До две години в Бургас ще бъде изградената първата водородна станция у нас. Тя ще зарежда освен кораби и автомобили, обяви пред журналисти зам.-министърът на транспорта Ангел Попов. До 2030 г. на разстояние от 200 км една от други ще бъдат построени три станции – по една в Стара Загора, София и Русе, съобщи в. „Монитор“.
В момента няма нито една зарядна станция в страната, а водородните технологии навлизат все по-усилено в ежедневието в страните от Скандинавието. „Вече 1000 домакинства в северните държави го използват за климатизация на жилищата си.
Правят се стационарни зарядни станции, а в Германия вече има 11 влака на водород“, коментира Попов.
По думите му обаче за БДЖ технологията няма да е достижима поне още три години, защото заводите са запълнили капацитета си за производство. Едва след този период е възможно дизелът в железниците да бъде заместен от алтернативното гориво.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Оооопс
Щом е евтино , значи не е за нас , тоест няма да има далавера и ще премахне нашия любим монополист.
23:09 13.03.2019
2 666
Коментиран от #3, #5, #8
23:23 13.03.2019
3 Голям прос
До коментар #2 от "666":
Виж Швеция как го правят и не шашкай аудиторията. Пък ако видиш кой е измислил Браун газ може да се учудиш23:38 13.03.2019
4 Голям прос
Коментиран от #9
23:40 13.03.2019
5 275
До коментар #2 от "666":
Има много проста технология за КПД 98% добив на водород, ама кой да чете!Коментиран от #7
00:06 14.03.2019
6 Супер, водород има навсякъде
01:00 14.03.2019
7 Значи влагаме
До коментар #5 от "275":
100 единици енергия за да получим 98 единици енергия....защо ни е да губим тези 2 единици?Коментиран от #11
01:04 14.03.2019
8 Любител на водородното
До коментар #2 от "666":
Аз отдавна използвам водород като добавка на дзеловия ми камион, само че устройството е скъпо .Между 600 лева и 1,200 лева струва , но си заслужава .
С два литъра и половина намалява разхода ми .
КПД е много на водородното гориво.
Коментиран от #10
02:42 14.03.2019
9 Завеждащ 2 хирургия д-р. Т.о.ш.и.б.и.я.н
До коментар #4 от "Голям прос":
Точно така ше стане в началото те подмамят че е ефтино да си купиш уредбата да платиш за монтаж после за преглед и като стане масово цирка почва аиде цената нагоре аиде качеството става лошо аиде са да ходиш у кат да регистрираш у талона да пише водород аиде още някоя дивотия02:47 14.03.2019
10 Фишор
До коментар #8 от "Любител на водородното":
А добавката към ракията как е ?03:21 14.03.2019
11 Госあ
До коментар #7 от "Значи влагаме":
Ентропия драги,като направиш перпетомобиле, тогава се обаждай. Защо не изчислите колко се губи при рафинирането на нефт,като сте такива химици ?06:49 14.03.2019
12 Оня
07:45 14.03.2019
13 FOW
1. почти е достигнат капацитета на батериите за електричките- скоро те по-голям пробег няма да предложат а и си остават скъпи-150000 лв за модел 3 на Тесла!!!
2 повечето хора се страхуват да карат на газ , метан , камо ли на водород
3. постоянното увеличение на конските сили на всеки нов модел води до ненужно разхищение на гориво-недопустимо е кампании в Европа да те винят за всеки грам гориво а американците да си карат огромните пикапи. И тези кораби- изразходват гориво за един курс, колкото 15 мил. автомобила!!!
08:36 14.03.2019
14 Сатаната
09:24 14.03.2019