Last news in Fakti

1 Март, 2019 18:41 3 291 17

БСП: Центърът за градска мобилност трябва да се закрие

  • билет-
  • софия-
  • съд

Само за миналата година са събрани 20 милиона лева от цената на единичното билетче на стойност 1.60 лв.

БСП: Центърът за градска мобилност трябва да се закрие - 1
Снимка: БГНЕС

Центърът за градска мобилност (ЦГМ) е напълно излишна структура, чиято работа може да се извършва от съответната дирекция на Столична община. Това заяви зам.-председателят на Столичния общински съвет (СОС) Милка Христова (БСП) след края на съдебното заседание по делото срещу цената на билетчето в София.

Христова пита защо е необходимо цената на билета да бъде 1.60 лв. и следва ли гражданите да плащат тази цена. Само за миналата година са събрани 20 милиона лева от цената на единичното билетче на стойност 1.60 лв.

По време на днешното съдебно заседание състав на Софийския административен съд (САС) прие ескпертно-счетоводната експертиза на вещото лице по делото срещу цената на билета.

В мотивите си магистратите посочиха, че експертизата отговаря компетентно, обективно и пълно на въпросите така, както са поставени.

Освен това съдът реши да приеме и направените искания по време на днешното съдебно заседание на жалбоподателите в лицето на Милка Христова за събиране на нови допълнителни доказателства по делото.

Сред тях са договорите за обществена услуга между Столична община и Столичния Автотранспорт, релевантни справки при определяне на цената за билета за еднократна употреба, справка от Центъра за градска мобилност за заплати на всички служители и разходите по ремонт на електронните системи за пътуване.

Съдът насрочи следващото съдебно заседание за 3 май.

Припомняме, на 22 февруари 2017 година Административният съд в София град отмени Наредбата за изменение и допълнение на Наредбата за реда и условията за пътуване с обществения градски транспорт на територията на Столична община, с което новата цена на билетчето от 1.60 лв. беше отменена. Мотивите на съда - липсата на обосновка за новата цена, най-вече икономическа обосновка.

СОС и ЦГМ обаче обжалваха това решение пред Върховния административен съд (ВАС). Делото е насрочено за 25 април 2018 година, но само 20 дни преди заседанието на ВАС общинските съветници приеха нова наредба - Наредба за реда и условията за пътуване с градския транспорт в София, с която на практика СОС бетонира новата цена на билетчето. По този начин ВАС беше задължен да прекрати производството с мотива, че то няма предмет.

Настоящото дело е ново - жалбоподателят и зам.-председател на общинския съвет Милка Христова заведе дело, което отново започва на първа инстанция - Софийски административен съд.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Хахахохи

    10 0 Отговор
    Игра на право
  • 2 Реалист

    14 17 Отговор
    Ами една крава Милка пълни гушата на цял отбор юристи и им намира оправдание за заплатите от общината. Хонорарите са им на час или на явяване и имат далавера. А само за инфо - БСП ще реват дори транспорта да стане безплатен. Тогава сигурно ще им е крив трамвая. В Германия 1 билет = 2.5 ЕВРО.

    Коментиран от #5

  • 3 сандък

    25 4 Отговор
    Цената е 1.60 за да е максимално неудобно на ползващите инцидентно градски транспорт да го ползват. Целта е да се качат на леки коли и да плащат паркиране, данъци, такси, акцизи и т.н.
  • 4 ку зема прътя

    13 17 Отговор
    За пореден път социалисти реват срещу нещо, което никога не ползват, докато уж потърпевшите и хабер си нямат че имат проблем. Айде закривайте ги вече, т.м.
  • 5 ГосТ

    12 4 Отговор

    До коментар #2 от "Реалист":

    Брях много бе бате !? Щото Париж е 1.60 за час. 3.20лв за час,за час при всички случаи сменяш 2 превозни средства а? В Люксембург беше 2 евро за 2часа,са май ще го правят безплатен. Да продължа ли със сравненията между заплатите а? Щото въпреки че има протести,в Париж средната заплата е достоверна при разпределението на доходите,за разлика от нашето средно-което всъщност е медиана (използва се при неправилно разпределение на данните). Люксембург няма да коментирам!

