язовци
19:48 01.03.2019
8 ГосТ
До коментар #6 от "Реалист":
Аз ти говоря за време, независимо кои линии ползваш. На много места е на разстояние. Но това,еднократен билет за една линия е най малоумното. Разбира се че трамваите и тролеите са най подходящи за София, особено при наличната инфраструктура. Много пъти съм питал защо продължават да се купуват автобуси ? И тези скъпи електрически автобуси също са тъпня,при положение че могат да се ползват тролеи. Още повече, според мен бихме могли и ние да ти произвеждаме.като говорим за работа. Защото работни места йок. Не мое сме продавачи/прекупвачи всичкиКоментиран от #9
19:51 01.03.2019
9 Реалист
До коментар #8 от "ГосТ":
Могат да се разбутат и да го направят като с военната техника - купуваме 100 трамвая но правите завод в София за подръжка и реновиране на старите. Поне парите за подръжка да остават тук а с тях и технологиите. Но нали ще умре далаверата на някой бюрократ на средно ниво в общината от покупките. Щом Луфтханза направиха регионален център за ремонт на самолети в София, значи кадърни хора имаме достатъчно.20:21 01.03.2019
10 месара
20:32 01.03.2019
11 Наблюдател
21:15 01.03.2019
12 Закривайте!!!
21:49 01.03.2019
13 боярышник
21:55 01.03.2019
14 ДА ПИТАМ НЕЩО
22:09 01.03.2019
15 Гост
22:40 01.03.2019
16 ШОФЬОР ОТ ГР. ТРАНСПОРТ
Иначе е вярно, абсолютна паразитна и ненужна структура за софия.
Само за сградата похарчиха 15 милиона , сега да се продаде на търг и ще получат най малко 30 милиона.
Билетът да е 0,50 ст. За да се ползва от много граждани обществения транспорт. Но да се вдигне глобата за без билет на 100 кинта.
Трябва реформи в общината за да намалят разходите и разхищенията .
Системата е сбъркана в софия, нека идат в един европейски град , и ще се убедят че ние сме още в комунизъм.
Хората правят безплатен гр. транспорт за по чист въздух.
23:31 01.03.2019
17 Колко е хубаво да си на общинска ясла
Да се преструктира че всичко е очевадно нагло.
23:37 01.03.2019