    Коментиран от #6

  • 6 Реалист

    8 6 Отговор

    До коментар #5 от "ГосТ":

    Говорим за ЕДНОКРАТЕН БИЛЕТ ако искаш и между 2 спирки, иначе много по си струват картите и си мисля че общината в София има запас за развитие там. За заплатите - ще ги стигнем като почнем да работим като тях. За сега основно мрънкаме и се скатаваме. Аз съм ЗА да се намери алтернатива на пушещите дараци по шосетата и метрото е страхотна такава. Другата е трамваите - ама модерни, тихи, големи и със стриктен контрол върху джижението и билетите. Пусни трамвай на всеки 6-8 минути сутринта и половината ще си оставят колите в къщи щото е по-евтино, по-малко натоварващо и по-бързо.

    Коментиран от #8

  • 7 Преброяване на бесните язовци

    5 6 Отговор
    И БКПС трябва да се закрие, защото е доказано незаконна.
  • 8 ГосТ

    5 2 Отговор

    До коментар #6 от "Реалист":

    Аз ти говоря за време, независимо кои линии ползваш. На много места е на разстояние. Но това,еднократен билет за една линия е най малоумното. Разбира се че трамваите и тролеите са най подходящи за София, особено при наличната инфраструктура. Много пъти съм питал защо продължават да се купуват автобуси ? И тези скъпи електрически автобуси също са тъпня,при положение че могат да се ползват тролеи. Още повече, според мен бихме могли и ние да ти произвеждаме.като говорим за работа. Защото работни места йок. Не мое сме продавачи/прекупвачи всички

    Коментиран от #9

  • 9 Реалист

    3 2 Отговор

    До коментар #8 от "ГосТ":

    Могат да се разбутат и да го направят като с военната техника - купуваме 100 трамвая но правите завод в София за подръжка и реновиране на старите. Поне парите за подръжка да остават тук а с тях и технологиите. Но нали ще умре далаверата на някой бюрократ на средно ниво в общината от покупките. Щом Луфтханза направиха регионален център за ремонт на самолети в София, значи кадърни хора имаме достатъчно.
  • 10 месара

    7 7 Отговор
    тия (бсп), още си вярват че като се правят на загрижени за народа, ше спечелят гласове.
  • 11 Наблюдател

    10 0 Отговор
    Аааааа, защо циганите от Красна поляна пътуват без да плащат !?!? И никой не ги закача, а ??? И 0.10 ст. да стане билетчето или 10.00 лв. за тях е все тая
  • 12 Закривайте!!!

    6 3 Отговор
    Само излишни агенции да си пълнят гушите разни некадърници!!! Тия в тая агенция имат апартаменти и къщи в Гърция. Масово закриване на излишни агенции, за да се спрат кражбите на държавни пари!!!
  • 13 боярышник

    12 4 Отговор
    Никога повече "бсп"(безкруполни страхливи предатели)на власт.
  • 14 ДА ПИТАМ НЕЩО

    8 3 Отговор
    Някой да е виждал доволен комунист?
  • 15 Гост

    4 5 Отговор
    Тези винаги ще реват,като вдовица за х.й!! Дори и ако някой ти дава по 5лв за да се качиш на градския транспорт! Те са способни като са в опозиция (дай боже завинаги) да си изсмукват всякакви скандали от пръстите
  • 16 ШОФЬОР ОТ ГР. ТРАНСПОРТ

    7 1 Отговор
    ЗА ПЪРВИ ПЪТ СЪМ СЪГЛАСЕН С ИДЕЯТА ДА СЕ ЗАКРИЕ ТАЗИ ПАРАЗИТНА СТРУКТУРА ( център за градска мобилност) ИЗМИСЛЕН ОТ СОФИЯНСКИ ЗА БАЛДЪЗИ , БАДЖАНАЦИ ,РОДАТА И ЗА НАШИТЕ ХОРА .
    Иначе е вярно, абсолютна паразитна и ненужна структура за софия.
    Само за сградата похарчиха 15 милиона , сега да се продаде на търг и ще получат най малко 30 милиона.
    Билетът да е 0,50 ст. За да се ползва от много граждани обществения транспорт. Но да се вдигне глобата за без билет на 100 кинта.
    Трябва реформи в общината за да намалят разходите и разхищенията .
    Системата е сбъркана в софия, нека идат в един европейски град , и ще се убедят че ние сме още в комунизъм.
    Хората правят безплатен гр. транспорт за по чист въздух.
  • 17 Колко е хубаво да си на общинска ясла

    9 1 Отговор
    Общината наистина е раздут чиновнически плондер, пълно е с готованци на ясла .
    Да се преструктира че всичко е очевадно нагло.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове